سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : 4666
آیت‌الله مقتدایی:

همایش کتاب سال حوزه موجب تکریم مقام علم و عالم می‌شود

قم نيوز : قم نيوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: ارزیابی کتاب‌های حوزوی و اختصاص امتیاز به آنها در همایش کتاب سال حوزه، یکی از راه‌های تکریم مقام علم و عالم است.
همایش کتاب سال حوزه موجب تکریم مقام علم و عالم می‌شود
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در نشست خبری سیزدهمین همایش کتاب سال حوزه که پیش از ظهر امروز در دفتر مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: این همایش دارای جنبه‌های تشویقی و ترغیبی بوده و مهم‌ترین هدف آن ارج نهادن به علم و دانش و مقام عالم است.

وی افزود: نویسندگان و محققان بسیاری برای تحقیق و پژوهش در زمینه علوم اسلامی و حوزوی آمادگی کامل داشته و فعالیت‌های آنها موجب رشد علمی در افراد و مجموعه‌ حوزه‌های علمیه می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تکریم مقام علم و دانشمندان را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: ارزیابی کتاب‌ها توسط کارشناسان خبره و اختصاص امتیاز به آثار برگزیده یکی از راه‌های تجلیل از عالمان و کتاب‌های مفید است.

وی با اشاره به رشد قابل توجه کتاب‌های رسیده به دبیرخانه انتخاب کتاب سال حوزه گفت: ۹۲۴ عنوان کتاب در قالب هزار و ۷۷ جلد که در طی یک سال گذشته منتشر شده‌اند به دبیرخانه این جشنواره رسید و این کتاب‌های شامل موضوعات مورد ابتلای حوزه‌های علمیه و جامعه بوده و مراکز پژوهشی بسیاری به اینگونه آثار نیاز دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: مقام معظم رهبری در سفر پرخیر و برکت خود به قم و حوزه علمیه بر روی مسئله تشویق مولفان و نویسندگان حوزوی تاکید فراوانی فرمودند به ویژه کسانی که به عنوان نخبگان و محصلان برتر شناخته می‌شوند و این همایش نیز به منظور اجرای منویات رهبری توفیق فراوانی داشته است.

وی ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری همایش کتاب سال حوزه افزود: شرایط به وجود آمده موجب شده است که اطمینان کاملی نسبت به گروه‌های داوری وجود دارد ضمن اینکه شورای داوری به منظور نظارت بر نتایج کار داوران تشکیل شده و چند نفر از فضلای حوزوی در این شورای علمی حضور دارند.

مقتدایی خاطرنشان کرد: امیدواریم زحمات مجموعه داوران که با خلوص نیت و تنها به منظور بالندگی حوزه‌های علمیه این کار را انجام می‌دهند مورد رضایت خداوند و امام عصر قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcd.90o2yt099a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما