پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 30505
دبیر کمیسیون افزایش بهره‌وری اساتید:

استفاده از اساتید اخلاق در حوزه، افت تحصیلی طلاب را کاهش می‌دهد

قم نيوز : قم نیوز: دبیر کمیسیون افزایش بهره‌وری اساتید با اشاره به اهمیت مقابله با افت تحصیلی طلاب گفت: برقراری کلاس‌های اخلاق جذاب و استفاده از اساتید آشنا به اخلاق از جمله راهکارهای کاهش افت تحصیلی طلاب است.
استفاده از اساتید اخلاق در حوزه، افت تحصیلی طلاب را کاهش می‌دهد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام اکبر ترابی شهرضایی ظهر امروز در هفدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد اظهار داشت: ما باید علت افت تحصیلی طلاب را مورد بررسی قرار دهیم و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

دبیر کمیسیون افزایش بهره وری اساتید حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید به دنبال دلایل افت طلاب باشیم، افزود: علل افت تحصیلی طلاب و عدم انگیزه طلاب برای شرکت در دروس عدم هماهنگی بین مواد آموزشی و نیازهای روزو کاربردی نبودن مطالب آموزشی است.

ترابی شهرضایی با اشاره به مشکلات درسی طلاب بیان کرد: عدم وجود امکانات آموزشی مناسب برای یادگیری دروس، عدم تفاوت بین طلاب حاضر در کلاس‌ها در امتحانات با طلابی که در کلاس‌ها شرکت نمی‌کنند، عدم احساس مسئولیت طلاب نسبت به فراگیری تعلم که به دلیل کمبود درس‌های اخلاق حوزوی است از جمله علل افت تحصیلی طلاب است.

وی با بیان این که برقراری کلاس‌های اخلاق جذاب و استفاده از اساتید آشنا به اخلاق از جمله راهکارهای کاهش افت تحصیلی طلاب است، تصریح کرد: باید به طلاب مهارت تطبیق قواعد اصولی بر امور جاری جامعه آموزش داده شود و اشتغالات اساتید کم شود تا ارتباط آنان با طلاب کاهش پیدا کند.

ترابی شهرضایی با اشاره به لزوم توجه به اخلاق طلاب بیان کرد: یکی از اقداماتی که نیازمند اهتمام بیشتری است توجه به درس اخلاق و برگزاری کلاس‌های اخلاق منظم در مدارس علمیه برای طلاب است.

دبیر کمیسیون افزایش بهره‌وری اساتید حوزه علمیه عنوان کرد: برقراری کارگاه‌های کلاس داری و تشویق اساتیدی که زمان مناسبی برای طلاب می‌گذارند، آگاهی طلاب نسبت به شبهات دینی که وجود دارد از جمله اقداماتی است که ما در کمیسیون افزایش بهره وری اساتید انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccppq1.2bqxx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما