جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 51511
منبع : خبرگزاری فارس
در نماز جمعه قم

آیت‌الله سعیدی: ایران پاسخ قاطع به رفتار شرارت آمیز آمریکا بدهد

نباید به محکوم کردن و خط و نشان کشیدن بسنده کرد
قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با اشاره به اقدام خصمانه مجلس نمایندگان آمریکا و تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: ایران اسلامی باید پاسخ این رفتار شرارت آمیز را بدهد. مسؤولان نباید به محکوم کردن و خط و نشان کشیدن بسنده کنند و ما از مسؤولان نظام خواستار مقابله به مثل و برخورد قاطع هستیم.
آیت‌الله سعیدی: ایران پاسخ قاطع به رفتار شرارت آمیز آمریکا بدهد
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با بیان اینکه بدون تقوا رسیدن به هیچ مقام معنوی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: تا زمانی که انسان اسیر هوس‌های نفسانی باشد، به لذت تقرب خداوند و حیات طیبه دست پیدا نخواهد کرد.

وی با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت گفت: هدف از برگزاری دهه کرامت در کشور تجلیل و تکریم اهل بیت پیامبر اکرم(ص) است و مردم در این ایام محبت و مودت خود را نسبت به اهل بیت(ع) ابراز کرده و همچنین با معارف اهل بیت(ع) آشنا می‌شوند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه دهه کرامت دهه شادی اهل بیت(ع) و مناسبتی شوق انگیز است، یادآور شد: در این دهه همگان از کرامات و شادی اهل بیت(ع) و رسم شاد بودن طبق مکتب اهل بیت(ع) سخن می‌گویند.

وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد افزود: منافقین احساس کردند که ایران از سر ضعف این قطعنامه را پذیرفته است و در همین راستا از طریق مهران و اسلام آباد وارد ایران شدند و می‌خواستند 33 ساعته کشور را بگیرند. آنها در بدو ورود به کشتار فجیع روی آوردند ولی ایران با عملیات مرصاد به فرماندهی سپهبد صیاد شیرازی به مقابله با آنها پرداخت و در مدت کوتاهی طومار آنها برچیده شد.

سعیدی با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور و برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی اظهار کرد: آیت الله مشکینی در همه مسؤولیت‌های خود عالی عمل کردند و در حوزه علمیه با رفتار و اخلاق در تهذیب نفوس کوشیدند.

وی گفت: آیت الله مشکینی با شجاعت دم از تحول در متون، دروس و شیوه تدریس زدند و در این مسیر گام‌های بلندی برداشتند و در بخش تفسیر و انس با قرآن کارهای بسیار ارزشمندی به ثمر رساندند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با گرامیداشت فرا رسیدن روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: همه فعالان عرصه علمی باید تلاش کنند افراد مورد تربیت خودشان را با مهارت‌های متناسب با علومی که می‌آموزند آشنا کنند. با ارزش‌ترین علم‌ها علمی است که کاربردی باشد و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید در این مسیر گام بردارند.

وی هفتم مرداد ماه روز بزرگداشت موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد(ع) را گرامی داشت و اضافه کرد: این بزرگوار در 40 سالگی از مدینه به قم شرکت کردند و ایشان تفسیر قرآن را از منبع وحی آموختند و متولی موقوفات پدر بزرگوارشان شدند.

سعیدی با اشاره به روز جهانی شیر مادر بیان کرد: بهشت زیرپای مادران است و باید قدردان مادران باشیم و همواره احترام والدین را گرامی بداریم.

وی روز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را گرامی داشت و یادآور شد: در راس این شورا آیت الله جنتی امین امام و رهبری قرار دارد و وجود چنین شخصیتی بر اتقان فعالیت‌های این نهاد انقلابی افزوده است.

امام جمعه قم دیدار فرماندهان عالی رتبه سپاه با رئیس جمهور را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: چنین نشست‌هایی مبارک بوده و آثار بسیار خوبی دارد. بدون شک هر کدام از طرفین نقطه نظراتی دارند و در چنین جلساتی رو در رو آن را مطرح کرده و پاسخ دریافت می‌کنند. نباید مسائل مهم و امنیتی به رسانه‌ها و جامعه کشیده شده و موجب سوء استفاده دشمن شود و اینگونه نشست‌های بر اقتدار دولت و قوای مسلح خواهد افزود.

وی اضافه کرد: انجام این دیدار در آستانه مراسم تحلیف رئیس جمهور و همزمانی با تحریم‌های آمریکا برای مردم و دشمنان پیام دارد؛ مردم می‌دانند که مسوولان با یکدیگر متحد هستند و دشمنان نیز باید آرزوی شکست نظام اسلامی را همچون دولت‌های گذشته آمریکا به گور ببرند.

سعیدی با اشاره به اقدام خصمانه مجلس نمایندگان آمریکا و تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران تاکید کرد: ایران اسلامی باید پاسخ این رفتار شرارت آمیز را بدهد. مسؤولان نباید به محکوم کردن و خط و نشان کشیدن بسنده کنند؛ آمریکا از اقدام عملی می‌ترسد و ما از مسؤولان نظام خواستار مقابله به مثل و برخورد قاطع هستیم. ایران اسلامی باید با روسیه و کره شمالی هماهنگ شده و پاسخ کوبنده ای به اقدامات اخیر آمریکا بدهد و آنها باید بدانند که زمان قلدری و یکه تازی به سر آمده است.

وی مقاومت دلیرانه مردم مظلوم فلسطین برابر رژیم اشغالگر قدس را ستود و گفت: امروز مردم عزیز ما در سراسر ایران اسلامی بعد از اقامه نماز جمعه، در راهیپمایی باشکوه همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین و مسلمانان میانمار اعلام می‌کنند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccspqp.2bqss8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما