پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 27095
رئیس ستاد بازسازی غدیر کشور:

واقعه غدیر در بیش از ۱۱۳ نقطه کشور بازسازی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر گفت: امسال بازسازی واقعه ‌غدیر در بیش از ۱۱۳ نقطه کشور برگزار می‌شود و شهرهای برتر، سال آینده در خارج از مرزهای ایران این واقعه را بازسازی می‌کنند.
واقعه غدیر در بیش از ۱۱۳ نقطه کشور بازسازی می‌شود
به گزارش قم نیوز، سردار یعقوب سلیمانی که در دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری سخن می‌گفت، اظهار کرد: امسال با حضور ستاد راهیان نور حوزه‎های علمیه، راهیان نور از ۲۲ کشور در غرب و جنوب کشور حضور یافتند که جای تقدیر بسیار دارد.

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر خم افزود: سال ۱۳۸۹ واقعه غدیر خم با روز بسیج همزمان شد و ایده‌ای به ذهن رسید که این واقعه در آن سال میدانی برگزار شود و پس از گشتن بسیار و انتخاب مکان‌های مختلف، این بازسازی در کنار مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

رئیس سازمان اردویی راهیان نور ‌تصریح کرد: پس از ۱۴۰۰ سال این نخستین باری که واقعه غدیر بازسازی می‌شد و در نخستین بازسازی، بیش از ۸۰ هزار نفر حضور یافتند و این بازسازی در سال ۹۰ و ۹۱ در بیش از ۸۳ شهر کشور برگزار شد و در سال ۹۲، این تعداد از ۱۲۰ شهر گذشت و بیش از ۱ میلیون نفر به طور مستقیم این واقعه را مشاهده کردند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: امسال واقعه غدیر در بیش از ۱۱۳ نقطه برگزار می‌شود و با همکاری مراکز مختلف علمی و پژوهشی ایرادات کار برطرف شده است.

رئیس سازمان ستاد بازسازی غدیر خم تأکید کرد: هماهنگی لازم صورت گرفته ‌تا استان‌ها و شهرستان‌های برتر در برگزاری بازسازی واقعه غدیر، این واقعه مهم را در کربلا و نجف و لبنان بازسازی کنند.

وی افزود: غدیر ضامن استمرار وحدت اسلامی است و بخشی از کسانی که برای بازسازی این واقعه حضور پیدا کرده‌اند، از برادران اهل تسنن بوده‌اند و با عشق و علاقه برای بازسازی این واقعه حاضر شده‌اند که نشانگر علاقه این برادران به امام علی (ع) است.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdccpxqi.2bqmo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما