سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : 32215
منبع : روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم
آیت‌الله اعرافی:

۴۰ هزار نفر از ۱۲۰ کشور دنیا فارغ‌التحصیل «المصطفی» هستند

قم نيوز : قم نگار: رئیس جامعه المصطفی‌العالمیه گفت: امروز جامعه‌المصطفی(ص) و سایر حوزه‌های علمیه از برکت خون شهدا رونق یافته است و در مرکز جامعه‌المصطفی(ص) تاکنون ۴۰ هزار فارغ‌التحصیل از ۱۲۰ کشور دنیا داشته‌ایم.
۴۰ هزار نفر از ۱۲۰ کشور دنیا فارغ‌التحصیل «المصطفی» هستند
به گزارش قم نگار، آیت‌الله علیرضا اعرافی در آستانه هفته دولت در نهمین جلسه شورای معاونان و مدیران بنیاد استان قم اظهار کرد: ما ارزش آنچه که ثمره خون‌های پاک شهدا و ایثار جانبازان است را به خوبی نمی‌شناسیم.

امام جمعه قم ادامه داد: در دوره پهلوی یک مرجع بزرگ نمی‌توانست حوزه خود را اداره کند، نظامی‌ها جلسات را بهم می‌زدند، این وضع جریان دینداری در کشور بود، امروز جامعه المصطفی(ص) و سایر حوزه‌های علمیه از برکت این خون‌ها رونق یافته است و در مرکز جامعه‌المصطفی(ص) تاکنون ۴۰ هزار فارغ‌التحصیل از ۱۲۰ کشور دنیا داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: امروز شما خادمان به شهدا در بهترین مکان، به بهترین بندگان در بهترین شهر خدمت‌رسانی می‌کنید، شما خادمان به شهدا در بنیاد شهید بهترین خادمان به انقلاب و اسلام هستید.

اعرافی تاکید کرد: خانواده بزرگ ایثارگران پیشگامان انقلاب هستند و باید در این مسیر بمانند، صیانت از این ارزش‌ها وظیفه مهم شما خادمان در بنیاد شهید است، در این راستا ارائه خدمات نرم افرازی به این عزیزان را مورد تاکید قرار دهید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک دهه کرامت و میلاد امام علی بن موسی‌الرضا(ع) گفت: ائمه اطهار(ع) همواره استراتژی‌های دشمنان اسلام را خنثی کرده و به فرصت تبدیل می‌کردند، تقابل سخت این جریان در دوره امام حسین(ع) و در روز عاشوراست و تقابل نرم آن در دوره امام رضا(ع) را می‌توان اشاره کرد.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه اضافه کرد: مأمون وقتی دید خلفای گذشته همه در حیله‌هایشان ناموفق بوده‌اند، استراتژی پیچیده و جدیدی را ارائه کرد تا امامت را در خلافت ذوب کند و جریان امامت را با هجرت امام مهار کند در حالیکه امام رضا(ع) نه تنها اجازه نداد ولایت در خلافت هضم شود، بلکه به انتشار و گسترش اندیشه اهل بیت(ع) در بیرون از نقاط مرکزی همت گماشت.

وی ادامه داد: امام در عرصه فرهنگی نیز به عنوان نماینده جهان اسلام از تهاجم فرهنگی که از خارج از جهان اسلام بر مسلمانان وارد می‌شد، جلوگیری کرد و به عنوان نماینده اندیشه اهل بیت(ع) با حفظ کیان کلان امت اسلام مبانی تشیع را تحکیم و تثبیت بخشید.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccpiq1.2bqis8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما