جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : 37751
منبع : خبرگزاری مهر
آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد:

ظرفیت بالای حوزه علمیه در کارهای هنری/ معرفی هنرمندان حوزوی

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه علمیه ظرفیت بالایی در کارهای هنری دارد گفت: برای اینکه در جامعه روشنگری داشته باشیم باید به هنر بها داده و کارهایی را در عرصه هنر عرضه کنیم.
ظرفیت بالای حوزه علمیه در کارهای هنری/ معرفی هنرمندان حوزوی
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در بازدید از دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی ضمن تقدیر از کسانی که تاکنون در این دبیرخانه تلاش کرده‌اند، گفت: روند کار دبیرخانه امروز به یک روند مقبول رسیده است ولی با این حال کارهای انجام نشده فراوانی وجود دارد.

وی بیان کرد: اگر ما این روند را به درستی ادامه دهیم و مسیر به خوبی ریل گذاری و طراحی شود می‌توانیم به افق‌های مورد نظر خود برسیم و روزی شاهد ایجاد فکرهایی نو و تولیداتی ارزشمند در زمینه هنر و معرفی هنرمندان قابل و لایق حوزوی باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ظرفیت حوزه در کارهای هنری بسیار بالا است و تنها مشکل ما این است که نتوانسته‌ایم استعدادهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم، گفت: زمانی که اطلاع رسانی‌ در مورد جشنواره هنرهای آسمانی صورت می‌گیرد شاهدیم که افراد خوش فکر و صاحب‌نظری با اندیشه‌های هنری زیبا جمع می‌شوند و با آغوش باز از این جشنواره استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: خداوند رهبری را به ما عنایت کرده است که نگاه ارزشمندی در هنر دارد و این نگاه تیزبینانه مشوق هم جامعه دانشگاهیان و هم جامعه حوزوی شده است که به هنر بیش از آنچه تاکنون پرداخته شده است بپردازند.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: شما باید پس از برگزاری جشنواره هنرهای آسمانی عملکرد خود را در چندین جلسه مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید و سعی کنید اشکالات خود را برای جشنواره بعدی رفع کنید.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شناسایی نیروها شاید هنوز کار جدی انجام نشده است و شما نباید تنها به قم و برخی استان‌ها بسنده کنید، گفت: واقعاً ظرفیت‌های خوبی در حوزه وجود دارد، شما باید فعالیت‌های خود را بیشتر کنید و سعی کنید بخشی از جشنواره‌ها را در استان‌های مختلف برگزار کنید.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: چاپ آثار جشنواره کار بسیار لازمی است و ان شاء الله در بودجه ۹۵ پیش‌بینی‌های لازم در این مورد انجام شود، ولی قبل از چاپ نقد محکم و ارزیابی دقیقی باید روی آنها صورت گیرد و مجموعه فاخری به عنوان کارهایی که دبیرخانه انجام داده است منتشر شود.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه باید چشم‌انداز داشته باشد و افق آینده خود را ترسیم کند، گفت: ساختار این دبیرخانه کوچک است ولی آرام آرام باید ساختار آن را  توسعه داد و متناسب با ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها ساختار طراحی شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در دنیای اطراف ما به عنوان هنر حرف‌های زیادی زده می‌شود، افزود: برای اینکه در جامعه روشن گری داشته باشیم باید به هنر بها داده و کارهایی را در عرصه هنر عرضه کنیم و کارهای هنری را با نگاه تیزبینانه حوزوی نقد کرده و در معرض دیگران قرار دهیم.

انتهای خبر/135
https://qomnews.ir/vdccsmq1.2bqmp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما