پنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 41260
منبع : خبرگزاری فارس
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تاکید کرد

لزوم آگاهی‌بخشی در زمینه آسیب‌های طلاق در سطح مدارس و دانشگاه‌ها

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: آموزش‌ها در زمینه آسیب‌ها و مشکلات طلاق باید از سطح مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود.
لزوم آگاهی‌بخشی در زمینه آسیب‌های طلاق در سطح مدارس و دانشگاه‌ها
به گزارش قم نیوز، احد جمالی اظهار کرد: اگر احزاب به جای پرداختن به چالش، در راستای منافع ملی حرکت کنند، به نفع مردم است، اینگونه در انتخابات نیز نشاط بهتری خواهیم داشت.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: دو انتخابات شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می‌شود، در دو انتخابات استراتژیک مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی همدلی و همکاری خوبی در استان قم بین هیأت اجرایی، نظارت، فرمانداری و استانداری وجود داشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود انتخابات آینده بدون تنش و حاشیه با امنیت کامل برگزار خواهد شد و از اکنون نیز آماده‌باش صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بحث انتخابات وظیفه اصلی وزارت کشور است، گفت: امیدواریم با کمک دستگاه‌های اجرایی و مردم فهیم استان قم بتوانیم خروجی خوبی از دو انتخابات استراتژیک داشته باشیم.

جمالی به آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد و... اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در نشست سران قوا تأکید ویژه درباره رسیدگی به آسیب اجتماعی داشتند، کارگروه‌های لازم تشکیل شده و همدلی خوبی در سطح استان بین دستگاه‌های اجرایی، نیروهای قوه قضائیه، دادگستری استان و معاونت پیشگیری و نیروی انتظامی در این زمینه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: حرکت و اقدام مناسبی در این زمینه انجام شده، همدلی و همفکری خوبی وجود دارد و به نتایجی دست پیدا کردیم، و امیدواریم از جمله استان‌هایی باشیم که موفقیت لازم را دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه در زمینه طلاق و اعتیاد وضعیت خوبی نداریم، گفت: البته این سخن به معنای این نیست که استان قم در این زمینه حادترین استان است، بلکه وضعیت طوری است که برای شهر قم ضعف محسوب می‌شود، زیرا ظرفیت‌های معنوی فراوانی مانند وجود حرم حضرت معصومه(س) و مراجع و بزرگان دین در این شهر وجود دارد.

وی ادامه داد: اماکن مذهبی قم به عنوان سرمایه‌های اصلی شیعه هستند، اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود، آسیب‌ها به حداقل می‌رسد.

جمالی خاطرنشان کرد: در زمینه طلاق امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتر بوده است ولی رضایت وجود ندارد، امیدواریم با تمهیدات به نتایج خوبی برسیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش طلاق گفت:‌ کارگروهی در زمینه طلاق وجود دارد که به آسیب‌شناسی این مسئله می‌پردازد و با همکاری شهرداری و استانداری مشاوره‌هایی در زمینه طلاق ارائه می‌شود،البته آموزش‌هایی که در این بخش وجود دارد، باید از سطح مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم یادآور شد: لازم است افراد مسن در زمینه تجربیات خود صحبت کنند، اکنون نیز در زمینه مشاوره این قضیه جواب خوبی داده و امیدواریم به نتایج بهتری برسیم.

وی با اشاره به مسائل امنیتی کشور گفت: کشور در مکانی واقع شده که پیرامون آن مشکل امنیتی وجود دارد، کشورهایی که سعی می‌کردند از این مسائل کناره‌گیری کنند، اکنون مسائل امنیتی دامن‌گیر آنها شده است.

جمالی خاطرنشان کرد: در این بین کشور ایران از نظر امنیت وضعیت بهتری نسبت به همه کشورها دارد، علت این مسئله وحدت، همدلی و فرهنگ حاکم بر جامعه است.

وی عنوان کرد: گروه‌های تکفیری و داعشی پیرامون کشور به تحریک استکبار مشکل‌ساز شده‌اند، جامعه هدف آنها بیشتر ایران است و در ایران شهرهایی مانند تهران، قم و مشهد اهداف اصلی آنها هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم یادآور شد: در این زمینه طرح جامع امنیتی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران اجرا شد، بنابراین یکی از دغدغه‌های اصلی ایجاد امنیت در این زمینه است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccxiq0.2bqse8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما