شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 45671
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله علوي گرگاني:

رودربایستی در امر دین معنا ندارد/مسوولان مسائل شخصی را در امور قانونی دخالت ندهند

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: هيچ گاه مسائل شخصي نبايد در مسائل قانوني دخالت كند،‌ اگر بين خودتان خرده حساب داريد روي قانون نگذاريد و عدالت را از دست ندهيد.
رودربایستی در امر دین معنا ندارد/مسوولان مسائل شخصی را در امور قانونی دخالت ندهند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل گمرک استان قم ضمن تسلیت حادثه ناگوار ساختمان پلاسکو اظهار کرد:‌ گمرک یکی از پست‌های حساس و خطرناک است، خداوند باید کمک کند تا با سرافرازی از پس این کار برآیید.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این مرحله حساس باید از دو جنبه حق دولت و بیت‌المال رعایت شود، باید مراقب باشید تا صاحبان اموال صدمه نخورند و بیش از حد قانون مجازات نشوند.

 این مرجع تقلید با بیان اینکه کار شما در مرز حساس مال دولت و ملت قرار دارد، گفت:‌ اگر فرد بتواند در این مرز به صورت حق و حقیقت رفتار کند، موفق است و این کار بسیار مشکل است.

وی خاطرنشان کرد:‌ ائمه و بزرگان همواره متدینان و مردم را به سوی خدا دعوت می‌کردند و از مردم می‌خواستند که دعوت آنها را اجابت کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: باید مراقب باشید که هوای نفس وارد کارتان نشود، اگر دنبال هوای نفس هستید از راه خدا بازمی‌مانید و این مسئله خطرناکی است.

وی با بیان اینکه هیچ گاه مسائل شخصی نباید در مسائل قانونی دخالت کند، گفت:‌ اگر بین خودتان خرده حساب دارید، روی قانون نگذارید، عدالت را از دست ندهید و هر چه خدا می‌خواهد برای دوست و دشمن انجام دهید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ نباید در امر دین رودربایستی وجود داشته باشد، البته مراجعه به علما و بزرگان نشانه پایبندی به دین در وجود شما است و اعتقاد شما را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccseq0.2bqpm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما