قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: حمله به غزه ناشی از خوی حیوانی اسرائیل است اما از کسانی تعجب می‌کنیم که هنوز با این کشور جعلی به تبادل سفیر و امور اقتصادی می‌پردازند.
آیت الله بوشهری: حمله به غزه ناشی از خوی حیوانی اسرائیل است
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در خطبه نخست نماز جمعه قم این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن محرم ابراز کرد: عنصر کلیدی قیام اباعبدالله(ع) مسئله امر به معروف و نهی از منکر بود و این امر در واقع یکی از اصول اساسی دعوت نبی مکرم اسلام(ص) و تعالیم اهل‌بیت(ع) به شمار می‌رود.

وی افزود: محرم فرصتی استثنایی برای آشنا ساختن مردم به ویژه جوانان با فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) بوده و عزاداری‌هایی که در این ماه صورت می‌گیرند باید به سبک سنتی و پرهیز از وسایل و ادواتی باشند که فضایی غیر از عاشورا و محرم را برای عزاداران ترسیم می‌کنند.

امام جمعه قم در خطبه دوم نماز با تاکید بر رعایت تقوای الهی خاطر نشان کرد: خداوند کسانی را که تقوا پیشه کنند بدون مال و مکنت بی‌نیاز و بدون داشتن عشیره و خانواده‌ عزیز می‌سازد.

وی با اشاره به هفته بسیج گفت: تاسیس این نهاد مقدس از ابتکارات امام راحل(ره) است و برکات آن در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب دیده می‌شود و نکته حائز اهمیت این است که هر کس در هر لباس و موقعیتی که باشد اگر خود را سرباز انقلاب بداند یک بسیجی محسوب می‌شود.

حسینی‌بوشهری افزود: بسیجیان باید بصیرت خود را افزایش داده و در همه عرصه‌ها حاضر باشند تا بتوانند در مقابل جنگ نرم دشمنان به خوبی ایستادگی کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ۲۶ آبان ماه سالروز آزادسازی سوسنگرد را مورد توجه قرار داد و گفت: با وجود همه کارشکنی‌هایی که بنی‌صدر و یاران او کردند رزمندگان اسلام با پیروی از فرمان امام خمینی(ره) توانستند این کار بزرگ را انجام دهند.

وی به برگزاری چهارمین نشست آزادی و بیانات رهبری در این خصوص اشاره و اظهار کرد: پیام رهبر انقلاب به ملت ایران و جهانیان این بود که ما به دنبال آزادی هستیم و اساساً آزادی در متن اسلام است اما تقلید کورکورانه از غرب نیز صحیح نیست زیرا تفسیر آن‌ها از آزادی، افزایش ثروت سرمایه‌داران، انحصارگرایی حزبی همانند آنچه در انتخابات آمریکا دیده می‌شود و فساد جنسی است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری افزود: رزمایش مشترک پدافند هوایی نیروهای مسلح ایران با آزمایش موشکی که هفت هدف همزمان را مورد اصابت قرار می‌دهد پیام مهمی به همه جهانیان داشت مبنی بر اینکه نیروهای نظامی ایران در هر مکان و شرایطی آمادگی دارند در مقابل یاوه‌گویی‌های دشمنان ایستادگی کنند.

خطیب نماز جمعه قم در ادامه به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه اشاره و اظهار کرد: این حملات ناشی از خوی حیوانی این رژیم است و تعجبی ندارد و تعجب اصلی از کسانی است که هنوز با این کشور جعلی به تبادل سفیر و امور اقتصادی می‌پردازند ضمن اینکه آمریکا و اسرائیل تصور می‌کنند می‌توانند پاسخ تنفر مسلمانان از خود را با گلوله بدهند در حالیکه مردم منطقه بیدار شده و تا حذف کامل غده سرطانی اسرائیل آرام نخواهند بود.

وی شرایط اقتصادی کشور را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: مردم از تحریم‌ها آگاه بوده و به توطئه دشمنان واقف هستند اما انتظار دارند که تصمیم‌گیری‌های اقتصادی کشور بر اساس اصول شناخته شده این علم صورت گیرد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با تاکید بر جلوگیری از ایجاد قیمت‌های خلق‌الساعه تصریح کرد: از دولت می‌خواهیم جلوی افزایش قیمت کالا و خدمات عمومی را بگیرد زیرا این کار موجب گرانی بیشتر سایر کالاها نیز می‌شود ضمن اینکه برای جلوگیری از بیکاری کارگران، تهیه مواد اولیه کارخانه‌ها در اولویت قرار دارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم ایران گرانی‌ها و مشکلات را تحمل می‌کنند گفت: آنچه قلب مردم را جریحه‌دار می‌کند اختلاف آشکار مسئولان به جای پرداختن به دغدغه‌های ملت است.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcd.50n2yt0n5a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما