پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 4963
::روی خط انتخابات::

تخریب لاریجانی به نام طلاب مدرسه معصومیه!

قم نيوز : قم نیوز: رقابت‌های انتخاباتی شروع شده است. مهلت قانونی تبلیغات انتخابات از اولین ساعات بامداد امروز، پنج شنبه ۴ اسفند، آغاز شده است، اما تخریب نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و رییس مجلس هشتم، دکتر علی لاریجانی از روز قبل آغاز شده بود.
تخریب لاریجانی به نام طلاب مدرسه معصومیه!
به گزارش قم نیوز، سنت تخریب نامزد رقیب به جای دفاع از نامزدی که به ایشان علاقه داریم، قدمتی به سابقه تاریخ انتخابات در ایران دارد. از نخستین انتخابات ایران تاکنون علی رغم منع قانونی و شرعی و اخلاقی، عده ای دست به تخریب نامزد رقیب می‌زنند و سعی می‌کنند از رای‌های وی بکاهند.

این تخریب اشکال گوناگونی دارد. از پاره کردن تبلیغات انتخاباتی و حمله به جلسات و به آتش کشیدن ستادهای انتخاباتی نامزد حریف شروع می‌شود و با اشکال پیچده‌تر ادامه پیدا می‌کند. البته در سال‌های اخیر به لطف نظارت دقیق نهادهای اجرایی، تخریب به شکل آسیب رساندن به تبلیغات و افراد یا تهدید ایشان، به ندرت اتفاق می‌افتد و در صورت اتفاق افتادن، با واکنش سخت دستگاه قضائی روبرو می‌شود.

اما شکل پیچیده تخریب که بعضا آن قدر زیر پوستی انجام می‌شود که قابل پی‌گیری نیست، مخرب‌تر و گاه غیر قابل برخورد است. شایعه پراکنی،‌ پخش اخبار دروغ و ترور شخصیت نامزد رقیب از جمله موارد تخریب پیچیده و حمله به نامزدها در انتخابات است که به علت پیچیدگی به سادگی قابل برخورد نیست.

تخریب شخصیت یک نامزد، گاهی شکل جالب‌تری هم به خود می‌گیرد. وقتی نهاد یا ارگانی بسته به وظیفه خود اعلام حمایت از نامزدی را سر لوحه کار خود قرار می‌دهد، بعضی آشکار و پنهان به این نهاد فشار می‌آورند تا موضع‌گیری خود را اصلاح کند. این شکل از تخریب درباره دکتر علی لاریجانی، اتفاق افتاده است و ثمره آن حتی قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی در سایت‌های طرفدار یک جریان سیاسی خاص، منتشر شده است.

در نامه‌ای که به اسم "طلاب بسیجی مدرسه معصومیه" خطاب به جامعه مدرسین ارسال شده است ـ و معلوم نیست به چه شکل در اختیار شبکه خبری ایران (وابسته به روزنامه ایران) قرار گرفته است ـ فرد یا گروهی که معلوم نیست شامل چه تعداد از طلاب مدرسه معصومیه می‌شوند، از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به خاطر قرار دادن دکتر لاریجانی در لیست حمایت خود، انتقاد ‌کرده‌اند.

شاید این گونه مطرح شود که انتقاد این طلاب، نوعی بحث بین شاگرد و استاد بوده است و ایشان یک اشکال به کار اساتید خود کرده‌اند اما این سوال مطرح است که چرا این انتقاد درست در همین لحظه و با پشتیبانی رسانه‌ای رقبای دکتر لاریجانی مطرح شده است؟ در ثانی انتقاد به اساتید هیچ گاه بدین شکل علنی نمی‌شود.

در این نامه همچنین ادعاهایی از سوی طلاب حوزه‌های علمیه مطرح شده است که فرستندگان نامه به هیچ وجه در حد و اندازه آنها نیستند. به عنوان مثال نوشته‌اند:

"امروز قاطبه طلاب و بدنه حوزه های علمیه نسبت به اقدامات و اعمال نمایندگان خود در مجلس هشتم خصوصا جناب آقای لاریجانی انتقادات جدی دارند و ایشان را به هیچ وجه دارای صلاحیت معرفی از جانب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نمی دانند. سکوت و مواضع دو پهلوی ایشان در فتنه ، نقش بی بدیل ایشان در طرح وقف دانشگاه آزاد و ده‌ها نمونه دیگر سکه رایج محافل سیاسی طلاب است."

چه کسی این ادعاهای کذب را که از سوی قاطبه طلاب و بدنه حوزه‌های علمیه مطرح شده است، تایید کرده است؟ با این حرف در واقع این آقایان که مدعی ولایت مداری هم هستند و از فرمایشات مقام معظم رهبری (حفظه الله)‌ و امام راحل (ره) در نامه‌اشان به کرات استفاده کرده‌اند، اساس تشخیص شورای نگهبان را زیر سوال برده‌اند چرا که اگر چنین اتهاماتی وارد بود، قطعا شورای نگهبان با جدیتی که در بررسی نامزدها دارد، اقدام به رد صلاحیت دکتر لاریجانی می‌کرد.

به نظر می‌رسد نویسندگان این نامه به شدت از اینکه جامعه مدرسین حمایت خود را از نامزد مورد علاقه ایشان اعلام نکرده است، عصبانی هستند و بر این اساس همه گونه ادعاهای کذب را به نماینده مردم قم در دوره هشتم، نسبت داده‌اند. این عصبانیت باعث شده است تا حتی به نوعی در نامه این عزیزان، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تهدید به بروز تفرقه و چند دستگی شود! بخش دیگری از نامه را بخوانید:

"با این شرایط اگر جامعه مدرسین در انتخابات مجلس قم بخواهد اقدام به ارائه لیست کرده و نام آقایانی چون ایشان را در آن قرار دهد ، آیا موجب ضربه خوردن به اعتبار تشکیلات مقدس جامعه مدرسین حوزه و اعضای معزز آن و بروز تفرقه و چند دستگی نخواهد شد؟"

نویسندگان حتی تقریبا برای اعضای جامعه مدرسین تعیین تکلیف هم کرده اند:

"در این دوره با توجه به حضور فرهیختگانی در صحنه انتخابات و سربازانی مخلص و پا به رکاب ولایت در این صحنه قطعا انتخاب اصلح چندان دشوار نیست، لکن ما طلاب از خطر تفرقه و چند دستگی در میان طلاب و مدرسین محترم بیمناکیم."

یعنی اگر از کسانی که مد نظر ما می‌باشد حمایت نکنید، طلاب و مدرسین رو به روی هم قرار می‌گیرند!

به راستی چرا نهادهای قانونی با این تخریب‌های آشکار برخورد نمی‌کنند؟ اگر چه دعو رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم بر این نیست که با استفاده از ابزارهای قانونی، جلوی این چنین تخریب‌هایی را بگیرد و قطعا همچنان که بارها اعلام شده است، شکایت از رسانه‌ها و گروه‌ها را در پیش نخواهند گرفت اما این چنین تخریب آشکاری که توسط برخی رسانه‌ها خلاف مقررات تبلیغات انتخاباتی پوشش داده است (شبکه خبری ایران و فردو نیوز از جمله این رسانه‌ها هستند)‌ اما نهادهای نظارتی نباید ساکت بنشینند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نهادی مستقل و مورد تایید مراجع محترم تقلید و رهبری است که براساس تشخیص شرعی و عقلانی خود آزادانه اقدام به معرفی نامزدهای مورد حمایت در استان قم می‌کند و تهدید چنین نهادی، تبعات سنگینی دارد که بخشی از بار آن به دوش نهادهای قانونی ناظر بر انتخابات نیز هست البته اگر بخواهند به وظیفه خود عمل کنند!

انتهای پیام/101
https://qomnews.ir/vdcd.90o2yt0nsa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

تو چرا مسوزی
بهتره برید این لینک رو ببیند

http://masumieh.com/index.php?option=com_content&view=article&id=101:2012-02-22-04-02-15&catid=1:latest-news&Itemid=115
طلبه معصوميه
خيلي زورت گرفته نه ؟
همه طلاب معصوميه امضا كردن پاي طومار رو
اگه مدارس ديگه برده مي شد اونا هم امضا مي كردن.
طلبه به ساكت فتنه راي نمي ده
سید
با سلام
من ظلبه معصومیه بودم و میدانم که این طومارها ساخنه عناصر تند رو و انگشت شمار در بسیج معصومیه هست که متاسفانه به نام طلاب معصومیه مطرج میشود !!! اکثر طلاب معصومیه میانه رو و اخلاف مدارند