يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 45725
منبع : روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم
در بازدید مدیران دستگاههای اجرایی استان از مسیر دسترسی به دریاچه نمک قم مطرح شد:

دریاچه نمک قم در مسیر سرمایه گذاری

قم نيوز : قم نیوز: به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم در بازدید کارگروه ویژه دریاچه نمک قم از جاده دسترسی دریاچه نمک موقعیت جغرافیایی و لزوم احداث جاده دسترسی مصوب از قم مورد تاکید قرار گرفت.
دریاچه نمک قم در مسیر سرمایه گذاری
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم با اشاره به اهمیت سرمایه گذار ی و اشتغالزایی در دریاچه نمک قم اظهار داشت:مطالعات اولیه جاده دسترسی مصوب با پرداخت  مبلغ 2000 میلیارد ریال اعتبارات استانی و مشارکت سرمایه گذار و شرکت بهره بردار به اتمام رسیده است و در مرحله ادامه جذب اعتبارات و اخذ موافقت نامه قرار گرفته است.

 ذاکری هدف از این بازدید عملیاتی از منطقه دریاچه نمک را آشنایی مدیران دستگاههای مربوطه استان از منطقه و کمک، تشویق و ترغیب سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری در این منطقه ذکر نمود و افزود: سرمایه گذار منتخب شرکت توسعه و تجهیز امداد می باشد که این شرکت از مشاورین کشورهای خارجی جهت دانش فنی و استصحال شورآبه ها استفاده می نماید و جهت ادامه راه نیاز به عزم جدی و همت تمام ارگانهای استان دارد و به زودی عملیات اجرایی، استحصال و فرآوری املاح معدنی دریاچه با پایلوت قرار دادن و استقرار مدیریت شرکت در استان قم آغاز می نماید.

ایشان نزدیکی به تهران و  برخورداری سرمایه گذار از امتیاز معافیت مالیاتی مناطق محروم و قابلیت گردشگری از مزیت های احداث این جاده برشمرد و اظهار داشت: احداث این جاده برای معادن و کارگاههای موجود در این منطقه نیز اهمیت بسزایی دارد و باعث توسعه و رونق آنها می گردد.

لازم به ذکر است محدوده دریاچه نمک قم در مرز جغرافیایی مشترک استان قم، اصفهان و سمنان می باشد و با وسعتی حدود 2300 کیلومتر مربع یکی از معادن بزرگ کشور بشمار می رود که در آن علاوه بر نمک موجود در سطح دریاچه تا کنون 32 میلیون تن منیزیا (یون منزیم) و 200 میلیون تن کلرید سدیم و 5/5 میلیون تن کلرید پتاسیم کشف شده است. این دریاچه منبع عظیم و سرشاری از انواع املاح معدنی است که ارزش تخمینی ذخایر آن بالغ بر 100 میلیارد دلار است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccpmq0.2bqpi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما