جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : 22045

دشمن بداند نیروی مسلح ایران هیچ گاه غافلگیر نمی شود

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده نیروی ارتش زمینی عنوان کرد: دشمن باید بداند که نیوهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شامل نیروی انتظامی، ارتش و سپاه پاسداران ایران هیچ گاه غافلگیر نخواهند شد.
دشمن بداند نیروی مسلح ایران هیچ گاه غافلگیر نمی شود
به گزارش قم نیوز، احمد رضا پوردستان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه قم، افزود: شعار انحلال ارتش در ابتدای انقلاب،یک استراتژی تعریف شده دشمن و استکبار در از میان بردن انقلاب بود.

قبل از پیروزی انقلاب،جهان با دو قطب شرق و غرب مواجه بود که کشورهای شوروی و آمریکایی مزایا و منافعی را در خاک ایران جستجو می کردند زیرا ایران بازاری برای محصولات آمریکایی به شمار می رفت .

فرمانده نیروی ارتش زمینی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی واژه هایی چون نفی سلطه، مردم سالاری دینی، حکومت اسلامی و شکسته شدن ابهت آمریکا به میان آمد از این رو آمریکا دچار شوک سیاسی با توجه به از دست دادن منافعش شد.

پوردستان با اشاره به توطئه های استکبار جهانی در براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: بر همین اساس استکبار جهانی با استفاده از تحریم های اقتصادی، ترورهای کور، ایجاد اغتشاش در شهرهای مرزی و در نهایت جنگ تحمیلی تلاش کرد نقشه شوم خود را عملی کند اما ارتش همواره در صحنه حاضر بود.

وی؛ رصد همه تهدیدات زمینی، هوایی و دریایی از سوی دشمن در منطقه و فرامنطقه، تحلیل کارشناسان اطلاعاتی و بهره گیری از ظرفیت های لازم برای مقابله با دشمن، آمادگی برای پاسخ کوبنده به متجاوزان، رصد پروازهای هوایی توسط پدافند خاتم الانبیاء، ایجاد امنیت در مرزها و پاکسازی اراضی از مین و مواد منفجره را از مهم ترین فعالیت های ارتش عنوان کرد.

فرمانده نیروی ارتش زمینی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت سالروز گرامیداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲۹ فروردین یکی از روزهای پرافتخار انقلاب است که با تصمیم شجاعانه امام در برابر تفکر ناثواب استکبار و کج اندیشی دوستان ناآگاه مبنی بر انحلال ارتش ،این سرمایه عظیم به ملت ایران بازگشت.

پوردستان افزود: امام راحل(ره) با حفظ ارتش، بنیه انقلاب را تقویت کرد چرا که ارتش حضور خود را در کنار مردم و روحانیت در جریان انقلاب ثابت کرده بود و به غیر از ژنرال های خودفروخته ارتش، افسران و جوانانی بودند که در ارتش کنار این انقلاب به مبارزه پرداختند.

وی با تشریح فعالیت های ارتش در طول انقلاب تصریح کرد: ارتش جوانانی همچون شهید بابایی و کلاهدوز را تربیت کرد و با ارائه آموزش های مهندسی، پیاده و زرهی وارد میدان شد و پس از پیروزی انقلاب در حرکتی بی نظیر با سرعت اقتدار خود را به دست آورد.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdccpxqi.2bqi08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما