پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : 8879

برنامه های دهه كرامت حرم حضرت معصومه تشریح شد

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، برنامه های دهه كرامت در این مكان مقدس تشریح كرد.
برنامه های دهه كرامت حرم حضرت معصومه تشریح شد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در جلسه ای با حضور مسوولان فرهنگی نهادهای فعال پیرامون دهه كرامت اظهار داشت: نور افشانی حرم مطهر در شب اول دهه كرامت با مشاركت بخش فرهنگی سپاه علی بن ابی طالب(ع)، آغاز جشن های دهه كرامت و برگزاری مراسم خطبه خوانی در روز میلاد حضرت معصومه(س) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جشن تكلیف دختران برنامه های آغازین این دهه هستند.

وی با بیان این كه ابتكار نام گذاری ایام دهه كرامت از سوی آستان مقدس قم صورت گرفت افزود: این نام گذاری در ستاد كشوری مطرح و مورد تصویب واقع شد و برنامه های این دهه در حرم های حضرت رضا(ع)، شاهچراغ(ع) نیز بر اساس این نام گذاری انجام خواهد شد.

حسینی ابراز داشت: برنامه میهمانی ملكوت با هدف توجه به حضورعلما و حوزویان در حرم مطهر و تجدید میثاق آنان با حضرت معصومه(س) در سحرگاه میلاد امام هشتم(ع) برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: برپایی نمایشگاه كریمه اهل بیت(س)، برگزاری برنامه ندای عصمت در روز میلاد حضرت معصومه(س) در قالب راهپیمایی و فعالیت های فرهنگی، جشن تكلیف پسران در روز میلاد امام رضا(ع)، تولید چادر برای زائران با حجاب نامناسب و ارائه آن در نمایشگاه كریمه، اهدای جوایز به هم نامان حضرت رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت نجمه(س) به قید قرعه و برگزاری حلقه های معرفت از جمله برنامه های حرم مطهر در دهه كرامت هستند.

وی اضافه كرد: برگزاری حلقه های معرفت و دوره های معصومه(س) شناسی، تولید مجدد نرم افزار بیداری اسلامی با محتوای غنی تر، چاپ ترجمه جدید زیارت نامه حضرت معصومه(س)، برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی و تولید و پخش كلیپ های مختلف با موضوع حضرت معصومه(س) و دهه كرامت، از دیگر برنامه های آستان مقدس در این ایام است.

از میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد حضرت امام رضا (ع) به عنوان دهه كرامت نامگذاری شده است.

دهه كرامت از ۲۸ شهریورماه مصادف با اول ذیقعده آغاز می شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.50j2yt0jna26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما