پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : 27671
عضو مجلس خبرگان رهبری :

حضور میلیونی زائران اربعین وحدت جهان اسلام را به رخ استکبار کشید

قم نيوز : قم نیوز:عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به تبلیغات دشمن و استکبار جهانی جهت خاموش کردن معنویت اما با این حال مسلمانان با این حرکت عظیم و حضور پرشور خود در مراسم اربعین نشان دادند که تا ابد اسلام و دین و اهل بیت (ع) محور وحدت هستند.
حضور میلیونی زائران اربعین وحدت جهان اسلام را به رخ استکبار کشید
به گزارش قم نیوز ، آیت الله محمود عبدالهی در گفت‌و‌گو با تسنیم در قم، با اشاره به درس‌های مهم راهپیمایی اربعین اظهار داشت: اربعین در تداوم عاشورا و در استمرار آن است و هرچه از عاشورا فاصله می‌گیریم موج این حادثه بیشتر می‌شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر وجود شاکله خدامحوری در واقعه عاشورا افزود: واقعه عاشورا حادثه و حرکتی بود که در مسیر رضایت الهی صورت گرفت و غیر از خدا محوری هدفی وجود نداشت به همین جهت است که هرچه از آن واقعه عظیم می‌گذریم جاودان‌تر و تداوم بیشتری دارد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش‌های دشمن جهت از بین بردن دین و معنویت در میان کشورهای اسلامی بیان کرد: با توجه به تبلیغات دشمن و استکبار جهانی جهت خاموش کردن معنویت اما با این حال مسلمانان با این حرکت عظیم و حضور پرشور خود در مراسم اربعین نشان دادند که تا ابد اسلام و دین و اهل بیت (ع) محور وحدت هستند.
 
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه واقعه عاشورا درس‌های زیادی را همراه خود داشت عنوان کرد: حضور میلیونی شیعیان در مراسم اربعین جهت رسیدن به مادیات نبوده بلکه با حضور خود اعلام پایداری به ولایت کردند و پاسخ محکمی به فتنه انگیزی دشمنان و داعش دادند.
 
وی تصریح کرد: حضور پرشور مسلمانان در مراسم اربعین نشان داد که اهل بیت (ع) و واقعه کربلا عامل مهمی است که می‌تواند محور وحدت مسلمانان و شیعیان باشد.
 
آیت الله عبدالهی با اشاره به تلاش استکبار جهانی جهت اختلاف میان مسلمانان اظهار داشت: دشمنان به نام اسلام تلاش می‌کنند که میان مسلمانان تفرقه بیندازنداما همگان دیدند که اربعین محور وحدت شد و ملت‌های مختلف را به خودش جذب کرد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) متعلق به همه ادیان است گفت: برادران اهل سنت هم در این مراسم شرکت کردند چون مراسم اربعین مختص به شیعیان نیست بلکه بودایی‌ها ومسیحی‌ها هم در آن حضور داشتند که این موضوع حاکی از این است که اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) محور وحدت هستند.
 
استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: ملت ما با حضور خود در مراسم اربعین نشان داد که تنها در شعارمکتب امام حسین (ع) را همراهی نمی‌کنند بلکه با حضور میلیونی خود در روز اربعین ولایت مداری را در عمل ثابت کردند.
 
وی با تاکید بر تداوم مکتب امام حسین (ع) در زندگی شیعیان خاطر نشان کرد: واقعه عاشورا باید برای ما عبرت باشد که همراهی اهل بیت (ع) را در همه زمان‌ها نشان دهیم و نباید مختص به محرم و صفر باشد بلکه در مسائل اجتماعی و اقتصادی و زندگی مان راه و منش و سیره امام حسین (ع) را الگو قرا دهیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccseqi.2bqmm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما