سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : 28599
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار با سفیر ایران در عربستان:

دولت‌ها برای برطرف کردن خطر تکفیری‌ها فکری کنند

قم نيوز : قم نیوز:یکی از مراجع تقلید گفت: خطر تکفیری‌ها بسیار زیاد است و باید دولت‌ها برای این خطر بزرگ فکری کنند تا شر آنها از منطقه برطرف شود.
دولت‌ها برای برطرف کردن خطر تکفیری‌ها فکری کنند
به گزارش قم نیوز ، حسین صادقی، سفیر ایران در عربستان با حضور در بیت این مرجع تقلید با آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در ابتدای این دیدار صادقی گزارشی از حوزه‌ مأموریت خود و وضعیت خاص منطقه ارائه کرد.
 
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی ضمن تشکر از سفیر ایران در عربستان گفت: ارتباط با کشورهای اسلامی به خصوص در این زمان که شرایط خاصی بر منطقه حاکم است، اهمیت زیادی دارد، از طرفی گروهی به اسم اسلام و تشکیل خلافت اسلامی چهره‌ رحمانی دین را در دنیا مخدوش کرده‌‌ و از طرف دیگر جهالت و نادانی بعضی از مسلمانان است که فریب افکار پلید آنها را خورده‌اند.
 
وی با بیان اینکه در این شرایط حساس وظیفه‌ همه‌ مسلمانان آگاه و بیدار، بسیار سخت و دشوار است، گفت: باید از این دین حنیف که سراسر مهر، صفا، صلح و امنیت را برای جهانیان به ارمغان آورده،‌ دفاع کرد و دولت‌ها نیز باید به هر وسیله‌ای که می‌توانند،‌ به ویژه با ارتقای روابط بین کشورهای اسلامی، توطئه این گروه‌های منحرف را خنثی کنند.
 
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: خطر تکفیری‌ها بسیار زیاد است و باید دولت‌ها برای این خطر بزرگ فکری کنند تا شر آنها از منطقه برطرف شود.
 
وی با توجه به اینکه عرف بین‌المللی باید در ملاقات‌ها و دید و بازدیدها رعایت شود، گفت: با حفظ منافع، عزت و استقلال کشور می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و روح دوستی، اخلاق و صداقت را به جهانیان نشان دهیم.
 
این مرجع تقلید با توجه به کارهایی که بعضی از سلفی‌ها نسبت به تخریب مراقد مطهر بقیع و مکان‌های مقدس دیگر انجام می‌دهند، تصریح کرد: نظر بنده این است که این کارهای سخیف ضربه‌ای بزرگ به تاریخ عظیم اسلام می‌زند و جهان را از سابقه‌ درخشان اسلام دور می‌سازد، این مرقد‌ها برای همه‌ مسلمانان مقدس است و وجود آنها، نشان از تاریخ صدر اسلام و عزت بزرگ مسلمانان در آن دوره‌ دارد و باید آنها را با احترام تمام حفظ و نگهداری کنیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccopqi.2bq4o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما