پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب : 31739
عضو شوراي اسلامي شهر قم:

تاخير در احداث مترو، احياي راه آهن شهري قم را اجتناب‌ناپذير كرده است

قم نيوز : قم نیوز: عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: به اين دليل كه پروژه مترو انجام نشده خساراتي ايجاد شده و همين امر احداث خط راه آهن در قم را اجتناب‌ناپذير كرده است.
تاخير در احداث مترو، احياي راه آهن شهري قم را اجتناب‌ناپذير كرده است
به گزارش قم نیوز، محسن عابديني پور با اشاره به مسئله احياي مجدد خطوط راه آهن درون شهري قم اظهارداشت: در مدت مسئوليت من در شهرداري قم مقرر شده بود خطوط ريل راه آهن در قم جمع آوري شود.

عضو شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به اينكه در آن دوره هم قطار باري و هم مسافري از خطوط راه آهن درون شهري عبور مي‌كردند افزود: اخيرا صورت مسئله تغيير كرده و قطار باري به بيرون از شهر منتقل و قطار مسافري در قم فعال شده است.

وي با اشاره به اينكه در زمان مسئوليت من مقرر شده بود ابتدا مترو قم را توسعه دهيم، خاطرنشان كرد: در مرحله اول مصوب شده بود مترو قم ۱۲ كيلومتر باشد كه ما آن را به ۱۴ كيلومتر افزايش داديم و تصميم بر اين شد كه مترو به خطوط گالوانومتري متصل شود.

عابديني پور با بيان اينكه در اين طرح مترو به اين ايستگاه منتقل مي‌شد و مسافران از اين طريق به همه نقاط شهر دسترسي پيدا مي‌كردند، تصريح كرد: امروز اينگونه در نظر گرفته شده است كه راه آهن نيز به نوعي استفاده‌اي مانند مترو داشته باشد و مسافراني كه از تهران به قم مي‌آيند در خيابان ايستگاه پياده شوند.

عضو شوراي اسلامي شهر قم با اشاره به اينكه در صورت راه اندازي مترو نياز به خيابان ايستگاه منتفي مي‌شود، بيان كرد: با توجه به اينكه اجراي اين پروژه به تعويق افتاده و ممكن است چندسال ديگر نيز به تعويق بيفتد، راه‌اندازي ايستگاه راه آهن در محل قبلي مي‌تواند نيازها را تأمين كند.

وي با بيان اينكه اجراي پروژه مترو ۵ ساله بود و بايد تا امروز راه اندازي مي‌شد، گفت: اگر مترو آماده شده بود و مسافران به آن دسترسي داشتند مشكل حمل و نقل مسافران حل مي‌شد و مسافران به همه نقاط شهر دسترسي داشتند.

عابديني پور با اشاره به اينكه ۳۳۰ ميليارد تومان اوراق مشاركت به احداث پروژه مترو قم تزريق شده است بيان كرد: تاكنون تنها ۳ كيلومتر از مترو قم حفاري شده است كه تا ۱۴ كيلومتر شدن آن زمان زيادي نياز است.

عضو شوراي اسلامي شهر قم با بيان اينكه در اين طرح تنها ريل‌گذاري يك خطه به دو خطه تبديل مي‌شود، گفت: به اين دليل كه پروژه مترو انجام نشده خساراتي ايجاد شده كه احداث خط راه آهن را براي ما اجتناب ناپذير كرده است.

وي با اشاره به اينكه بايد مجموعه شهرداري و راه و مسكن تصميمي جمعي بگيرند و آن را به اطلاع عموم برسانند، عنوان كرد: دولت اعتبارات را به موقع تخصيص نداد و فعلاً ۳۳۰ ميليارد تومان به پروژه مترو تزريق شده است كه اميدواريم در تسريع كار مؤثر باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccomq1.2bqs18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما