چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : 11885
آیت الله نوری همدانی:

نباید ذره ای ربا در بانک های اسلامی باشد

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: نباید در هیچ یک از کارهای بانکی ربا باشد، چون یکی از موضوعات ربا همان مساله دیرکرد و تاخیر در ادای دین است.
نباید ذره ای ربا در بانک های اسلامی باشد
به گزارش قم نیوز، وی روز چهارشنبه در دیدار اعضای انجمن اسلامی شبکه بانک صادرات ایران، با اشاره به اینکه قبل از انقلاب، اقتصادی طبق نظام سرمایه داری بوجود آمده بود، تصریح کرد: اگر اقتصاد اسلامی عمل شود فقر ریشه کن می شود و ارزانی بوجود می آید و مملکت عمران و آبادی پیدا می کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه بانک های غرب با ربا می چرخد، ابراز داشت: محکم ترین و مهم ترین ساختمان های غرب ساختمان بانک هاست که به افراد بی بضاعت پول می دهند، اما این ربا باعث شده فقیرها روز به روز فقیرتر و ثروتمندان روز به روز ثروتمندتر می شوند، بانکداری ربوی مثل موریانه است.

وی با بیان اینکه گناه رباخواری در قرآن کریم از همه گناهان مهم تر معرفی شده است، گفت: همت کنید بانک بدون ربا بوجود بیاورید که ذره ای ربا در هیچ یک از کارهای شما نباشد، چون یکی از موضوعات ربا همان مساله دیرکرد و تاخیر در ادای دین است که اگر در قبال آن پول بگیریم حرام است.

وی همچنین زیر سلطه مستکبرین بودن را از دیگر گناهان بزرگ دانست و گفت: قرن ها مردم زیر سلطه غرب بودند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، این سلطه شکست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز در سایه انقلاب اسلامی سعی می شود زیرساخت ها و تمام ابعاد با ارزش ها و فرهنگ اسلامی منطبق باشد، گفت: شاید برخی تعجب کنند از اینکه بعد از ۳۰ و چند سال این انقلاب پرخروش است، اما این تعجب ندارد چرا که انقلاب دنباله انقلاب پیامبران و ائمه(ع) است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccp4qs.2bqs48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما