دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : 19850
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

مردم، دولت و رسانه‌ها سه رکن مهم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

قم نيوز : قم نيوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اقتصاد مقاومتی سه پایه مهم به نام مردم، دولت و رسانه‌ها دارد که باید این سه ضلع با یکدیگر هماهنگ باشند تا نتیجه مورد نظر محقق شود.
مردم، دولت و رسانه‌ها سه رکن مهم تحقق اقتصاد مقاومتی هستند
به گزارش قم نيوز به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب به درستی طی سال‌های اخیر بر موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید داشته‌اند، به خاطر اهمیت مسئله است و اینکه بدانیم ما برای تحقق آن چه رسالتی بر دوش داریم.

رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه افزود: در وضع کنونی یکی از مهم‌ترین انتظاراتی که از رسانه‌های جمعی به خصوص رسانه ملی وجود دارد، تلاش برای تبیین هر چه بهتر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی اطلاع‌رسانی مناسب و فرهنگ‌سازی را از جمله لوازم این کار دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی سه پایه مهم به نام مردم، دولت و رسانه‌ها دارد که باید این سه ضلع با یکدیگر هماهنگ باشند تا نتیجه مورد نظر محقق شود.

علیدوست تاکید کرد: در این میان رسانه‌ها وظیفه دارند مردم را نسبت به وضعیت فعلی کشور به درستی توجیه کرده و از سویی ضرورت‌های اقتصاد مقاومتی را برای آنان تبیین کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: در واقع رسانه‌های جمعی باید به مردم بگویند که اگر به الزامات اقتصاد مقاومتی توجه نکند، چه آسیب‌ها و خطراتی متوجه کشور و نظام می‌شود.

وی به نقش کلیدی مردم در تحقق حماسه اقتصادی اشاره کرد و گفت: بدون شک مردمی که امروز فشار ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه را تحمل می‌کنند، اساسی‌ترین نقش را در عرصه اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند به‌گونه‌ای که بدون حضور و فعالیت آن‌ها نمی‌توان به موفقیت در این وادی امید چندانی داشت.

علیدوست گفت: در کنار مردم و رسانه‌ها، مسئولان و دولتمردان نیز باید بسترهای تحقق اقتصاد مقاومتی را در جامعه فراهم کرده و در برنامه‌های خود این جهت‌گیری را کاملاً رعایت کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccx4qs.2bqop8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما