چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : 3784
در مدارس قم توزیع شد؛

30 هزار جلد کتاب خودآموز پیشگیری از ایدز

قم نيوز : قم نیوز: رییس گروه سلامت و پیشگیری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از توزیع 30 هزار جلد کتاب خودآموز پیشگیری از ایدز در مدارس متوسطه این استان خبر داد.
30 هزار جلد کتاب خودآموز پیشگیری از ایدز
به گزارش قم نیوز، هادی هدایتی‌پور امروز با اشاره به سومین برنامه استراتژیکی کشوری ایدز، اظهار کرد: بیماری ایدز نوعی بیماری ویروسی بوده که در ۲۰ سال گذشته شناخته شد و اکنون این بیماری در سراسر جهان در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد مبتلابه ایدز در کشور رو به افزایش است، گفت: باید با شناخت کافی از ایدز در جلوگیری از گسترش این بیماری تلاش کرده و بکوشیم مانع از تبدیل شدن این بیماری به فاجعه بهداشتی شویم.

رییس گروه سلامت و پیشگیری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: سومین برنامه کشوری پیشگیری از ایدز در ارتباط با آموزش و پرورش بوده و با هدف افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان، کارکنان و والدین در خصوص آموزش و ارتقای شیوه‌های زندگی سالم در مقابله با بیماری ایدز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست اجرای این برنامه ۳۰ هزار جلد کتاب خودآموز پیشگیری از ایدز ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه و ۱۲۰ سی دی خودآموز راهنمای آموزش پیشگیری از ایدز از وزارت آموزش و پرورش دریافت و توزیع شد.

هدایتی‌پور با اشاره به شیوه اجرای برنامه استراتژیکی کشوری ایدز گفت: برخی از فرهنگیان پس از مطالعه سی دی راهنمای پیشگیری ایدز، آموزش‌هایی درباره پیشگیری از ایدز به دانش‌آموزان به منظور دانش‌افزایی ارائه داده و سپس کتاب خودآموز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان در چهار ناحیه آموزش و پرورش پیش از اجرای این برنامه به منظور سنجش بازدهی در پیش آزمونی در قالب پرسشنامه شرکت کرده تا میزان اطلاعات آنها سنجیده شود و پس از دانش‌افزایی و مطالعه کتاب خودآموز به طور مجدد در آزمونی دیگر شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.j0s2yt05oa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما