پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : 30640
به قلم آیت‌الله امینی

گفتارهای اخلاقی و اجتماعی منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: انتشارات بوستان کتاب سه اثر جدید خود از جمله گفتارهای اخلاقی و اجتماعی را به قلم آیت‌الله ابراهیم امینی به بازار چاپ و نشر کشور عرضه کرد.
گفتارهای اخلاقی و اجتماعی منتشر شد
به گزارش قم نیوز، کتاب گفتارهای اخلاقی و اجتماعی نوشته آیت‌الله ابراهیم امینی در قطع وزیری در ۳۲۴ از سوی انتشارات بوستان کتاب وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی به زیور طبع آرساته شد.

در مقدمه این اثر می‌خوانیم: انسان در عرصه‌های فردی و اجتماعی، نیاز دارد تا خود را با صفات نیکوی انسانی بیاراید و خصلت‌های نکوهیده را از خود، دور سازد و مسیر کمال را طی کند. آموزه‌های اسلامی، سرشار از رهنمودهایی است که چنین مسیرِ سعادت‌مندانه‌ای را نشان می‌دهد. اثر حاضر در همین راستا، مقوله‌هایی چون خویشتن‌شناسی، صبر، نیّت پاکیزه، امر به معروف و نهی از منکر، وحدت و دوری از تفرقه، عدالت‌ورزی، انفاق و نیکوکاری را کاویده و تأثیر آن را در حیات فردی و اجتماعی نشان داده است.

*اخلاق اجتماعی کاربردی
از دیگر تازه‌های نشر انتشارات بوستان کتاب می‌توان به اثر اخلاق اجتماعی کاربردی نوشته فاطمه سیفعلی اشاره کرد.

در مقدمه این اثر که در قطع وزیری و در ۲۷۶ صفحه منتشر شده می‌خوانیم: انسان در زندگی خود همواره با سه نوع ارتباط روبه‌روست: ارتباط با خدا، خود و اجتماع. براساس آموزه‌های قرآنی، تک تکِ انسان‌هایی که در زندگی با آن‌ها برخورد می‌کنیم راهی هستند که می‌توانند ما را به خدا نزدیک یا از او دور کنند. در واقع، راه رسیدن به خدا از میان انسان‌ها می‌گذرد. به دلیل داشتن طبع اجتماعی شکوفایی بسیاری از استعدادها و کمالات انسان نیز تنها در اجتماع امکان پذیر است. این کتاب به اصلاح روابط اجتماعی انسان می‌پردازد.

یک حدیث، یک داستان
یک حدیث، یک داستان عنوان اثر دیگری از تازه‌های نشر بوستان کتاب است که به قلم عباس جباری مقدم به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب در قطع وزیری و در ۱۲۴ صفحه منتشر شده است. در مقدمه کتاب «یک حدیث، یک داستان» آمده است: داستان و حکایت برای هر خواننده‌ای جذّاب و شوق‌انگیز است؛ به‌ویژه آن که از زبان راستگوترین و پاک‌ترین انسان‌ها یعنی پیشوایان معصوم(ع) نقل شده باشد یا براساس رفتار و کردار آنان بازسازی شود. این داستان‌ها که بیشتر جنبه تربیتی و اخلاقی دارد، هر علاقه‌مندی را به اصول اخلاقی و تربیتی راهنمایی می‌کند و روش صحیح زندگی را تعلیم می‌دهد. اثر حاضر کوشیده است تا گوشه‌ای از گفتار و کردار ائمه معصومین را در قالب داستان کوتاه و به زبان فارسی روان برای عموم به‌ویژه نوجوانان و جوانان بازسازی کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccxeq1.2bqx08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما