قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مرتضی مقتدایی در جمع مفسران قرآن گفت: فرصت تبلیغ بین مردم، فرصتی طلایی است و در این فرصت باید آیات کاربردی برای مخاطبان را براری ایشان تفسیر کنید.
آیت الله مقتدایی: مفسران آیات کاربردی برای مخاطبان را برای تفسیر انتخاب کنند
به گزارش قم نیوز، آیت الله مرتضی مقتدایی که در جمع اساتید مفسر قرآن اعزامی به استان ها سخن می گفت، اظهار کرد: اساتید و مفسران قرآن هر سال در ماه مبارک رمضان به شهرها و استان ها اعزام می شوند و گزارشات خوبی از این حضور واصل می شود که مایه مباهات است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: سال گذشته به 62 شهرستان اعزام مفسر صورت گرفته و امسال نیز برنامه ریزی برای اعزام به 100 شهرستان انجام شده است. این اقدام در خور تشکر و تحسین است.

وی با تقدیر از شورای ائمه جمعه، نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: نمایندگان ولی فقیه در هر استان و روحانیون متنفذ فهرست هایی را ارائه می کنند و نهادهای انقلابی نیز از این لیست استفاده می کنند. در سال های گذشته اندکی ناهماهنگی وجود داشت اما خوشبختانه این ناهماهنگی ها برطرف شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خطاب به اساتید اعزامی اظهار داشت: همفکری و هماهنگی با نمایندگان ولی فقیه در استان ها، سبب انجام بهتر فعالیت ها می شود و اگر چه هماهنگی های لازم صورت گرفته است اما تحکیم آن از سوی شما اساتید محترم نیز ضروری است. همچنین به الزامات منطقه و نیازهای مخاطبین باید توجه شود.

وی افزود: نیازهای جمعیت منطقه و خواسته های آنها را در نظر بگیرید و بدین شکل جذابیت کار را بالا ببرید. انتخابات آیات برای تفسیر نیز باید کاربردی باشد تا به کار مخاطبان بیاید. به این نکته بیاندیشید که مخاطبان شما پس از برخاستن از پای درس تفسیر شما، دستاورد خوبی داشته باشند و در کارهای روزمره از آن استفاده کنند.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه تصریح کرد: این یک فرصت طلایی است و این بر عهده شماست که از این فرصت برای تبیین آموزه های دینی استفاده کامل را ببرید.

آیت الله مقتدایی با اشاره به روایتی از روضة المتقین گفت: در این روایت پیامبر(ص) خطاب به قاریان و مفسران قرآن می فرماید که ای مفسران قرآن که برای تبلیغ حرکت می کنید، انس و فراگیری قرآن مسئولیت سنگینی را بر دوش شما قرار داده است و این مسئولیت، هم ردیف مسئولیت من است.

وی تصریح کرد: همان طور که پیامبر برای خدا تبلیغ می کرد، شما نیز باید برای تبلیغ دین خدا زحمت بکشید و این بار مسئولیت را به دوش کشیده و نقش تبلیغی خود را ایفا کنید. مردم کتاب خدا را دوست می دارند و این مسئولیت شماست که مردم را برای ادای حق قرآن، راهنمایی کنید. مردم باید بدانند که قرآن مخصوص مجالس و طاقچه خانه نیست بلکه عهدی است بر مردم که خدا آن را نهاده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: قرآن عهد بین خدا و مردم، بر عهده انسان است و در طینت انسان است و امام علی (ع) می فرماید که هر فرد مومن باید روزی 50 آیه بخواند اما مقصود تنها خواندن قرآن نیست بلکه باید در آن تدبیر نیز انجام شود.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به حضور میلیونی مردم پای صندوق های رای گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تدبیر خود طوری مردم را هدایت کردند که حضوری این چنین در پای صندوق های رای داشتند و این حضور به شکلی بود که حتی کسانی که با این نظام بعضا مشکل هم داشتند، پای صندوق های رای حاضر شدند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdccpeq0.2bq4x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما