دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : 16051
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

صنعت نخست استان قم، صنعت گردشگری است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: صنعت نخست استان قم صنعت گردشگری است و دستگاه‌های استان باید برای رسیدن به اهداف بخش گردشگری قم کمک کنند.
صنعت نخست استان قم، صنعت گردشگری است
به گزارش قم‌نیوز، حجت الاسلام سید مهدی حسینی با اشاره به ضرورت بهره مندی از ظرفیت‌های گردشگری استان قم، اظهار کرد: بحث گردشگری مذهبی یکی از ظرفیت‌های مهم قم است که باید از آن بهره برداری مناسب صورت گیرد و از اقبال جهانی به شهر قم استفاده شود.
 
وی اضافه کرد: 341 هتل و مهمانپذیر با ظرفیت بیش از 7500 تخت در استان قم وجود دارد، که البته ظرفیت اقامتی استان، جوابگوی خیل عظیم زائران نیست و مدارس استان قم نیز به کمک می‌آیند.
 
حسینی با اشاره به معاونت امور زائرین استانداری قم گفت: تشکیل معاونت امور زائرین در استانداری قم برای هماهنگی و ارائه خدمات بهتر به زائرین توسط دولت دهم پیش بینی شد که هم اکنون این معاونت فعال است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم این شهر را یکی از مقاصد زائرین عراقی دانست و افزود: اقبال گردشگران مذهبی از کشور عراق به قم بسیار زیاد است و در شش ماه اول امسال بیش از یک و نیم میلیون نفر زائرعراقی به شهر قم آمده اند و کار اسکان زائرین عراقی به منازل شخصی و واحدهای بدون مجوز رسیده است.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر 110 واحد از واحدهای اسکان شخصی دارای مجوز هستند و در کل 600 واحد در حال فعالیت هستند که بخش اعظمی از آنها مجوز ندارند و با هماهنگی نهادها زیر ربط قرار بر این شده است که با محوریت سازمان میراث فرهنگی، کمیته ای برای ساماندهی این واحدها تشکیل شود.
 
حسینی با اشاره به مجموعه‌های فرهنگی تاریخی قم اظهار کرد: مجموعه شادقلی خان، کاروانسرای پاسنگان، خانه یزدان پرست از جمله مراکز فرهنگی و تاریخی شهر قم است و این شهر از ظرفیت خوبی در این زمینه برخوردار است.
 
وی اضافه کرد: در بخش کویر با اینکه شهر قم سهم زیادی را از کویر دارد، اما استان‌های دیگر بهره برداری را از این بخش دارند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم با اشاره به نمایشگاه صنایع دستی گفت: نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و سفر به میزبانی قم توسط یک مجموعه خصوصی برگزار می‌شود و زمان این نمایشگاه بین عید قربان و عید قربان از تاریخ 14 تا 18 آبان است.
 
حسینی صنعت اول استان قم را صنعت گردشگری دانست و افزود: اهداف استان قم در بخش گردشگری بدون حمایت دستگاه‌های استان محقق نمی شود و 12 منطقه گردشگری در استان قم مصوب هیئت دولت است.
 
وی تصریح کرد: تلاش برای راه اندازی موزه انقلاب اسلامی از جمله فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی است و این موزه باید با همکاری دیگر دستگاه‌های استان آماده شود.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdccsxqs.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما