دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 44735
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

نقش آموزش در رفع مشكلات رانندگي و ترافيكي شهرها

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم گفت: معضل ترافيك مساله‌اي چند وجهي بوده كه يكي از موارد قابل توجه در آن آموزش است و بسياري از اين فاكتورها در اختيار شهرداري نيست.
نقش آموزش در رفع مشكلات رانندگي و ترافيكي شهرها
به گزارش قم نیوز، عليرضا قاري قرآن با بيان اينكه ترافيك بحث پيچيده‌اي است و در كلان شهرهاي دنيا به عنوان يكي از مسائل مهم تلقي مي شود، اظهار كرد: حل معضل ترافيك پيچيده و راه حل‌هاي متفاوتي دارد كه ناشي از توسعه زيرساخت‌ها است.

معاون شهردار قم يكي از راه‌هاي رفع مشكل ترافيك را توسعه حمل و نقل عمومي دانست و افزود: با توجه به افزايش جمعيت و افزايش تسهيل در استفاده از خودرو روزانه شاهد افزايش حجم ترافيك هستيم و به تبع آن هزينه ايجاد زيرساخت‌ها بسيار سنگين است.

قاري قرآن ترافيك را مساله اي چند وجهي خواند كه ارتباط داخلي ندارد و افزود: اين مقوله مرتبط با ديگر بخش‌هاي شهري است و بسياري از دستگاه‌هاي اجرايي همچون نيروي انتظامي در آن دخيل هستند.

وي نقش آموزش در رفع مشكلات حوزه ترافيك را مورد توجه قرار داد و گفت: محور آموزش اين بخش بايد از مدارس شروع شود و فرهنگ سازي ترافيك در شهرها گسترش پيدا كند.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با بيان اينكه در قم همچون بقيه شهرهاي كشور در حوزه ترافيك وضعيت خوبي نداريم، ادامه داد: از آنجاييكه حجم ورودي خودرو در اختيار مديريت شهري نيست و تمام اتفاقات در اختيار شهرداري نمي‌افتد به همين خاطر مديريت ترافيك به تنهايي مشكل است.

قاري قرآن آموزش حوزه ترافيك را خارج از حيطه وظايف شهرداري دانست و افزود: هزينه‌ها موجب شده هميشه عقب تر از هجمه ترافيكي شهرها باشيم.

وي مترو را يكي از نمونه‌هاي سنگين زيرساخت حمل و نقل دانست و افزود: معمولا بودجه‌ها كفاف اجراي سريع اين پروژه ها را نمي‌دهد و عدم دسترسي به امكانات به ترافيك شهر فشار مي‌آورد و اين معضل هميشه مساله اي مبتلابه شهرها است.
https://qomnews.ir/vdccpmq0.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما