چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : 5179
استاندار قم خبر داد:

اختصاص 100 ميليون دلار از صندوق توسعه ملی به قطار شهری قم

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از اختصاص 100 ميليون دلار از صندوق توسعه ملی به قطار شهری قم خبر داد.
اختصاص 100 ميليون دلار از صندوق توسعه ملی به قطار شهری قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور در دیدار مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی کشور در سخنانی اظهار داشت: کلانشهر قم با وجود حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و حضور سالانه بیش از ۱۸ میلیون زائر و مسافر، با مشکلات بسیار ترافیکی مواجه است.

وی عدم ایجاد راه های مواصلاتی مناسب و تعریض معابر و خیابان ها را از جمله عوامل بوجود آمدن گره های ترافیکی در شهر قم به ویژه در هسته مرکزی شهر عنوان کرد و افزود: امروزه شهرهای بزرگ جهان مشکلات ترافیکی خود را با مدیریت صحیح و استفاده از وسایل نوین حمل و نقل درون شهری تا حدودی برطرف ساخته اند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در شهر مقدس قم دو خط ریلی مترو با طول ۱۴.۵ کیلومتر از شرق و به غرب و منوریل با طول ۱۸.۵ کیلومتر از شمال به جنوب در حال احداث است که با همت و تلاش مضاعف مسوولان و پیگیری های مستمر و بکارگیری همه ظرفیت ها و توانمندی ها، عملیات اجرایی آن ها با سرعت در حال انجام می باشد.

وی بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی خطوط ریلی شهر قم با توجه به نیازهای عمده ترافیکی در این خطه مقدس تاکید کرد و گفت: پروژه منوریل با گذشت ۱۷ ماه از آغاز عملیات، بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این میزان پیشرفت برای این پروژه که با مشکلات بسیاری روبرو بوده، مناسب است.

موسی پور از اختصاص ۱۰۰ ميليون دلار تسهيلات از محل صندوق توسعه ملی به قطار شهری قم خبر داد و افزود با اختصاص اين مبلغ عمليات اجرايی پروژه های ريلی استان تسريع خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.50k2yt0fna26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما