شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب : 31775

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۰

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۰پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۵/۱۰به شرح زیر است:

حزب‌الله لبنان: کودک‌سوزی امروز صهیونیست مصداق تروریسم است
دکتر علی اکبر ولایتی: همکاری ایران نبود داعش در بغداد بود
آیت‌الله خاتمی: رجز تهدید نظامی علیه ایران نخ نما شده است
آیت‌الله حسینی بوشهری: همدلی و همزبانی در روابط ائمه جمعه قم تبلور یافته است
آیت‌الله فاضل لنکرانی: مراقب تهاجم گسترده غرب عليه نهاد خانواده باشيم
آیت‌الله اعرافی: نماز جمعه فرصتی برای معرفی تمدن اصیل اسلامی است


** جام جم ۹۴/۵/۱۰
* اروپا برخی تحریم ها علیه ایران را لغو کرد
اتحادیه اروپا رسما لغو برخی تحریم‌های اعمال شده علیه تهران را تصویب کرد.
شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام اتحادیه اروپا در جهت توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفته است.

** همشهری ۹۴/۵/۱۰
* اروپایی‌ها صف کشیده‌اند
عراقچی، معاون وزیر خارجه گفت: وزیران خارجه اروپا برای سفر به ایران صف کشیده‌اند، اما این به آن معنا نیست که هر چه بخواهند تقدیم می‌کنیم، بلکه انتخاب کننده ما هستیم.
* برجام نه جام زهر است، نه لایق جشن
حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: کسانی که درباره مذاکرات می‌گویند صلح امام حسن(ع) و جام زهر، آدم‌های بی‌سوادی هستند، جام زهری در کار نیست.
از طرفی تا مطمئن نشویم که منافع ملت ایران حفظ شده، جشن و سرور برپا نمی‌کنیم.

** کیهان ۹۴/۵/۱۰
* توافق وین شلیک به امنیت ایران است
توافق نهایی به شکلی تاسف بار جای خالی پازل اطلاعاتی آمریکا را پر کرده و در واقع ضریب موفقیت یک حمله را تضمین می‌کند چرا که بر اساس این توافق بازرسان پیوسته بر زنجیره امنیت ایران نظارت خواهند داشت.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس تلفنی با گروه‌های حامی توافق هسته‌ای؛ پس از ۱۵ سال، شرایط برای اقدام نظامی مناسب‌تر است.
«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید: یکی از مزایای بازرسی از ایران، افزایش اطلاعات در مورد اهداف احتمالی و بالا رفتن دقت به هنگام اقدام نظامی در ایران خواهد بود.
* مشارکت در جنگ سوریه قدرت حزب‌الله را کاهش نداده است
یک روزنامه صهیونیستی نوشت با وجود درگیری گسترده حزب‌الله لبنان با تروریست‌ها در سوریه، توانایی این گروه در مقابله با اسرائیل هیچ کاهشی نداشته است.
به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت «کسانی که گمان می‌کنند دبیر کل حزب‌الله لبنان به دلیل جنگ در سوریه از یک جنگ تمام‌عیار علیه اسرائیل باز می‌ماند کاملا در اشتباه هستند.»
* پوتین دستور داد تمام محصولات کشاورزی و غذایی اروپا معدوم شود
رئیس‌جمهور روسیه در یک اقدام تاریخی، قاطع و انقلابی و در واکنش به تحریم‌های ضدروسی غرب دستور نابودی تمام محصولات کشاورزی، غذایی و دامی وارد شده به این کشور از اروپا را صادر کرد.

** شرق ۹۴/۵/۱۰
* اصلاح‌طلبان خود را برای بدترین شرایط آماده کرده‌اند
محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان، در جمع مردم زنجان به برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و با بیان اینکه از هم‌اکنون نباید وارد فضای بدبینی نسبت به دست‌اندرکاران امر انتخابات شد، تأکید کرد: اصلاح‌طلبان خود را برای بدترین شرایط آماده کرده‌اند. آن‌قدر نیرو در کل کشور داریم که از رد صلاحیت‌ها نگران نیستیم.
* انگلیس شرکت پتروپارس را از فهرست تحریم خارج کرد
وزارت دارایی (خزانه‌داری) انگلیس در آخرین اصلاح فهرست تحریمی‌اش مربوط به جمهوری اسلامی ایران، شرکت پتروپارس را از فهرست تحریم‌های خود حذف کرد.

** ایران ۹۴/۵/۱۰
* بیانیه مجمع تقریب درباره تخریب نماز خانه اهل سنت در تهران
در پی تخریب نمازخانه اهل سنت در میدان پونک تهران، «معاونت ایران» مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.
در بیانیه یاد شده آمده است: حادثه اسفناک تخریب نمازخانه برادران اهل سنت در منطقه پونک تهران، دل همه دلسوزان عرصه تقریب مذاهب و وحدت امت اسلامی را با هر گرایش و سلیقه مذهبی به درد آورد.
* ایران به کدام درخواست فابیوس پاسخ مثبت نداد؟
روزنامه سعودی «الحیات» چاپ لندن، مدعی شد ایران به دعوت وزیر خارجه فرانسه برای همکاری درباره انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان پاسخ مثبت نداد.
«با اینکه فابیوس در دیدار با روحانی هم مسأله انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان را مطرح کرد، روحانی به این مسأله اشاره نکرد و فقط به طور کلی درباره پیامدهای توافقنامه هسته‌ای سخن گفت.»
* منع خبرنگاران از ورود به همایش احمدی‌نژادی‌ها
همایش حامیان رئیس دولت سابق در محل دانشگاه غیرقانونی «ایرانیان» برگزار شد و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم از ورود خبرنگاران به همایش جلوگیری کردند.
غلامحسین الهام، مرتضی تمدن، مجید نامجو، علی نیکزاد، سید شمس‌الدین حسینی، علی اکبر جوانفکر و عبدالرضا شیخ‌الاسلامی از جمله حاضران در این همایش بودند.
در این مراسم که تحت عنوان «افتتاحیه نشست سراسری تبیین مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام(ره)» برگزار شد، احمدی‌نژاد مدعی شد که منتقدان او با «سنگ»، «لگد»، «شمشیر» و «نیزه»، از «۶ جهت» به کارنامه او و دولتش «هجوم» آورده‌اند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۵/۱۰
* علیرغم تحریم‌ها ایران رتبه ۱۷علمی جهان را دارد
وزیر بهداشت گفت: در سایه بیش از ۳۰ سال تحریم هم اکنون جمهوری اسلامی رتبه ۱۷ علمی در جهان را دارد و این حاصل تلاش دانشمندان و اساتید کشور است.
دکتر قاضی زاده هاشمی در دومین روز برگزاری هشتمین کنگره پزشکان مسلمان در تالار ابن سینا در مشهد گفت: این موقعیت در حالی رقم خورده که بسیاری از مجلات و انتشارات علمی دنیا به واسطه تحریم‌ها اجازه چاپ مقالات علمی و نتیجه دستاورد‌های محققان و اساتید برجسته را ندارند.
* آبادان، آبادانی خویش را فدای کشور کرد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آبادان مظلوم طی هشت سال دفاع مقدس بویژه در روزهای آغازین جنگ تحمیلی، آبادی خویش را فدای کشور کرد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر آبادان، با اشاره بر سوابق آشنایی خویش از این شهر و مردم خوب آن، بر محق بودن خواسته‌های مردم این خطه و وفاداری آنان به نظام، کشور و انقلاب تاکید کرد.
* تکذیب انتخاب عارف به‌عنوان مسئول انتخابات اصلاح‌طلبان در تهران
یک مقام آگاه خبر انتخاب عارف به عنوان مسئول هماهنگ‌کننده و مدیریت انتخابات اصلاح‌طلبان تهران را تکذیب کرد.

** وطن امروز ۹۴/۵/۱۰
* باید قبل از پایان ۱۵ سال توافق، تسلیحات ضد فردو را به اسرائیل منتقل کنیم
همزمان با باراک اوباما، دنیس راس دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی که از سوی اوباما هماهنگ‌کننده امور مناسبات آمریکا و ایران نیز بوده، در مقاله‌ای تحت عنوان «چگونه ایران را به تعهداتش پایبند نگه داریم» برای نشریه پولتیکو، بر تجهیز تسلیحاتی اسرائیل تا ۱۵ سال آینده تأکید کرد و نوشت آمریکا باید در این مدت سلاح «نفوذگر مهمات انبوه» که برای هدف قرار دادن تأسیسات فردو لازم است را به اسرائیل تحویل دهد.
* شناسایی هسته داعش در کویت
یک ماه پس از انفجار تروریستی در نماز جمعه مسجد امام صادق(ع) کویت و بازداشت عوامل آن، وزارت کشور کویت از کشف یک گروه دیگر وابسته به داعش خبر داد.
وزارت کشور کویت با اعلام خبر کشف و ضبط این گروه، اعلام کرد ۵ عضو این گروهک را که تابعیت کویتی دارند، بازداشت کرده است.

** جوان ۹۴/۵/۱۰
* مقاومت وارد مركز شهر الزبداني شد
ارتش سوريه با پشتيباني نيروهاي مقاومت حزب‌الله لبنان موفق شد شمار زيادي از تروريست‌ها را به هلاكت رسانده و به مناطق مركزي شهر الزبداني واقع در ريف دمشق پيشروي كند.
ارتش و نيروهاي مقاومت همچنين كنترل مسجد جامع بردي و شماري از ساختمان‌هاي واقع در حاشيه جنوبي اين شهر را به دست گرفتند و يك انبار مهمات گروه‌هاي تروريستي را منهدم كردند.
* تحديد تسليحاتي تضعيف قدرت مقابله به مثل ايران بود
محسن رضایی دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه ما اجازه بازرسي از مراكز نظامي را نمي‌دهيم، اظهار داشت: اين يك اصل بين‌المللي است و ما اين اصل را با جديت دنبال مي‌كنيم.

** آفتاب یزد ۹۴/۵/۱۰
* برهم زدن توافق با ایران، واشنگتن را نیز منزوی می‌کند
سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: اگر کنگره امریکا توافق هسته‌ای با ایران را رد کند، علاوه بر برهم زدن ائتلاف بین المللی، واشنگتن را نیز منزوی می‌کند.
جاش ارنست در ادامه نشست خبری روزانه خود افزود: قرار نیست همه وقت خود را صرف قانع کردن جمهوری خواهانی کنیم که حتی پیش از اعلام توافق، به مخالفت با آن برخاسته بودند.
* عراق و روسیه توافق‌نامه همکاری نظامی امضا کردند
وزیر دفاع عراق که با هدف گفتگو درباره تقویت همکاری نظامی به روسیه سفر کرده است در دیدار با مسئولان روسی توافق نامه همکاری نظامی را امضا کرد.

** رسالت ۹۴/۵/۱۰
* مراقب تهاجم گسترده غرب عليه نهاد خانواده باشيم
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: مراقب تهاجم گسترده غرب عليه نهاد خانواده باشيم.
آيت‌الله محمد جواد فاضل لنکراني در جمع گروهي از بانوان فعال فرهنگي کويت با بيان اينکه اثرگذاري و اثرپذيري بانوان در امور مختلف اجتماعي، سياسي و فرهنگي داراي اهميت زيادي است خواستار مقابله اساسي و جدي با تهاجم فرهنگي غرب عليه نهاد خانواده در کشورهاي اسلامي شد و افزود: همه ما وظيفه داريم خود و فرزندانمان را در مقابل اين هجمه ناجوانمردانه محافظت کنيم و اجازه ندهيم نسل آينده گرفتار عوامل فساد شوند.
* فرانسه بايد غرامت خون‌هاي آلوده را بپردازد
علاءالدين بروجردي در ديدار اليزابت گيگو رئيس کميسيون سياست خارجي مجلس ملي فرانسه با اشاره به موضوع خون‌هاي آلوده وارد شده از فرانسه به کشورمان، بر ضرورت پرداخت غرامت به آسيب‌ديدگان ايراني اين خون‌ها تاکيد کرد.
* تهديدات نظامي آمريکا عليه ايران، نقض منشور سازمان ملل است
نوام چامسکی انديشمند و نظريه‌پرداز پرآوازه آمريکايي در مصاحبه‌اي با شبکه خبري الجزيره تهديدات نظامي آشکار مقامات کشورش را نقض منشور سازمان ملل دانست.

** مردم سالاری۹۴/۵/۱۰
* افشاي جاسوسي واشنگتن از توکيو
براساس مدارکي که سايت ويکي‌ليکس منتشر کرده، دولت آمريکا در يک دهه گذشته از مقام‌هاي ارشد سياسي و اقتصادي ژاپن جاسوسي کرده است.
اين مدارک همچنين شامل فهرستي ۳۵ نفره از افرادي است که مورد شنود تلفني قرار گرفته‌اند.
* همکاري نظامي ‌عربستان و مصر
«عبدالفتاح سيسي،» رئيس‌جمهور مصر و «محمد بن سلمان» جانشين وليعهد عربستان و وزير دفاع اين کشور در ديدار خود در قاهره توافقنامه جديدي را براي تقويت همکاري در زمينه نظامي‌و اقتصادي امضا کرده و بر عزم و اراده خود براي حمايت از امنيت ملي کشورهاي عربي و تلاش براي تشکيل نيروي مشترک عربي تاکيد کردند.
* حمايت پوتين از توافق هسته‌اي در تماس با نتانياهو
رئيس‌جمهور روسيه در گفت‌وگو با نخست وزير رژيم صهيونيستي از توافق هسته‌اي ايران و گروه ۱+۵ دفاع کرد.
ولاديمير پوتين، در گفت‌وگوي تلفني با بنيامين نتانياهو، گفت: اين توافق ضمانت‌هاي معتبر و قابل اعتمادي را در خصوص ماهيت صلح‌آميز برنامه هسته‌اي ايران مي‌دهد.

** آرمان ۹۴/۵/۱۰
* همسایگان اولویت ما هستند
وزیر خارجه کشورمان گفت: برای آنهایی که هنوز تردید دارند، می‌گویم که همسایگان، اولویت ما هستند و یک گزینه ضروری و ارزشمند برای ما محسوب می‌شوند.
محمدجواد ظریف در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت؛ مذاکرات‌ عالی در کویت، قطر و عراق داشتیم. وی خطاب به برخی از کشورهای منطقه که نسبت به توافق هسته‌ای انتقاد کرده بودند، اظهار کرد: برای آنهایی که هنوز تردید دارند، می‌گویم که همسایگان، اولویت ما هستند و یک گزینه ضروری و ارزشمند هستند.
* نامه زيباكلام به قاليباف
شنیده شد که صادق زيباكلام در نامه‌اي سرگشاده خطاب به محمد باقر قاليباف شهردار تهران به چاپ پوستر عليه سفر فابيوس به تهران اعتراض كرد.

** فرهیختگان ۹۴/۵/۱۰
* برجام معاهده نیست و نیاز به تصویب مجلس ندارد
علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، با توجه به درخواست نمایندگان مجلس برای تصویب متن برجام در پارلمان به عنوان یک موافقتنامه بین‌المللی تاکید کرد که «این متن هنوز موافقتنامه، کنوانسیون یا معاهده بین‌المللی تلقی نمی‌شود، از این‌رو است که این متن را «برنامه جامع اقدام مشترک» نام‌گذاری کرده‌اند، حال در هر صورت وزارت خارجه متولی این حوزه بوده و باید در این باره تصمیم‌گیری کند.»

** آفرینش ۹۴/۵/۱۰
* محکوميت جنايت صهيونيست‌ها از سوي وزارت خارجه
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان جنايت دیروز صهيونيست‌ها در آتش زدن يك منزل مسكوني كه منجر به زنده در آتش سوختن يك كودك شيرخوار فلسطيني شد را به شدت محكوم کرد.
مرضيه افخم وجدان‌هاي بيدار جهانيان را به تلاش براي خاتمه دادن به اين جنايات هولناك فراخواند.
* جانشين ملاعمر مشخص شد
طالبان افغانستان مرگ ملا محمد عمر رهبر اين گروه را تاييد کرد اما به زمان آن اشاره‌اي نکرد.
در بيانيه طالبان علت مرگ ملاعمر، بيماري ذکر شده است.
همچنين معاون او يعني ملا اختر محمد منصور به عنوان جانشين ملا عمر و رهبر جديد طالبان معرفي شد.

** ابتکار ۹۴/۵/۱۰
* تحویل سامانه اس۳۰۰ به روز شده به تهران
مشاور رئیس‌جمهور روسیه از تحویل سامانه‌ دفاعی موشکی به روز شده اس-۳۰۰ به ایران خبر داد.
ولادیمیر کوژین، اعلام کرد: مسکو بهترین سامانه‌ موشکی اس-۳۰۰ را که در حال حاضر مخصوصا برای خریدار ایرانی تولید می شود، ارسال خواهد کرد.
* انتقاد نتانیاهو از توافق هسته ای باعث انزوای اسرائیل شده است
روزنامه «لوموند» روز پنجشنبه در گزارشی با بیان اینکه انتقادهای مداوم نتانیاهو علیه توافق وین، رژیم صهیونیستی را منزوی کرده است، نوشت: در طول ۲۰ سال گذشته اظهارات تکراری و دیدگاه «نتانیاهو» مبنی بر محکوم کردن ایران به دلیل احساس خطر، هیچ تغییری نکرده است.

** قدس ۹۴/۵/۱۰
* ۹۷ درصد بورسیه‌ها، صحیح است
محمد علی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اعلام بررسی‌های صورت گرفته توسط کمیته پنج جانبه بررسی پرونده بورسیه‌ها، از مشکل نداشتن ۹۷ درصد بورسیه‌ها خبرداد.
* «سعد حریری» معتاد است
سایت افشاگر «ویکی لیکس» به نقل از سفیر سابق آمریکا در لبنان، سندی مبنی بر «اعتیاد» سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان منتشر کرد.

** قانون۹۴/۵/۱۰
* اعتراف ايتاليا به ربود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن امام موسي صد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر
رئيس مجلس لبنان گفت: د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ستگاه قضایی ایتالیا به تازگی با تصحیح و عدول از حکم قبلی خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، اعتراف کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه امام موسی صد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر خاک لیبی ربود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه است.
نبیه بری روز پنجشنبه با صد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ور بیانیه‌ای با اشاره به آخرین تحولات مربوط به پروند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه امام موسی صد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر گفت: به تازگی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر رابطه با پیگیری موضوع ناپد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن امام موسی صد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و تن از همراهانش، د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ستاورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مهمی حاصل شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه و طبق آن، د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ستگاه قضایی ایتالیا از حکم ناد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رست خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر سال ۲۰۰۵ عد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ول کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه است.
* سوزاندن نوزاد فلسطينی جنايت جنگی است
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به جنایت سوزاندن یک نوزاد فلسطینی، آن را یک جنایت جنگی و ضد بشری توصیف کرد.
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت: دولت اسرائیل زمانی ‌که به شهرک‌سازی تشویق می کند و به شهرک‌سازی ادامه می دهد با این کار شهرک نشینان را به ارتکاب جنایات روزانه علیه فلسطینیان تشویق می‌کند.
وی افزود: ما پرونده جنایت سوزاندن این نوزاد و جنایات قبلی را آماده می کنیم تا فورا به دادگاه بین‌المللی بفرستیم.

** خراسان ۹۴/۵/۱۰
* پارس نيوز مدعي شد
محمد سرافراز رييس صداوسيما در جلسات اخير شوراي مديران و معاونين رسانه ملي نسبت به کنارگذاشته شدن يا خروج نيروهاي ارزشي از سازمان صدا و سيما هشدار داده است.
گفته می‌شود در يکي از معاونت هاي اصلي اين سازمان به شدت اين موضوع مشهود است به طوري که موجب نارضايتي برخي دلسوزان نظام شده است.

** اعتماد ۹۴/۵/۱۰
* مناطق آزاد شرايط استفاده از فرصت پساتحريم را فراهم كنند
رييس جمهور گفت: مديريت مناطق آزاد بايد به سرعت شرايط لازم را براي استفاده از فرصت پساتحريم در جذب سرمايه گذاري خارجي و داخلي و گسترش توليد صادرات گرا فراهم كنند.
حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در يكصد و نوزدهمين جلسه ستاد هماهنگي اقتصاد مقاومتي، بر ضرورت ادامه روند اصلاحات ساختاري و مبارزه با رانت و مفاسد اداري در مناطق آزاد كشور تاكيد كرد.
* محمد علي طاهري به اعدام محكوم شد
يك منبع آگاه از تاييد حكم اعدام محمد علي طاهري سركرده فرقه انحرافي حلقه خبرداد و گفت: اين حكم به وكيل وي ابلاغ شده است.
* همكاري هاي ايران نبود، داعش در بغداد بود
علی اکبر ولايتي رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: نامه رهبر معظم انقلاب اسلامي به جوانان اروپا و امريكا فصل جديدي در تبيين جايگاه اسلام در جهان است.
امروز ايران اسلامي از كشورهاي سوريه، عراق، يمن، لبنان و فلسطين حمايت می‌كند.
به نماينده سازمان ملل نيز گفته ايم اگر مشورت ها و همكاري هاي ايران به عراق نبود امروز داعش در بغداد حضور داشت.

** شهروند ۹۴/۵/۱۰
* تندروها محوریت لاریجانی در وحدت اصولگرایان را برنمی‌تابند
سید رمضان شجاعی‌کیاسری، در خصوص توهين‌هايي كه هر از گاهي از سوي برخي نمايندگان به هيأت‌رئيسه و شخص رئيس مجلس می‌شود و پيامدهاي آن، گفت: ما اعتقاد داریم که آقای لاریجانی می‌تواند حلقه وصل و محوراساسی برای اتحاد اصولگرایان باشد اما در ميان جریان اصولگرایی، عده‌ای تندرو و افراطی اين اتفاق را برنمي‌تابند.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
همدلی و هم زبانی در روابط ائمه جمعه قم تبلور یافته است

حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری در مراسم نکوداشت نماز جمعه قم، گفت: جایگاه و نقش نماز جمعه در اسلام بسیار مهم است؛ زیرا جایگاه انسجام بخشی، آگاهی بخشی و بصیرت بخشی به آحاد مردم و نماد نظام اسلامی است.
عضو جامعه مدرسین در ادامه تصریح کرد: همراهی، همدلی، همزبانی، بر روابط امامان جمعه قم وجود داشته و همگی تلاش داریم که بهترین بیانات را در خط انقلاب، اسلام، نظام و رهبری ارائه کرده و قطعا با استمداد از ذات باری تعالی و کمک معنوی کریمه اهل‌بیت(ع) در این زمینه، حضور فعال‌تری داشته باشیم.

رجز تهدید نظامی علیه ایران نخ‌نما شده است
رسا/ آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که دولتمردان و دولتزنان آمریکا بعد از اعلام متن توافق، علیه ملت ایران مدام رجزخوانی می‌کنند که پیدا است این رجزخوانی‌ها مصرف داخلی دارد. عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: دنیا این رجز دروغین را از آمریکایی‌ها باور نکند.
وی ادامه داد: رجز دیگر آمریکا که نخ نما شده آن است آنها با این سخنان می‌خواهند غرور ملی‌شان را نشان دهند. این رجزهای گزینه‌های روی میز دیرینه است از روز آغاز خلقت هم بوده است و چیز تازه‌ای نیست.

ایران خواستار لبنانی باثبات وامن است
حوزه/ آیت‌الله اراکي در بيروت با "عبداللطيف دريان" مفتي لبنان ديدار و پيرامون مسائل مهم جهان اسلام گفتگو کرد. در اين ديدار مفتي لبنان پيرامون مسائل منطقه بويژه گروه‌هاي تکفيري و تروريستي سخناني ايراد کرد وبا اظهار ناراحتی از وضعیت جهان اسلام جنایات داعش وتکفیری‌ها را بشدت محکوم کرد.
آیت‌الله اراکي نيز در اين ديدار ضمن تشکر از موضع گيري‌های وحدت گرايانه مفتي لبنان از وي دعوت کرد تا در کنفرانس وحدت اسلامي که در تهران برگزار می‌گردد، شرکت کند.
عضو جامعه مدرسین همچنین ابراز اميدواري کرد که در لبنان شاهد امنيت، آسايش، محبت، دوستي و برادري بر اساس اخوت اسلامي باشيم.

نماز جمعه فرصتی برای معرفی تمدن اصیل اسلامی است
حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در مراسم نکوداشت نماز جمعه قم با اشاره به ارزش خدمت در جامعه اسلامی، اظهار داشت: ارزش خدمت به مخدوم است و ما باید بدانیم که مخدوم ما نمازگزاران می‌باشند که بهترین امت هستند. عضو جامعه مدرسین در ادامه اظهار داشت: نماز جمعه مکانی است که در آن تمدن اصیل اسلامی برای مردم تشریح می‌شود و دنیا نیز با بیانات اصیل اسلامی و مواضع حقیقی دین در مسیر نظام تمدن سازی دینی آشنا می‌گردند.

«کودک سوزی» امروز صهیونیست‌ها مصداق تروریسم است
رسا/ حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اقدام صهیونیست‌ها در حمله به منزل یک فلسطینی و سوزاندن کودک شیرخوار فلسطینی را محکوم کرد و افزود: این اقدام مصداق تروریسم است.
مقاومت اسلامی در ادامه این بیانیه تاکید کرد که مقابله با این جنایت وحشیانه نیاز به حرکت ملت‌ها در راستای مقابله با اشغالگری صهیونیست‌ها دارد.

برنامه عربستان برای آموزش ۱۰ هزار جنگجوی یمنی
فردا نیوز/ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از وجود اردوگاه‌های آموزش اتباع یمنی در عربستان سعودی خبر داد و نوشت: ریاض طرحی را برای آموزش ۱۰ هزار نیروی یمنی با هدف انجام عملیات زمینی در یمن در دست اجرا دارد.

تکذیب بسته شدن مرزهای ترکیه و ایران
صداوسیما/ در پی انتشار شایعات مبنی بر بسته شدن مرز ترکیه با ایران و دیده شدن جنگنده‌های ترکیه بر روی رادارهای نظامی در خط مرزی ایران، این موضوع از سوی مقامات آگاه در شرکت هواپیمایی ترکیش ایر و اداره گمرک زمینی ترکیه در مرز گوربولاک (نقطه مقابل مرز بازرگان در ماکو) تکذیب شد.

کارتر:آمریکا اکنون یک حکومت الیگارشی است
فارس/ رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با انتقاد از حاکمیت مطلق سرمایه داران در این کشور گفته آمریکا اکنون یک نظام الیگارشی (اشرف‌سالاری) است که در آن «رشوه‌های سیاسی نامحدود» به اضمحلال کامل نظام سیاسی این کشور منجر شده است.
جیمی کارتر اضافه کرد که هم جمهوری‌خواهان و هم دموکرات‌ها چشم به این «پول نامحدود» به عنوان منافع شخصی کلان برای خودشان دارند.

وحشی گری صهیونیست‌ها صدای کاخ سفید را هم در آورد
فارس/ اقدام وحشیانه شهرک نشینان صهیونیست در به آتش کشیدن یک نوزاد شیرخواره فلسطینی، صدای اعتراض حامی اصلی رژیم صهیونیستی را هم در آورد.
آمریکا اقدام افراط گرایان صهیونیست را در آتش زدن عمدی یک خانه که به زنده سوزانده شدن کودک فلسطینی منجر شد، به شدت محکوم و آن را «اقدام تروریستی وحشیانه» توصیف کرد.

خلع سلاح اتمی رژیم صهیونیستی باید اجرا شود
تسنیم/ وزیر امور خارجه کشورمان در یادداشتی در روزنامه گاردین، خواستار آن شد که در پرتو توافق هسته‌ای با ایران، به موضوع تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی پرداخته شود.
محمد جواد ظریف، با اشاره به توافق اخیر هسته‌ای نوشت: توافق هسته‌ای که در ماه جاری در وین حاصل شد، غایت کار نیست اما یک بنیاد محکم است که باید ساختمان بر روی آن قرار گیرد. برنامه جامع مشترک اقدام، وضعیت ایران را به عنوان منطقه‌ای عاری از سلاح اتمی تثبیت می‌کند. اکنون وقت آن است که این منطقه به تمام خاورمیانه تسری یابد.

آمانو به سنای آمریکا دعوت شد
تسنیم/ یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس انرژی اتمی برای توضیح در خصوص توافق هسته‌ای ایران و شش کشور موسوم به ۱+۵ به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا دعوت شده است. یک منبع دیپلماتیک ضمن اعلام این گفته است که آمانو با نگاه مثبت در حال بررسی این دعوت است.

دیدار محرمانه مونیز با سران صهیونیستی
فارس/ وزیر انرژی آمریکا روز چهارشنبه با سران سازمان‌های صهیونیستی در آمریکا دیدار و با آنها درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای گفت‌وگو کرد. ارنست مونیز قبل از حاضر شدن در نشست خبری کاخ سفید با سران این سازمان‌ها دیدار کرده بود. او در نشست خبری کاخ سفید در پاسخ به سوالی در همین باره گفت: «دیدار خوبی بود. من به آنها نشان دادم که علاقه بسیار زیادی برای بحث درباره این توافق وجود دارد.»

تا ریشه کن ساختن صهیونیست‌ها و تکفیری ها مقاومت ادامه دارد
حوزه/ رئیس شورای شرعی حزب‌الله با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و سکوت سازمان‌های مدعی حقوق بشر در قبال این جنایات گفت: تا ریشه کن ساختن صهیونیست‌ها از فلسطین و نابودی تروریست‌های تکفیری به مقاومت ادامه می‌دهیم.
شیخ یزبک همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ایران پس از گرفتن حق هسته‌ای خود به برکت رهبری حکیمانه و بیداری علما و خون شهدا و ایستادگی مردم خود با سربلندی وارد باشگاه کشورهای هسته‌ای شد.

رئیس اسبق موساد از توافق هسته‌ای ایران حمایت کرد
باشگاه خبرنگاران/ رئیس اسبق موساد در گفتگویی با شبکه رادیویی «ان.پی.آر» درباره توافق هسته‌ای حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد.
افراییم هالوی ادامه داد: توجه داشته باشید که این یک توافق کامل و بی عیب و نقص نیست. این توافق دارای نقاط ضعفی است که هیچ شکی درباره آن نیست. با این حال، وقتی شما وارد مذاکره می‌شوید، در برخی از موارد پیروز می‌شوید و در برخی دیگر از موارد شکست می‌خورید .ایران تقریباً در برخی موارد عقب نشینی کرده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccpmq1.2bqsm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما