يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 33755
منبع : قم فردا

افزایش قلیان خانه ها در قم!

قم نيوز : قم نگار: اغلب قهوه خانه های شهر قم در چند سال اخیر افتتاح شده و متاسفانه بسیاری از جوانان جذب و یا به زبان بهتر معتاد این قهوه خانه ها شدند.
افزایش قلیان خانه ها در قم!
به گزارش قم نگار، چند سالی که تعداد قهوه خانه ها در سطح شهر قم افزایش پیدا کرده است کافی است در خیابان توحید قم که یکی از بزرگترین و پر جمعیت ترین خیابان شهر است قدم بزنید تا با فاصله های کم قهوه خانه ها را مشاهده کنید که نه بوی چای بلکه بوی تند توتون و تنباکوی آنها جلب توجه می کند.

قهوه خانه هایی که با یدک کشیدن نام قهوه خانه بیشترین درآمد خود را از ارائه قلیان به دست می آورند و تا نیمه های شب به مشتریان خدمات ارائه می دهند اکثر قهوه خانه ها در سطح شهرقم در زیر زمین های بزرگ واقع شده است که چندان جلب توجه نمی کند و صاحبان آنها به راحتی قلیان را ارائه می دهند.

استعمال دخانیات طبق آیین نامه اجرایی قانون جامع کنترل ومبارزه با دخانیات، ممنوع است اما قهوه خانه داران ، سال گذشته از شمول این آیین نامه خارج شدند و قهوه خانه های قدیمی همچنان به کار ارایه قلیان ادامه می دهند ، اما وزارت بهداشت مجوز جدیدی برای ارایه قلیان در قهوه خانه ها صادر نمی کند.

اغلب قهوه خانه های شهر قم در چند سال اخیر افتتاح شده و متاسفانه بسیاری از جوانان جذب و یا به زبان بهتر معتاد این قهوه خانه ها شدند، متاسفانه رشد این قهوه خانه ها که بیشتر به ارائه قلیان مشغول هستند در مناطقی پر جمعیت که امکانات فرهنگی و ورزشی کمی دارد رونق پیدا کرده که همین نبود امکانات تفریحی سالم برای جوانان باعث رونق کسب و کار قهوه خانه ها شده است.

البته گاهی در اقدامی نامتعارف در این قهوه خانه ها ارائه قلیان به بانوان و انجام بازی با الات قمار نیز صورت می گیرد که خوشبختانه با برخورد نیروی انتظامی قم این نوع هنجارشکنی ها بسیار کاهش پیدا کرده است.

با توجه به سابقه دینی و فرهنگی شهر مقدس قم که این شهر را تبدییل به قطب فرهنگی و دینی در کشور و جهان کرده است وجود چنین مکان هایی آن هم با تعداد زیاد به چهره و شهرت شهراسیب می زند، با توجه به این مسئله، چرا باید به تاسیس قهوه خانه ها مجوز صادر کرد یک شهر با سابقه فرهنگی و دینی مانند قم به چه تعداد قهوه خانه که بدون تعارف همه می دانند که بیشترین درآمد خود را از طریق ارائه دخانیات از جمله قلیان به دست می آورند نیازمند است؟

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccpmq1.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سلام به نظرم بجای برخوردها وطرحها جهت حلو گیری از رواج قلیان که ناموفق هم بوده اولا توتون های سالمتر را رواج دهید دوم به فکر جایگزین سالم باشید
رضا امامقلی وند
با سلام واحترام، خدمت حضرت آیت الله یزدی
آیا افتتاح قهوه خانه ها فقط در قم نگران کننده است و یا در کل کشور؟ قهوه خانه ها زمینه ساز بسیاری از مفاسد در جامعه می باشند لطف فرموده تدبیری بیاندیشید تا این کانون فساد از جامعه برچیده شود.
باتشکر