شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : 29020
آیت الله نوری همدانی:

وفاداری مردم به ولایت فقیه از پیامهای راهپیمایی 22 بهمن است

قم نيوز : قم نیوز:آیت الله 'حسین نوری همدانی' از مراجع تقلید گفت: وحدت و اتحاد ملت ایران، وفاداری و پایبندی مردم به دین، انقلاب، ولایت فقیه، آرمانهای امام راحل و خون شهیدان و مقاومت و مبارزه در مقابل استکبار و سردمداران استکبار از پیام های این راهپیمایی است.
وفاداری مردم به ولایت فقیه از پیامهای راهپیمایی 22 بهمن است
به گزارش قم نیوز، وی روز شنبه در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و جمعی از مسوولان و خانواده شهدای بخش \'سرد رود\' شهرستان رزن استان همدان، راهپیمایی 22 بهمن امسال را پررنگتر از سالهای پیش برشمرد و با بیان اینکه از تهدید دشمنان ترس و هراسی نداریم، اظهار کرد: باید در احقاق حق خود هوشیار، بیدار، پابرجا و پایدار باشیم.
 
وی با بیان اینکه اسلام، مردم و ولایت فقیه سه رکن و اساس انقلاب اسلامی ایران هستند، اظهار کرد: پیش از انقلاب بین مردم و دین فاصله ایجاد کرده و دین اسلام را به حاشیه رانده بودند و امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی (ص) را به زندگی مردم برگرداندند.
 
آیت الله نوری همدانی گفت: قبل از انقلاب اسلامی، کشور زیر سلطه استکبار بود و ایادی استکبار سلطه کاملی بر ایران داشتند و رژیم مستبد طاغوت مردم را تحقیر و قلع و قمع می کرد.
 
وی بیان کرد: امام راحل می خواستند که اسلام را در همه زمینه ها در جهان بشناسانند و این وظیفه ماست تا اسلام و ارزشهای اسلامی را حفظ کنیم، چرا که دشمن می خواهد دین را از سیاست جدا کند؛ این انقلاب فواید بسیاری دارد که باید آنان را شناخت و قدردان نظام و انقلاب اسلامی باشیم.
 
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه همکاری مردم موجب پیشرفت انقلاب شد، خاطر نشان کرد: پیامبران الهی (ع) نیز ابتدا به سراغ مردم می رفتند و پس از همراهی مردم به سراغ نمرودها و فرعونها می رفتند و امام خمینی نیز چنین کردند.
 
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه همه مسوولان باید خدمتگزار مردم باشند، خدمت کردن به مردم را بهترین عبادت برشمرد و اظهار کرد: مردم در هشت سال دوران دفاع مقدس جانفشانیهای بسیاری کردند و باید مردم همیشه در صحنه باشند چرا که انقلاب مال مردم است.
 
وی خاطرنشان کرد: ایثارگریهای مردم در جبهه ها به خاطر امام راحل (ره) بود چرا که مردم \' ولایت فقیه \' را قائم مقام پیامبر (ص) و امام معصوم (ع) می دانند و امروز این امر به دست رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای است.
 
آیت الله نوری همدانی همچنین یکی از موضوعهای مهم را مساله شناخت زمان در فرهنگ اهل بیت (ع) دانست و گفت: هر فردی باید شناختی از زمان خود داشته باشد و در آن راستا گام بردارد و حرکت کند؛ یعنی حوادث و رخدادهای عصر خود را بشناسد.
 
وی با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی ایران در عصر حاضر اظهار کرد: شناختن انقلاب اسلامی، ارکان، اهداف و برکات آن و نیز شناخت آسیبهایی که انقلاب را مخدوش می کند از وظایف ماست که در این راه مردم شهید داده، گام برداشته و فداکاری کرده اند.
 
 
 
* زمینه حضور مبلغان در مناطق مورد نیاز کشور فراهم شود
 
 
 
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه حدود دو هزار طلبه از استان همدان در قم هستند، به نداشتن روحانی در بسیاری از روستاهای این استان اشاره کرد و خواستار فراهم شدن زمینه حضور روحانیان و مبلغان در مناطق مورد نیاز همدان و کشور شد.
 
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: هر منطقه ای نیاز به عالمِ فقیهِ پرهیزگار و نیز
 
مدیری که خدمتگزار مردم باشد، دارد که دولت فعلی در بخش سلامت و طبابت گامهای خوبی را برداشته و موفق بوده است.
 
در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین \'مجتبی عیدی\' امام جمعه شهر \'دمق\'، \'عطا الله سلطانی صبور\' نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی و \'رضا نصرتی\' بخشدار سرد رود گزارشی از فعالیتها و برنامه های این مناطق ارائه دادند.
 
اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و جمعی از مسوولان و خانواده شهدای بخش \'سرد رود\' شهرستان رزن استان همدان در سفر خود به استان قم ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران با آیت الله \'سید مهدی خوش بیان\' از استادان حوزه علمیه قم نیز دیدار و گفت وگو کردند.
 
بخش \' سَرد رود \' یکی از بخشهای تابعه شهرستان \' رَزَن \' استان همدان است؛ شهرستان رزن دارای سه بخش به نامهای مرکزی، قروه درجزین و سرد رود و دارای هفت دهستان و 129 آبادی دارای سکنه می باشد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccxxqi.2bqoi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما