يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : 31991
مدیرکل راه و شهرسازی قم:

احداث ایستگاه قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان در قم

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از راه‌اندازی ایستگاه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان در ایستگاه مرکزی شهر قم خبرداد.
احداث ایستگاه قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان در قم
به گزارش قم نگار، محسن بهشتی درباره راه‌اندازی قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان اظهارداشت: این پروژه در سفر رئیس جمور به قم آغاز شد و با قرارگاه خاتم‌الانبیا که ظرفیت خوبی دارند کار شروع شده است و قرار داد ۴ ساله بسته شده و امیدواریم در این زمان بندی به پایان برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه تا قبل از آغاز طرح اختصاص ایستگاه به قم محل تردید بود و افزود: تصمیمی که در نهایت گرفته شد این بود که ایستگاه قطار سریع السیر تهران، قم، اصفهان در ایستگاه راه آهن قم باشد که ما باید از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه راه آهن قم در کشور منحصر به فرد است چرا که در مرکز شهر قرار دارد، عنوان کرد: فضاهایی که در ایستگاه های قم است می تواند از این جایگاه به مکان دیگری منتقل شود، در حال حاضر ایستگاه راه آهن قم ۲۴ هکتار مساحت دارد وقتی فضاهای قابل انتقال حذف شود فضای مناسبی در ایستگاه راه آهن قم اجازه می‌دهد سرمایه گذار و ساماندهی لازم صورت بگیرد.

بهشتی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که فاصله قم تهران به یک ساعت کاهش پیدا کند، تصریح کرد: ایستگاه قطار سریع السیر نیز به همین ایستگاه اضافه می‌شود البته در مطالعات دو گزینه برای ورود و خروج قطار در ایستگاه مرکزی و انتهای رودخانه وجود دارد تا ظرفیتی هم برای پدافند غیرعامل باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: ایستگاه اصلی قم داخل شهر است و همین ظرفیت نقش بسیار مهمی در توسعه استان قم دارد.

وی با تاکید براینکه سیاست دولت مبنی بر توسعه حمل و نقل ریلی است چون هم ایمن‌تر و هم اقتصادی‌تر و نیز به نفع مصرف کننده است, گفت: در حال حاضر تنها ۵ درصد حمل و نقل کالا با سیستم خطوط ریلی صورت می‌گیرد و برنامه ریزی‌ها بر رشد ۲۰ درصدی آن است.

بهشتی اظهار داشت: استان قم همانطور که در حوزه جاده‌ها مرکز ثقل است در حمل و نقل ریلی نیز محوری مواصلاتی است و این موضوع می‌تواند برای توسعه استان قم نقش مهمی ایفا کند و محرک توسعه شهر قم باشد همچنین راهی برای جبران عقب ماندگی‌های استان است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccsoq1.2bqso8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما