شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 5665
در روزهای پایانی سال صورت گرفت:

عرضه سه اثر جدید بوستان کتاب در بازار نشر

قم نيوز : قم نیوز: انتشارات بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سه اثر جدید خود را به بازار چاپ و نشر عرضه کرد.
عرضه سه اثر جدید بوستان کتاب در بازار نشر
به گزارش قم نیوز، انتشارات بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سه اثر عقل و دین از منظر روشنفکران دینی معاصر، راه و رسم زندگی و حیات پاکان را روانه بازار چاپ و نشر کشور کرد.

بر اساس این گزارش کتاب عقل و دین از منظر روشنفکران دینی معاصر اثر محمد جعفری است که در قطع وزیری و در ۳۲۴ به چاپ رسیده است.

در مقدمه این اثر می‌خوانیم: نظری اجمالی به گفتمان اندیشه دینی در چند دهه اخیر، از تأثیرگذاری روشنفکران دینی در این عرصه خبر می‌دهد.

بی‌تردید نواندیشان دینی در دهه‌های اخیر به‌ویژه دوران پس از انقلاب در برانگیختن برخی مباحث فلسفی – دینی، سهم وافری داشته‌اند؛ مباحثی که غالباً بحث‌های موافق و مخالف دیگری را در پی داشت و گاه به چالش‌های جدی در صحنه اجتماعی و سیاسی نیز منجر می‌شود.

با این توصیف، این نوشتار بر آن است که نسبت عقل و دین را که از بنیادی‌ترین مباحث فلسفه دین است، از منظر دو تن از شاخص‌ترین چهره‌های روشنفکری دینی ـ محمد مجتهد شبستری و عبدالکریم سروش ـ به بررسی و نقد بگذارد.



راه و رسم زندگی
راه و رسم زندگی عنوان اثر دیگری از تازه‌های نشر بوستان کتاب است که به قلم محمد سبحانی نیا به رشته تحریر در آمده است.

در مقدمه این اثر آمده است: یکی از پرسش‌های انسان‌های متعهد در ادوار تاریخی، چگونه زیستن است. همه خواهان برخورداری از زندگی آرام و موفقیت در آزمون‌های سخت زندگی‌اند.

این اثر در صدد پاسخ‌گویی به این سوال برای جوانانی است که در آغاز راه در جست‌وجوی یادگیری فنون و مهارت‌های زندگی و عبور از فراز و نشیب‌ها و افت و خیزهای آنند.

این اثر کوشیده است با بهره‌گیری از آیات و روایات و تجارب اندیشمندان، الفبای مهارت‌های زندگی از جمله توکل، قدرشناسی مهرورزی، صداقت، مسوولیت‌پذیری، فروتنی، عفو، مدارا، عدالت‌خواهی و حق‌محوری را ترسیم کند.



حیات پاکان
کتاب حیات پاکان نیز از دیگر کتاب‌های منتشر شده از سوی انتشارات بوستان کتاب به شمار می‌رود که توسط مهدی محدثی نوشته شده است.

در مقدمه این اثر آمده است: انسان ‏ها براى پاک زیستن و پاک ماندن، نیاز به اسوه و الگو دارند تا درگذر از دریاى توفانى و متلاطم زندگى، به سلامت به ساحل نجات قدم گذارند.

"حیات پاکان"، داستان‏ هایى از زندگى پاک‏ترین انسان‏ ها ۱۴معصوم است تا آینده‏ سازان این مرز و بوم با مطالعه زندگى پیشوایان معصوم، خود را در مسیر خداپسندانه آنان قرار دهند و از سقوط در دره‏ هاى تباهى مصون بمانند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcd.90k2yt09ka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما