دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 44500
منبع : خبرگزاری فارس

حوزه باید پشتوانه نظریه بانکداری اسلامی باشد

قم نيوز : قم نیوز: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نظام اسلامی به دنبال وام دو درصد از روسیه است اما مردم در بانک‌های داخلی سود 22 درصدی پرداخت می‌کنند به همین علت حوزه باید مبانی بانکداری اسلامی را مطرح کند و پشتوانه این نظریه باشد.
حوزه باید پشتوانه نظریه بانکداری اسلامی باشد
به گزارش قم نیوز،  اصغر مسعودی ظهر امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه انجام شد، با بیان اینکه باید از برخی رفتارهای نشأت گرفته از روحیه افراطی‌گری جلوگیری شود، تصریح کرد: برخی از افراد به نام سخنرانی‌هایی دارند که با هدف ترویج تشیع انگلیسی به دنبال تضعیف تقریب هستند به همین علت باید برای سخنرانی در میان مردم طلاب مطلوب تربیت و انتخاب شوند.

وی از مشکلات اقتصادی به عنوان یکی از تهدیدهای نظام اسلامی نام برد و اضافه کرد: بانکداری کنونی مشکل‌ساز است؛ نظام اسلامی به دنبال وام دو درصد از روسیه است اما مردم در بانک‌های داخلی سود 22 درصدی پرداخت می‌کنند به همین علت حوزه باید مبانی بانکداری اسلامی را مطرح کرده و پشتوانه این نظریه باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی با وجود اثرگذاری برای نخبگان جامعه ناشناخته است و در مجلس افراد بسیاری نسبت به این نهاد ناآشنا هستند و امیدواریم رفع این مشکل مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در ادامه این دیدار طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه 17 نماینده زن مجلس شورای اسلامی به دنبال تصویب قوانینی دور از افراط و تفریط هستند، عنوان کرد: نهادهای فرهنگی باید نسبت به جلوگیری از فروپاشی خانواده‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccxpq0.2bq0x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما