سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : 27130
آیت‌الله علوی گرگانی:

ایران در نگاه همه تحلیل‌گران «مهد آرامش و امنیت» است

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله علوی گرگانی گفت: ایران امروز در نگاه همه تحلیل‌گران مهد آرامش و امنیت است.
ایران در نگاه همه تحلیل‌گران «مهد آرامش و امنیت» است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی صبح امروز در دیدار با اعضای یگان ویژه استان قم، با اشاره به پذیرش دین اسلام از سوی مردم، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده ‌که پیامبر اکرم (ص) مخصوص یک قوم و گروه نیست، بلکه متعلق به همه ادیان و گروه‌ها است.

مرجع تقلید شیعیان با مقایسه دین اسلام و انقلاب اسلامی، افزود: پیامبر اکرم (ص) رسالتش را برای همه بیان کرد البته برخی پذیرفتند و برخی نیز نپذیرفتند که در نظام جمهوری اسلامی ایران هم همین‌گونه بود و برخی از افراد جمهوری اسلامی را پذیرفتند و برخی از مردم آن را قبول نکردند.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های قرآن برای انجام کارها، تصریح کرد: خداوند متعال در کتابش به مردم دستورالعمل‌هایی داده ‌که بر اساس آن باید اعمال و رفتار خود را انجام دهند و با توجه به آیات قرآن افراد می‌فهمند چه‌ کارهای خوب و یا بدی انجام داده‌اند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به تعیین معیار انجام کارهای خوب و بد از سوی خدا، عنوان کرد: خداوند به کارهای ما نظارت دارد و فقط ما بندگان نمی‌دانیم چه کسی کار خوبی انجام داده و چه کسی کار بدی انجام داده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به عالم قیامت، گفت: اعمال و رفتار ما در عالم قیامت مانند فیلمی به ما نشان داده می‌شود، پس در این دنیا هرکسی کار خیر و شری انجام داده باشد ثمره آن را می‌بیند، اما در قیامت همه خداوند همه اعمال و رفتار ما به ما نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ویژگی ستارالعیوب بودن خداوند، تاکید کرد: خداوند اگر عیوب ما را مخفی نمی‌کرد آبروی ما می‌رفت، بنابراین اگر در قیامت فردی منکر اعمال ثبت‌شده در کارنامه اعمالش شود، خداوند فیلم اعمال او را نشان می‌دهد تا دیگر منکر اعمال و رفتارش نباشد، البته در قیامت همه اعضا بدن نیز با قدرت تکلمی که خدا به آن‌ها می‌دهد رفتار انسان را در محضر خداوند شهادت می‌دهند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به تلاش برای توبه و بازگشت، تصریح کرد: شما کارکنان یگان ویژه نیز با مراجعه به وجدان خودتان اگر گناهی مرتکب شده‌اید نیز از فرصت توبه استفاده کنید.

وی با اشاره به حالت افسوس افراد در قیامت، عنوان کرد: روز قیامت افراد با مشاهده اعمال و رفتار خود خجالت می‌کشند و حسرت می‌خورند که‌ ای کاش مرتکب گناه نمی‌شدند، پس باید از فرصت توبه و بازگشت استفاده کرد، زیرا خداوند وعده داده ‌که پس از توبه گناهان را حسنه تبدیل می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به مهربانی خداوند، تاکید کرد: خداوند رئوف و مهربان است و آبروی بندگان خود را و این اندرزها برای این است که ما متوجه مسئولیت‌های خودمان باشیم و بعدها دچار حسرت نشویم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نگاه تحلیلگران به اوضاع ایران، اظهار کرد: از نگاه همه تحلیلگران ایران کشوری دارای امنیت بالا است که این امنیت از حسن تعهد شما به مسئولیت‌هایتان سرچشمه گرفته ‌و به‌واسطه شما ایران مهد آرامش است.

وی با اشاره به قدردانی از زحمات کارکنان یگان ویژه، خاطرنشان کرد: همه مردم باید قدردان شما باشند که برای امنیت کشور تلاش می‌کنید، امیدوارم که خداوند شما در زمره بندگان خالص خود قرار دهد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdccxsqi.2bqm18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما