دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 39065
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد:

کمربندی شهر قم ساماندهی شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم خواستار ساماندهی کمربندی امام علی(ع) و ارتقای این مسیر از نظر سیما و منظر شد.
کمربندی شهر قم ساماندهی شود
به گزارش قم نیوز، مصطفی سعادت طلب شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر از پروژه‌های عمرانی شهرداری در روز یکشنبه اظهار داشت: در این بازدید ۶ پروژه را بازدید کردیم که یکی از آن‌ها پروژه میثم است که در وضعیت خوبی دارد و قول داده‌اند که تا آخر مرداد به بهره برداری برسد.

وی افزود: پروژه دوم تقاطع امام علی است که پیشرفت مناسبی دارد و از آن پروژه‌هایی است که مردم وقتی می‌بینند، ابراز رضایت می‌کنند که ما هم از رضایت مردم راضی هستیم.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم ابراز داشت: در فرایند تحویل ملک به پیمانکار مشکلاتی وجود دارد که خوب است شهرداری این مشکل را برطرف کند تا پیمانکار دلسرد نشود.

وی ادامه داد: پروژه سوم تقاطع شهدای ۱۵ خرداد است که کار خوبی صورت گرفته اما کندی پروژه همچنان حس می‌شود. در ماه‌های اخیر شهرداری در این پروژه کار بسیاری انجام داده اما پایه این پروژه مشکلاتی داشت که موجب شده از نظر پیشرفت آخر باشد.

سعادت طلب با اشاره به پیشرفت خوب پروژه محمودنژاد اظهار داشت: روزهای اول مردم جبهه گرفتند و انتقاد کردند اما وقتی دیدند که پیشرفت کار بالاست سختی‌ها را تحمل کردند.

وی گفت: بلوار مرجعیت هم پیشرفت خوبی دارد و یک پلاک ۷۰۰ متری در مسیر آن وجود دارد که خوب است برای تملک آن اقدام کنیم.

وی با اشاره به کمبود امکانات تفریحی و تفرج‌گاه‌ها در قم اظهار داشت: اطراف پروژه مرجعیت حریمی وجود دارد که از نظر طبیعی ظرفیت‌های خوبی دارد و می‌تواند به عنوان تفرج‌گاه برای مردم استفاده شود.

زیرساخت‌های عمرانی قم در بدترین وضعیت

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم به کمبودهای شهر قم از نظر شبکه معابر اشاره کرد و گفت: بعید است در کل دنیا شهری پیدا کنیم که اینطور باشد. مدام داریم خانه مردم را می‌خریم و هزینه می‌کنیم که خیابان بسازیم و این کار بسیار گرانی است درحالی که بسیاری از شهرها چنین هزینه‌هایی ندارند و شبکه معابر آن‌ها کامل است.

وی با اشاره به اینکه قم از نظر شکل‌گیری زیرساخت‌های عمرانی بدترین وضعیت را دارد، افزود: در حال حاضر حداقل ۲۰ پل نیاز داریم که احداث آن‌ها ضروری است.

سعادت طلب با اشاره به استقرار واحدهای مسکونی فرسوده پیرامون کمربندی امام علی(ع) ادامه داد: ساماندهی کمربندی قم نیاز عاجل شهر است تا کسانی که از کنار قم عبور می‌کنند اندکی با شهر آشنایی پیدا کنند.

دوتکه شدن شهر قم با دیوار راه آهن

نعمت‌الله عواطف رستمی، سخنگوی شورای شهر قم هم در ادامه جلسه به مسئله لزوم ایجاد راه‌های ارتباطی میان مناطق شهر اشاره کرد و گفت: جمعیت قابل توجهی از شهر قم در نیروگاه زندگی می‌کنند درحالی که فقط دو پل راه‌های ارتباطی نیروگاه و شهر را فراهم کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تقریباً نیمی از جمعیت شهر در نیروگاه زندگی می‌کنند ابراز داشت: یک دیوار پیرامون ریل ایجاد شد که این جمعیت را از شهر جدا کرد و از هیچ کس اعتراضی نسبت به این موضوع دیده نشد درحالی که این دیوار عبور و مرور افراد را دچار مشکل کرده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccpxq1.2bqoe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما