?>?> بزرگداشت مدیر فقید مدرسه علمیه رسالت قم برگزار شد | قم نیوز
دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : 27770

بزرگداشت مدیر فقید مدرسه علمیه رسالت قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم بزرگداشت آیت الله حسین یزدی اصفهانی با حضور آیت الله العظمی سبحانی، آیت الله یزدی، آیت الله مقتدایی، آیت الله استادی، آیت الله سعیدی امام جمعه قم و دیگر شخصیت‌های حوزوی در مسجد امیرالمؤمنین (ع) قم برگزار شد.
بزرگداشت مدیر فقید مدرسه علمیه رسالت قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین همتیان ظهر امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله یزدی اصفهانی که در مسجد امیرالمومنین (ع) قم برگزار شد بااشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در مورد جایگاه رفیع و بلند علم و عالم اظهارداشت: کسی که علم و عالم را تکریم کند مثل این است که خدای متعال را احترام و عزت کرده است و هیچ دین و مکتبی مانند مکتب اسلام، برای جایگاه علم و عالم ارزش قائل نشده است.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه قم افزود: همه انسان‌ها روزی از دنیا خواهند رفت، ولی خصوصیات اخلاقی و اجتماعی که در ائمه طاهرین (ع) وجود داشت، موجب ماندگاری آن‌ها در جامعه و در قلب مردم شد.
 
همتیان با اشاره به به تلاش‌های دشمن برای خاموش کردن حقانیت اسلام  و بیان کرد: دشمنان درصدد بودند تا نور حق را خاموش کند ولی هر چه تلاش کردند به موفقیتی نرسیدند، زیرا نور اهل بیت (ع) حقیقتی است که در قلب مردم تجلی کرده و برای ابد ماندگار خواهد شد.
 
وی با اشاره به راه پیمایی عظیم شیعیان در روز اربعین عنوان کرد: حضور چند میلیونی مردم در اربعین امسال نشانه دیگری بر حقانیت اسوه صبر و شکیبایی، ایمان و تقوا یعنی معصومین (ع) به خصوص امام حسین (ع) است زیرا اگرچه دشمنان معصومین (ع) را به شهادت رسانیدند ولی هرگز نتوانستند ارادات، محبت و عشق به اهل بیت (ع) را از قلب عاشقان بیرون کنند.
 
همتیان با اشاره به راز ماندگاری عالمان دین تصریح کرد: عالمان دین نیز با فداکاری که در عرصه‌های مختلف علمی، اخلاقی، دفاع از حق و حقیقت به نمایش گذاشته‌اند، توانسته‌اند در جامعه ماندگارشوند.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های عالمان دین گفت: عالمان دین افرادی هستند که سال‌ها در محضر دین زانو زدند و معارف الهی را فراگرفته‌اند و کسب علم کردند بنابراین عالمان دین هم زنده‌اند، زیرا برای جامعه مفید و سازنده هستند.
 
همتیان اظهار داشت: بزرگانی مانند شیخ مفید، سید رضی و مرحوم آیت الله حائری یزدی نمونه بارز عالمان دین بودندکه با تلاش‌های علمی و اخلاقی فراوان توانسته بودند، شاگردان زیادی را در نجف تربیت کنند و احیاگر حوزه علمیه قم باشند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه قم با تاکید بر ثمره‌های زیاد حوزه علمیه بیان کرد: امام خمینی (ره) یکی دیگر از ثمرات بزرگ حوزه علمیه قم است این شخصیت با مجاهدت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف توانست انقلابی بعد از انقلاب امام حسین (ع) به جهان کند.
 
وی با اشاره به ابعاد زندگانی آیت الله حسین یزدی عنوان کرد: مرحوم آیت الله حسین یزدی نیز یکی دیگراز ثمرات همین حوزه‌ها و انقلاب است که توانست در همین حوزه و انقلاب خود را از همه جهات تجلی بدهد و برای نظام، انقلاب و جامعه مفید و سازنده باشد.
 
همتیان با تاکید بر ایستادگی علمای دین در برابر هجمه دشمنان خاطر نشان کرد: عالمان شیعه مرزبانان دین در مقابل هجمه دشمن هستند و اجازه نمی‌دهند دشمن به مرزهای اعتقادی جوانان و جامعه نفوذ کند و گزندی به دین وارد کنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccxmqi.2bqmm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما