شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 34961
از سرگردانی مسافران در فرودگاه نجف

صدور بلیط برای ساعت‌های مختلف/ وقتی سقف هواپیما چکه می‌کند

قم نيوز : قم نگار: مسافران پرواز روز چهارشنبه نجف به تهران به دلیل صدور بلیط برای ساعت‌های مختلف در حالی در فرودگاه نجف سرگردان شدند که مسئولان شرکت هواپیمایی اعلام کردند مسافران باید با فرودگاه تماس می‌گرفتند.
صدور بلیط برای ساعت‌های مختلف/ وقتی سقف هواپیما چکه می‌کند
به گزارش قم نگار، پرواز ۴۱۵۲ هواپیمایی زاگرس در حالی که قرار بود ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۱۱ آذرماه، فرودگاه نجف را به مقصد فرودگاه امام خمینی(ره) ترک کند، پرواز خود را به سه ساعت زودتر انجام داد که سازمان هواپیمایی در این زمینه اعلام کرده که پرواز زودتر این هواپیما به دلیل موضوعات عملیاتی بوده است.

سازمان هواپیمایی کشور همچنین اعلام کرده که به ۱۵۰ نفر از مسافران، این تغییر زمان پرواز اعلام شده است و تنها به ۶ نفر به دلیل شلوغی خط‌ها، اطلاع‌رسانی ناممکن بوده است که برای آنان هتل و امکانات در نظرگرفته شد و با پرواز روز بعد به تهران بازگشته‌اند.

خبرنگار مهر که یکی از مسافران این پرواز بود با بیان اینکه ما در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در محل فرودگاه نجف حاضر بودیم، افزود: دو نفر از مسافران این پرواز که یک خانم و آقا بودند از ساعت ۱۴ به فرودگاه آمده بودند و می‌گفتند ما برای اینکه از مقدمات و چگونگی تحویل کیف‌هایمان مطلع شویم به یکی از کانترها مراجعه کردیم که راهنما به ما گفت پرواز شما ساعتی قبل نجف را ترک کرده است و ما از این گفته او شوکه شدیم.

۶ نفر از مسافران جامانده از پرواز از طریق مرز مهران وارد ایران شدند
مهدی بخشی ادامه داد: ما یک تیم چهار نفره از خبرنگاران بودیم و در زمان حضورمان در فرودگاه نجف ده نفر دیگر از مسافران نیز حضور داشتند که وقتی با خبر پرواز زودتر از موعد هواپیما مواجه شدیم به دفتر شرکت هواپیمایی زاگرس مراجعه کردیم و بعد از یک ساعت نماینده این شرکت هواپیمایی در دفتر حاضر شد.

بخشی افزود: نماینده شرکت هواپیمایی زاگرس که فارسی را دست و پا شکسته صحبت می‌کرد، ‌گفت: مقصر اصلی شما مسافران هستید چرا که در بلیط‌های صادره؛ نوشته شده است باید ۴۸ ساعت قبل از پرواز به شماره‌های اعلامی تماس می‌گرفتید و از زمان دقیق پرواز مطلع می‌شدید.

وی گفت: جوابی که مسافران بازمانده از پرواز از سوی نماینده این شرکت هواپیمایی دریافت کردند قانع کننده نبود و آن فرد هم می‌گفت در حال حاضر هیچ راهی وجود ندارد و وقت خودتان را تلف نکنید و به سمت مرز مهران حرکت کنید و یا اینکه تا ساعت ۱۰ شب منتظر باشید که با تنها پرواز نجف به تهران که پرواز کاسپین است، در صورتی که جای خالی وجود داشت مجدداً بلیط خریداری کنید و به تهران بازگردید.

احمد نامداری یکی دیگر از مسافران جامانده از این پرواز ابراز داشت: مسئولان گفته‌اند که ما زمان تغییر پرواز را به مسافران اعلام کردیم، حال این سئوال به وجود می‌آید وقتی خط تلفن همراه مسافران در عراق خاموش است آنها به چه صورتی به مسافران اطلاع‌رسانی کرده‌اند.


صدور بلیط‌های پرواز ۴۱۵۲ با زمان‌های متفاوت
وی با بیان اینکه نکته جالب این است که برای این پرواز بلیط‌هایی با زمان‌های مختلف صادر شده است، افزود: یکی از مسافران جامانده پرواز فردی روحانی به همراه خانواده‌اش بود که در کمال ناباوری دیدیم زمان پرواز در بلیط آن‌ها ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه روز چهارشنبه درج شده در حالی زمان پرواز برای سایر مسافران ساعت ۱۶ و ۳۰ بود.

نامداری ادامه داد: متأسفانه شرکت هواپیمایی به جای عذرخواهی از این بی‌برنامگی و ایجاد سردرگمی مسافران عنوان کرده است که برای ۶ نفر هتل گرفته شد و روز بعد با پرواز دیگری راهی تهران شدند در حالی که ما چهار نفر بودیم که به همراه دو نفر دیگر از مسافران به بیرون از فرودگاه آمدیم تا زودتر خودمان را به مهران برسانیم و در ترافیک بازگشت زائران اربعین حسینی معطل نشویم و چند نفر دیگر هم وقتی پاسخ قانع کننده‌ای از سوی نماینده زاگرس دریافت نکردند قصد ترک فرودگاه را داشتند.

وی همچنین ابراز داشت: پرواز رفت ما هم به نجف با پرواز شماره ۴۱۵۱ شرکت هواپیمایی زاگرس در روز سه‌شنبه ۶ آذرماه بود که صدای شدید موتور هواپیما در داخل گوش مسافران را آزار می‌داد به‌گونه‌ای که اغلب مسافران در پایان پرواز با گوش درد مواجه شدند و از سقف این هواپیما نیز بر روی مسافران آب می‌چکید.

زمان تغییر پرواز به آژانس مسافرتی اطلاع داده نشد

مدیر آژانس مسافرتی سفیر لارگشت نیز گفت: تعدادی از بلیط‌های این پرواز از این آژانس مسافرتی صادر شده بود و هیچ‌گونه اطلاعی در خصوص تغییر زمان پرواز به این آژانس اعلام نشد تا به مسافران اطلاع دهیم.

غلامعلی اسلام پناه افزود: معمولاً تغییر زمان‌های پروازها از طریق ایمیل به آژانس‌های مسافرتی هم اعلام می‌شود؛ اما متأسفانه ایمیلی نیز به آدرس ایمیل داده شده در زمان خرید بلیط مبنی بر تغییر زمان پرواز ارسال نشد.

وی ادامه داد: یکی از مسافرانی که از این پرواز جا ماند و ما برایشان بلیط خریداری کردیم از دوستان خانوادگی ما هستند و اگر تغییر زمان پرواز به ما اعلام می‌شد به هر نحو ممکن و از طریق مختلف به ایشان اطلاع‌رسانی می‌کردیم اما متأسفانه اطلاع‌رسانی صورت نگرفت و حتی بعد از پرواز هم ما به سایت مراجعه کردیم و دیدیم که زمان پرواز همان ساعت ۱۶ و ۳۰ بوده است و تغییری در آن ایجاد نشده بود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccsoq1.2bq0e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما