جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : 25790

نرم‌افزار پژوهیار تولید شد

قم نيوز : قم نیوز: نسخه جدید نرم‌افزار مطالعاتی پژوهیار که در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به تولید رسیده و استقبال فراوانی را به همراه داشته است با دستیابی به امکانات بیشتر تولید شد.
نرم‌افزار پژوهیار تولید شد
به گزارش قم نیوز، پژوهیار، نخستین نرم‌افزار رایگان به زبان فارسی است که پژوهشگران را در مدیریت استناددهی و ارجاعات علمی یاری می‌کند.

هرکسی در هر حوزه‌ای و تخصصی می‌تواند با کمک این نرم‌افزار به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منابع علمی مورد نیاز خود را جست‌وجو، ذخیره، سازمان‌دهی و با بهره‌گیری از شیوه‌نامه‌های استناددهی موجود در آن به آن منابع استناد کند.

این نرم‌افزار که بر پایه نرم‌افزار زوترو طراحی ‌شده است، به کاربران کمک می‌کند تا گردآوری، سازمان‌دهی و تجزیه‌ و تحلیل منابع علمی خود را به سهولت به انجام رسانند و سپس با تکیه بر آن بتوانند به‌گونه‌ای مناسب و بر اساس شیوه‌نامه استناددهی موردنظر خود، به مستندسازی حاصل پژوهش خود در قالب کتاب، پایان‌نامه و مقاله اقدام کنند.

پژوهیار دارای قابلیت‌های ذخیره و طبقه‌بندی اطلاعات، یادداشت‌گذاری، برچسب‌گذاری و جست‌وجوی اطلاعات ذخیره شده و... است.

این نرم‌افزار پیوند محکمی با منابع آنلاین دارد به‌گونه‌ای که پژوهشگر در هنگام جست‌وجو و بازیابی اطلاعات کتب، مقالات، صفحات وب، تصاویر و انواع گوناگون منابع دیداری و شنیداری، به‌طور خودکار می‌تواند اطلاعات کتاب‌شناسی و چکیده‌های علمی موردنیاز خود را در این نرم‌افزار ذخیره کند و سپس برای استناددهی از این منابع اقدام کند.

نرم‌افزار «پژوهیار» در نسخه جدید، دارای امکانات جدید و تغییراتی شامل بهبود عملکرد داخلی افزونه پژوهیار در فایرفاکس، بهبود شیوه‌های استناددهی (شیکاگو و امیرکبیر)، بهبود عملکرد بخش پشتیبان‌گیری و امکانات و تغییرات بیشتر است که می‌شود در وب‌گاه پژوهیار مشاهده کرد.

پژوهیار به همراه سازگاری با مرورگر فایرفاکس و افزودن تعدادی از امکانات که در (نگارش ۴۰۲۲) قابل‌ دسترسی بوده و به‌روز شده است.

به‌روزرسانی نگارش‌های «پژوهیار» بر اساس تنظیمات مرورگر فایرفاکس به‌صورت خودکار بر روی نسخه یک صورت می‌گیرد.

مخاطبان می‌توانند با فعال کردن به‌روزرسانی نرم‌افزار پژوهیار از تمام امکانات جدید این نرم‌افزار بهره‌مند شوند و به قابلیت‌ها و امکانات بیشتر بر روی روزآمدسازی خودکار مترجم‌ها و شیوه‌ها در برگه تنظیمات دسترسی پیدا کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای به‌روزرسانی نرم‌افزار پژوهیار به سایت http://www.pajoohyar.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccxmqi.2bqpo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما