يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 50080
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس هیأت‌ ورزشهاي همگاني قم مطرح كرد

تشكيل کارگروه ورزش خانواده در قم

لزوم مشاركت شورا و شهرداري براي توسعه همگاني ورزش
قم نيوز : قم نيوز: رئيس هیأت‌ ورزش‌هاي همگاني استان قم از تشكيل کارگروه ورزش خانواده در قم با هدف توسعه فعالیت‌های ورزشی در خانواده‌ها با محوریّت زنان خبر داد.
تشكيل کارگروه ورزش خانواده در قم / لزوم مشاركت شورا و شهرداري براي توسعه همگاني ورزش
تشكيل کارگروه ورزش خانواده در قم / لزوم مشاركت شورا و شهرداري براي توسعه همگاني ورزش
به گزارش قم نيوز، هیأت‌ ورزش‌های همگانی یکی از 44 هیأت‌ ورزشی فعال در استان قم است که ماموریت اصلی آن تلاش برای جذب حداکثری افراد جامعه به فعالیت‌های ورزشی و ترویج ورزش همگانی برای ارتقاء سلامت افراد جامعه و کاهش ابتلا به بیماری‌ها است.

هر چند این هیأت‌ ورزشی از چندین رشته همگانی تشکیل شده اما در کنار فعالیت‌های همگانی، در عرصه قهرمانی چند رشته نیز فعال است و این موضوعات بهانه‌ای شد تا خبرنگار فارس به سراغ حجت‌الاسلام رسول حسن‌‌یزدی رئیس هیأت‌ ورزش‌های همگانی استان قم رفته و با وی راجع به برخی اقدامات و فعالیت‌های همگانی در قم گفت‌وگو کند.

 

چه کمیته‌هایی در ورزش همگانی فعال هستند؟

در حال حاضر کمیته‌های آمادگی جسمانی و ایروبیک، بازی‌های فکری، داوطلبین ورزشی، ورزش آتش‌نشانان و امدادگران، ورزش روزانه، پیاده‌روی، بازی‌ها و ورزش‌های کودکان،  ورزش‌های تفریحی و مهارت‌های فردی و نمایشی، داژبال، طناب‌زنی، ورزش بزرگسالان، ورزش‌های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، ورزش‌هایی آبی، گردشگری ورزشی، فریزبی، نهادها و سازمان‌ها، پرواز کایت، پیلاتس، پینت‌بال، چوگو، یوگا، تندرستی و حرکات اصلاحی و کمیته پرثوآ در فدراسیون همگانی فعال هستند و در قم نیز اکثر این کمیته‌ها فعالیت می‌کنند.

 

موضوع تشکیل کارگروه ورزش خانواده چیست؟

تشکیل جلسه کارگروه ورزش خانواده در هیأت‌ ورزش‌های همگانی، پیرو ابلاغیه فدراسیون ورزش‌های‌ همگانی مبنی بر تشکیل این کارگروه‌ در استان‌ها صورت گرفت که میزبان آن دفتر امور بانوان استانداری قم با حضور خانم ظهیری مشاور استاندار در امور بانوان و خانم صالحی نایب‌رئیس هیأت‌  همگانی قم بود و با بررسی بخش‌نامه ارسالی از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی، بر لزوم فعالیت‌های ورزشی در خانواده‌ها با محوریت زنان تاکید شد، ضمن اینکه در پایان این جلسه مقرر شد به منظور ترویج و توسعه ورزش بانوان در قم، کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط تشکیل شود و این کارگروه به صورتت  ماهیانه تشکیل جلسه و نسبت به این امر مهم پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

 

نخستین جلسه شورای ورزش همگانی قم مفید بود؟

این نخستین جلسه شورای ورزش همگانی قم در سال ۹۶ بود که با حضور مهندس صادقی استاندار، مهندس امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و عابدی مدیر کل ورزش و جوانان تشکیل شد و در آن مسوولان ادارات و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان قم نیز حضور داشتند.

در این جلسه که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر توجه مسئولان دستگاه‌ها به ورزش همگانی تاکید کرد، زیرا ورزش همگانی زمینه‌ساز معرفی استعدادهای ورزش محسوب می‌شود و موضوع مطرح شده دیگر، تاکید نماینده مردم قم در خانه ملت بر مشارکت شورای اسلامی شهر قم و شهرداری در توسعه ورزش همگانی بود که این مهم می‌تواند زمینه‌ساز حل بسیاری از موانع باشد.

 

از همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی چه خبر؟

هیأت‌ ورزش‌های همگانی استان قم برای برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی بعد از ماه مبارک رمضان در قم برنامه‌ریزی کرده و این همایش روز جمعه سی‌ام تیر ماه با همکاری این هیأت‌ و موسسه اعتباری کوثر به مناسبت دهه کرامت و امامت برگزار می‌شود.

هماهنگی‌های لازم برای پخش زنده این همایش از شبکه سوم سیما انجام گرفته، زیرا یک فرصت خوب دیگر برای جذب حداکثری مردم قم به ورزش همگانی می باشد، امیدواریم این همایش همانند همایش‌های قبل با همکاری ادارات و ارگان‌های مختلف استان قم به شکل باشکوهی برگزار شود زیرا به همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای نهادینه کردن ورزش در جامعه به عنوان عامل بسیار مهم در سلامت جامعه نیاز داریم.

 

شنیدیم فیوژن فیتنس کشور را نماینده‌ای از قم مدیریت می‌کند؟

بله، دبیر کمیته فیوژن فیتنس کشور و سرپرست کمیته فیوژن استان قم خانم ایوبی است و با توجه به اینکه تنها کلاس رسمی فیوژن فیتنس در استان قم با حضور مربی و مدرس فدراسیون ورزش‌های همگانی برگزار می‌شود، از تمام مردم و فعالان ورزش همگانی خواسته‌ایم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت جعلی با عنوان فیوژن فیتنس، موارد را حتما به هیأت‌ ورزش‌های همگانی استان قم گزارش دهند.

فیوژن فیتنس به عنوان یک رشته ورزشی نوین، متنوع و شاد شناخته می‌شود که برای ارتقاء فاکتورهای آمادگی جسمانی برای هر دو بخش بانوان و آقایان به شکلی کاربردی طراحی شده  و از آن به عنوان ترکیبی ویژه از شیوه‌های آماده‌سازى بدن و مهارت‌های خاص یاد می‌شود.

 

گویا مربیان بدون مدرک را رصد و در زمان لازم رسیدگی می‌کنید؟

با توجه به اطلاع از فعالیت برخی مربیان بدون مدرک در برخی باشگاه‌ها به آنها تذکر داده شده که نسبت به تعطیلی کلاس‌های آموزشی خود اقدام کنند زیرا در غیر این صورت، هیأت‌ ورزش‌های همگانی اقداماتی نظیر صدور رأی کمیته انضباطی، عدم ارتقاء در دوره‌ها حتی در استان‌های دیگر با همکاری فدراسیون را در دستور کار خود قرار خواهد داد و این اقدامات جدا از تصمیم‌گیری‌های لازم با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان قم خواهد بود.

 

از برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان بگویید.

هیأت‌ ورزش‌های همگانی استان قم به مناسبت میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و با همکاری موسسه قرآنی نورالیقین اقدام به برگزاری محفل انس با قرآن در حسینه شهدای قم با حضور بیش از 900 نفر از بانوان کرد و این مراسم با استقبال خوب بانوان و ورزشکاران همراه با قرائت و تفسیر یک جزء از قرآن کریم و مدیحه سرایی  میلاد امام حسن (ع) برگزار شد.

همچنین در این ایام شاهد اعزام کاروان هیأت ورزش‌های همگانی استان قم به بارگاه ملکوتی بنیانگذار انقلاب در تهران بودیم و جمع زیادی از عزیزان فعال در ورزش همگانی قم همگام با سایر اقشار و جامعه ورزش در مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در مرقد مطهر ایشان حضور یافتند.

 

پیلاتس هم در قم فعالیت می‌کند؟

بله، پیلاتس به عنوان نوعی از تمرینات آمادگی جسمانی و مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی تخصصی که بر بدن و ذهن فرد تاثیر گذاشته و علاوه بر بالا بردن قدرت و استقامت تمام اعضای بدن، عمقی‌ترین عضلات بدن را مورد هدف قرار می‌دهد در قم فعالیت خوبی دارد.

اتفاقا برای حضور همایش یک روزه  پیلاتس ویژه آقایان و بانوان زیر نظر مدرس خارجی این رشته که به شکل سراسری در تهران برگزار شد، فراخوانی انجام دادیم تا مربیان این رشته در استان قم بتوانند در این همایش شرکت کنند و جالب اینکه بالاترین سهمیه بین استانها را به خودمان اختصاص دادیم.

همچنین کارگاه آموزشی کش، توپ کوچک، توپ بزرگ و رینگ برای هر دو بخش بانوان و آقایان واجد شرایط با حضور مدرس خارجی در تهران برنامه‌ریزی شده و روزهای پانزدهم تا هجدهم تیر ماه برگزار می‌شود و به مربیان حاضر در قم نیز برای ثبت‌نام حضور در این دوره اطلاع‌رسانی شده است.

 

وضعیت رشته فریزبی در قم چگونه است؟

کمیته فریزبی هیأت‌ ورزش‌های همگانی استان قم به مناسبت روز جهانی این رشته اقدام به برگزاری جشنواره خانوادگی فریزبی در بوستان تفریحی ورزشی علوی قم کرد و این مراسم ورزشی با حضور 3000 نفر علاقمند در هر دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

در این جشنواره با توزیع بروشورهایی با اطلاعات اختصاصی رشته فریزبی به معرفی این رشته به علاقمندان حاضر در بوستان پرداخته شد، ضمن اینکه مربیان فریزبی قم آموزش دریافت و پرتاب این رشته را نیز برای شرکت کنندگان برگزار کردند و سپس در بین حاضرین، مسابقه‌ای در بخش‌های مختلف انجام شد.

همچنین در ادامه جشنواره روز جهانی رشته فریزبی در قم، با پخش فیلم مسابقات جهانی آلتیمیت، سعی کردیم شرایطی برای آشنایی بیشتر علاقمندان با  این رشته ایجاد کنیم، ضمن اینکه در پایان به قید قرعه جوایزی از سوی هیأت‌ ورزش‌های همگانی قم به حاضرین اهدا شد.

 

از جلسه هم‌اندیشی کمیته‌های همگانی قم بگویید...

جلسه هم‌اندیشی کمیته‌های هیأت‌ ورزش‌های همگانی اوایل خرداد ماه با هدف بررسی برنامه‌های سال قبل، هم‌افزایی کمیته‌ها تبادل اطلاعات و ارائه برنامه‌ها برای اجرا در سال 96 برگزار شد، ضمن اینکه مسوولان کمیته‌ها نیز به ارائه نقطه نظرات خود راجع به راهکاری توسعه ورزش همگانی در قم پرداختند.

این جلسه سه ساعت به طول انجامید و در پایان این مراسم از چهار کمیته فعال هیأت‌ شامل کمیته ماهیگیری ورزشی، کمیته ورزش روزانه، کمیته ورزش در آب و کمیته ورزش‌های تفریحی و مهارت‌های فردی و نمایشی که در سال 95  فعالیت‌های مفید و موثری داشته‌اند تقدیر شد.

خدا را شاکریم مسئولین کمیته‌های این هیأت از توان علمی و فنی خوبی برخوردارند تا جایی که در این هیأت دو تن از روسای هیأت استان، همچنین افراد با سابقه در ورزش قم و دانش‌آموختگان رشته تربیت‌بدنی با گرایش‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند و حداقل 6 نفر با تحصیلات دکترا و بقیه با تحصیلات ارشد و کارشناسی ما را هم‌یاری می‌کنند.

 

کمی راجع به رشته تمرینات معلق توضیح بدهید.

به گروهی از تمرینات مقاومتی که با بندهای تعبیه شده انجام می‌گیرد، تمرینات معلق گفته می‌شود که در سال‌های اخیر مورد توجه مراکز ورزشی قرار گرفته و در سطوح گوناگون قهرمانی تا فیتنس از آن استفاده می‌شود، ضمن اینکه برنامه‌های تمرینی در این رشته به شکلی است که می‌تواند برای افراد با هدف‌های مختلف طراحی شود.

هیأت‌ ورزش‌های همگانی استان قم با توجه به برگزاری دوره تربیت مدرس تمرینات معلق (تی آر ایکس) در تهران، یکی از مربیان با تجربه قم را اعزام کرد، در حالی که این دوره آموزشی با حضور بیش از 500 نفر از مربیان کشور به میزبانی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

 

فعالیت رشته یوگا در هیأت‌ همگانی قم چگونه است؟

اردیبهشت ماه امسال بود که نخستین جلسه هم اندیشی رشته ورزشی یوگا با حضور مربیان و فعالان این رشته در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد و گزارش مختصری از فعالیت رشته یوگا در سال های قبل نیز مورد بررسی قرار گرفت.

البته برنامه‌های سال 96 نیز در این جلسه تدوین شد تا این رشته نیز در مسیر رشد و به دور از حواشی و مشکلات احتمالی گام بردارد، ضمن اینکه در این جلسه سرکار خانم هدایتی، به عنوان سرپرست کمیته یوگای قم معرفی شدند و امیدواریم که این رشته به موفقیت‌های بیشتر برسد.
انتهاي  پيام / 137

https://qomnews.ir/vdccxxqp.2bqx48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما