سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 47381
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل مدیریت بحران استان قم:

منشا گرد و غبار در قم محلی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: منشا گرد و غبار در استان محلی است و از سال 61 تاکنون میزان گرد و غبار در استان قم افزایش داشته است.
منشا گرد و غبار در قم محلی است
به گزارش قم نیوز، محسن اوروجی ظهر امروز در دیدار مسؤولین اجرایی همایش دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار با آیت‌الله حسینی بوشهری که در محل ساختمان جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به منشا گرد و غبار در استان اظهار کرد: منشا این گرد و غبار محلی است، سمت شرق استان قم خالی از سکنه و پوشش گیاهی شده و از سال 61 تاکنون میزان گرد و غبار در استان قم تاکنون افزایش داشته است.

وی ادامه داد: به دستور استاندار قم و پس از بازدید مدیران ارشد کشور قرار شد که یک همایشی در خصوص گرد و غبار در استان قم برگزار شود تا تصمیم بگیریم که برای آینده چه کاری انجام بدهیم، این همایش 6 و هفت اردیبهشت در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: گرد و غبار قم، استان‌های پیرامون همچون تهران و سمنان را تهدید می‌کند، 25 درصد جمعیت کشور در حوزه آبریز دریاچه نمک و حوض سلطان زندگی می‌کنند، باید در خصوص بحران گرد و غبار در قم فکری کنیم تا هزینه‌های بهداشتی و اجرایی کشور افزایش پیدا نکند.

اوروجی با اشاره به حق آبه دریاچه نمک اظهار کرد: 154 میلیون متر مکعب برای بحث‌های زیست محیطی قم اختصاص داده شده است، ولی هنوز نتوانسته ایم که این آب را تامین کنیم.

وی ادامه داد: 400 هزار هکتار زمین در استان قم مستعد بیابان شدن است، در این استان محوریت اقدامات برای جلوگیری از بیابان شدن اراضی با بوته کاری است، در استان قم همچون بقیه نقاط کشور شاهد افزایش بی رویه برداشت آب از چاه هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: دبیرخانه دائمی برای همایش دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار در استان تاسیس شده است و مدیران ارشد کشور را برای شرکت در این همایش به قم دعوت کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید علما و مراجع عظام تقلید در خصوص ضرورت کاشت درخت و بوته برای مقابله با بحران گرد و خاک در استان قم و کشور به مردم رهنمود بدهند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccs1q0.2bqm48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما