سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 44285
منبع : خبرگزاری مهر

بدهی ۱۸۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم از بدهی ۱۸۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد.
بدهی ۱۸۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی قم
به گزارش قم نیوز، علیرضا مظفری غروب دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پرستاران که با حضور اعضای نظام پرستاری قم و مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری در سالن امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت به طور کلی طرحی بسیار مبارک و میمون بوده است که این طرح به هر نحوی باید ادامه پیدا کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم افزود: هر طرحی اشکالاتی دارد که باید بر طرف شود و نمی‌توان انتظار داشت که طرحی با چنین عظمتی هیچ نقصی نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه اتفاقاتی که قبل از اجرای طرح تحول در این بیمارستان‌ها می‌افتاد بسیار شرایط سختی را برای بیمار ایجاد کرده بود، تصریح کرد: امروز هر کسی دست مریض نسخه بدهد که از بیرون بیمارستان آن را تهیه کند به هیئت تخلفات گزارش داده می‌شود و از ۱۵ اردیبهشت ۹۳ این اقدام جرم محسوب می‌شود.

مظفری با انتقاد از دلال بازی‌هایی که در گذشته در سیستم درمان وجود داشت، گفت: برخی از اطبا تا از مریض زیرمیزی نمی‌گرفتند بیمار را به اتاق عمل نمی‌بردند، امروز با اجرای طرح تحول نظام سلامت تقریباً این بساط جمع شده ولی به صفر نرسیده است اما دور از چشم‌هاست و در صورت اینکه گزارش داده شود حتماً برخورد خواهد شد.

فضاهای درمانی بسیار بهبود یافته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداختی مریض کاهش بسیار چشمگیری داشته است، افزود: فضاهای درمانی بسیار بهبود یافته است، بخش‌های قدیمی بیمارستان‌ها امروز نوسازی شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بیمه‌ها برعملکرد پزشکان، تصریح کرد: در خارج از کشور اگر پزشکی نسخه‌ای بی دلیل تجویز کند از پزشکی خلع می‌شود، در کشور بخشی از نظارت‌ها را باید بیمه‌ها انجام دهند علوم پزشکی هم به نوبه خود این نظارت‌ها را به نسبت گذشته افزایش داده است.

 مظفری با اشاره به جایگاه ویژه استان قم در ارسال الکترونیک پرونده‌ها، تأکید کرد: با اجرای الکترونیک بیمارستان‌ها می‌تواند مطالبات خود را از بیمه‌ها دریافت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم از بدهی ۱۸۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: ظرف چند ماه آینده ۸۰۰ تخت به ۱۱۷۵ تخت بیمارستانی استان افزوده می‌شود، هر تخت به طور میانگین یک میلیارد تومان هزینه دارد که در مورد این تخت‌ها ۶۰ درصد تعرفه دولتی پیاده می‌شود.

وی با اشاره به پوشش صد درصدی در استان قم در حوزه بهداشت، تأکید کرد: هیچ استانی به این جایگاه دست نیافته است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccpiq0.2bq048laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما