چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 24575

شهرداری‌ها پیشانی خدمت‌رسانی به مردم هستند

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: امروز ۴۰۰ نوع خدمت توسط شهرداری ها که پیشانی خدمت‌رسانی به شمار می‌روند ارائه می‌شود.
شهرداری‌ها پیشانی خدمت‌رسانی به مردم هستند
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در نخستین نشست شهردار قم با اعضای هیئت مدیره بانک شهر که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه سبب آشنایی بیشتر اعضای شورای اسلامی شهر با ارکان بانک شهر و با هدف هم افزایی بیشتر این دو نهاد مردمی می شود.

وی افزود: مردم سرمایه اصلی شوراها، شهرداری‌ها و بانک شهر هستند؛ وجه مشترک شهرداری‌ها با دستگاه‌های خدمت‌رسان که یکی از آنها بانک‌ها هستند، وجود مردم است و اگر شهرداری‌ها بخواهند ارتباط خود را با مردم قطع کنند از درجه هستی ساقط خواهند شد.

شهردار قم با اشاره به رشد فزاینده و صعودی بانک شهر عنوان کرد: این مسئله در ابعاد مختلف روی داده و دلیل اصلی آن اعتماد و حضور مردم در این بانک است زیرا هرچه اقبال مردم نسبت به یک موسسه مالی بیشتر باشد منابع بیشتری هم جذب و سود بانک و خدمات آن هم افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: عمده وظیفه بانک‌ها در نظام جمهوری اسلامی، تخصیص منابع و خدمت‌رسانی به شهروندان است و این شاخصه در مجموعه مدیریت شهری هم رکنی اساسی است زیرا اگر رویکرد و اقبال مردم نسبت به مدیریت شهری مناسب نباشد و عوارض شهری را پرداخت نکنند عملا تجهیز منابع صورت نگرفته و در آن صورت پروژه‌های مدیریت شهری در ابعاد مختلف محقق نخواهند شد.

دلبری با بیان اینکه امیدواریم همفکری، همدلی و هم افزایی بیشتری را میان شهرداری و بانک شهر شاهد باشیم گفت: بانک شهر پشتوانه و بازوی اقتصادی مدیریت شهری در همه شهرهاست.

شهردار قم هدف از تاسیس بانک شهر را کمک به شهرداری‌های سراسر کشور دانست و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب و به دستور امام راحل موضوع بانکداری اسلامی و بدون ربا جزو نخستین دستورالعمل‌های اقتصادی بود.

وی با اشاره به تخصصی شدن بانک‌های ایرانی پس از انقلاب گفت: بانک شهر هم با همین رویکرد یعنی خدمت به عمران و آبادانی همه شهرها شکل گرفت؛ انتظار این است که شهرداری‌های اقصی نقاط کشور بانک شهر را بانک عامل خود قرار دهند و این بانک هم خود را به پشتیبانی از شهرداری‌ها موظف می‌داند.

دلبری بیان کرد: هیچ دستگاهی مانند شهرداری‌ها به طور مستقیم به مردم خدمت نمی‌کند؛ امروز ۴۰۰ نوع خدمت توسط این دستگاه که پیشانی خدمت‌رسانی به شمار می‌رود ارائه می‌شود.

شهردار قم با بیان اینکه گستردگی خدمات شهری در قم فراوان است عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی بانک‌ها، حلقه وصل میان افراد ریسک‌گریز و ریسک‌پذیر هستند و بانک شهر هم در همین راستا فعالیت می‌کند تا موجب عمران و آبادانی شهرها شود زیرا شهرداری‌ها یکی از ریسک‌پذیرترین نهادها هستند.

وی هنر بانک ها را گردش صحیح مالی در جامعه دانست و افزود: اگر از سرعت گردش پول غافل شویم در انتهای سال با زیان و هزینه های بالا مواجه خواهیم شد که به صلاح جامعه نیست.

دلبری ضمن تشکر از همه مدیران و اعضای هیئت مدیره گذشته و حال بانک شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد پیشرفت‌های بیشتر این بانک در نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccppqi.2bq0m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما