يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 48830
منبع : خبرگزاری فارس
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قم خبر داد

بهره‌مندي 10 هزار نفر از برنامه‌هاي مراكز كانون پرورش فكري قم

قم نيوز : قم نیوز: مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قم گفت: حدود 10 هزار نفر عضو در طول سال از فعاليت‌هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بهره‌مند مي‌شوند كه بر اساس برنامه افزايش اين اعضا پيگيري مي‌شود.
بهره‌مندي 10 هزار نفر از برنامه‌هاي مراكز كانون پرورش فكري قم
به گزارش قم نیوز، محسن ربانی، با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای 13 مرکز است اظهار کرد: از این تعداد 10 مرکز ثابت، دو مرکز کتابخانه سیار روستایی و یک کتابخانه پستی است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت‌های کتابخانه‌ای در مراکز ثابت امور فرهنگی، هنری، ادبی و علمی پیگیری می‌شود، به این وسیله غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: 42 عنوان فعالیت در این بخش تعریف شده که شامل قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی کتاب، فیلم، نشریه دیواری، معرفی سرزمین و... است.

وی خاطرنشان کرد:‌ کلاس‌های انیمیشن، نقاشی، خوشنویسی و سفال در بخش فعالیت‌های آفرینش‌های ادبی و هنری و کلاس‌های شعر و داستان در بخش ادبی برگزار می‌شود.

ربانی عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شکل غیرمستقیم ارائه آموزش‌ها را پیگیری می‌کند به عنوان مثال ارائه آموزش‌ها در قالب بازی و فعالیت پرنشاط و خلاق به مخاطبان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استقبال متقاضیان در اوقات فراغت و تابستان از برنامه‌های کانون افزایش پیدا می‌کند گفت: هر مرکز به طور متوسط 100 عضو کودک و نوجوان را پشتیبانی می‌کند و آموزش‌ها به صورت مجزا در روزهای زوج و فرد ویژه دختران و پسران برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم خاطرنشان کرد: کانون از گروه سنی 6 تا 18 سال عضوگیری می‌کند ولی برخی کارگاه‌ها ویژه اوقات فراغت برای گروه‌های سنی چهار تا 6 سال است که در بخش‌های مختلف پرورش خلاقیت، نمایش خلاق، قصه‌گویی و... است.

وی با اشاره به نکات ذکر شده در سند چشم‌انداز 1404 گفت: بر همین اساس گسترش دایره مخاطبان پیگیری می‌شود بنابراین با روش‌های مختلف تلاش خواهد شد علاوه بر اعضای ثابت، شناور و اعضای مراجعه‌کننده مخاطبان بیشتر از گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان سطح استان را پوشش دهیم.

ربانی یادآور شد: حدود 10 هزار نفر عضو در طول سال از فعالیت‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهره‌مند می‌شوند البته بر اساس برنامه افزایش این اعضا پیگیری می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccx4q0.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما