سه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 46931
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس دفتر آيت‌الله مصباح يزدي:

چوب حراج به منابع زيرزميني خيانت به ملت است/كاهش وابستگي به نفت و جلوگيري از خام‌فروشي

قم نيوز : قم نیوز: رئيس دفتر آيت‌الله مصباح يزدي گفت: چوب حراج زدن به منابع زيرزميني و نفتي كه حق آيندگان است خيانت به ملت محسوب مي‌شود.
چوب حراج به منابع زيرزميني خيانت به ملت است/كاهش وابستگي به نفت و جلوگيري از خام‌فروشي
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی امروز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شعار سال را با محوریت اقتصاد مطرح کردند اظهار کرد: این امر نشاندهنده اهمیت مسئله اقتصاد در شرایط کنونی است، بخشی از اقتصاد به زیرساخت‌ها مربوط است که باید زیرساخت‌ها در حوزه اقتصاد تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها یکی از معضلات اقتصاد هستند و مردم بخش دیگر محسوب می‌شوند؛ همگان باید توجه داشته باشند که در شرایط گذار از وضعیت اقتصادی نابسامان و به هم ریخته به سوی اقتصاد مقاومتی هستیم.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه منظور از اقتصاد مقاومتی ریاضت و تحمل سختی نیست گفت: در اقتصاد مقاومتی بحث مقاوم‌سازی اقتصاد مطرح است و باید فعالیتی انجام شود تا از نظر اقتصادی آسیب‌پذیر نباشیم.

وی عنوان کرد: مردم باید به مسئله تولید داخل توجه داشته باشند و از محصولات داخلی خرید کنند و کارخانه‌داران و سازندگان، کیفیت محصولات خود را ارتقاء دهند.

جلالی یادآور شد: برخی بهانه می‌کنند کیفیت کالا خوب نیست، این عذر قابل قبول نیست باید کمک کنیم و دست به دست یکدیگر دهیم تا از این مرحله عبور کنیم، البته کارخانه‌ها نیز باید توان خود را به نمایش بگذارند و کیفیت تولیدات را افزایش دهند.

وی مدیریت را از دیگر مباحث مهم در اقتصاد ذکر کرد و افزود: در زمینه مدیریت در این بخش ضعیف عمل کردیم، آثار اقتصاد مقاومتی را در زندگی مشاهده نمی‌کنیم هرچند آمار و ارقام زیاد است ولی در عمل و میدان چیزی مشاهده نمی‌شود.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: زمانی که در زمینه مدیریت، خودکفایی و استقلال اقتصادی وجود نداشته باشد نتیجه آن خام‌فروشی، تک محصولی و وابستگی به نفت است.

وی عنوان کرد: به طور معمول دولت‌های گذشته و دولت کنونی در این زمینه ضعیف عمل کرده‌اند و نتوانستیم وابستگی به نفت را کاهش دهیم و از خام‌فروشی جلوگیری کنیم و در چنین شرایطی بازار برای محصولات چینی‌ فراهم می‌‌شود.

جلالی یادآور شد: اگر کارخانه‌ای برای هر یک از معادن راه‌اندازی می‌کردیم علاوه بر افزایش صادرات اشتغال ایجاد می‌شد ولی نتیجه مدیریت ضعیف و نداشتن خودباوری بیکاری افراد است.

وی خاطرنشان کرد: ضعف موجود برای مدیریت اجرایی است و نتیجه این می‌شود که آشفته بازار نگران‌کننده ایجاد می‌شود که شرمنده جوانان به خاطر اقتصاد شده و با مشکل صادرات به دلیل نامرغوب بودن کالا مواجه می‌شویم.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه چوب حراج زدن به منابع زیرزمینی و نفتی که حق آیندگان است خیانت به ملت محسوب می‌شود گفت: رهبری می فرمایند و مطالبه دارند ولی گوش شنوایی وجود ندارد، دولت‌ها باید به شعارها توجه داشته باشند شعارها باید به راهبرد و استراتژیک تبدیل شود و در زمینه اقتصاد، زیرساخت‌ها و مبانی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

جلالی ابراز کرد: امیدواریم در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، گوش شنوا در بین مسؤولان ایجاد شود و مدیریت انقلابی، جهادی و متدین به میدان آیند.

وی تصریح کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه فروپاشی خانواده، اعتیاد، بزهکاری و... ریشه در مسائل اقتصادی دارد، زمانی که جوان بیکار و نابسامان باشد سن ازدواج افزایش پیدا می‌کند و با افزایش سن ازدواج فاجعه بحران خانواده و کاهش جمعیت به وجود می‌آید.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccsoq0.2bqe18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما