يکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 2488
در دانشگاه مذاهب اسلامی؛

همایش بین‌المللی علامه بدیع الزمان سعید نورسی برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: همایش بین‌المللی بررسی اندیشه‌های علامه بدیع الزمان سعید نورسی با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سالن اجتماعات دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار می‌شود.
همایش بین‌المللی علامه بدیع الزمان سعید نورسی برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، این همایش امروز ۲۰ آذرماه با همکاری دانشگاه مذاهب، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دانشگاه ادیان و مذاهب و بنیاد علم و فرهنگ استانبول و با حضور اساتید و اندیشمندان از جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برگزار خواهد شد.

در مراسم افتتاحیه همایش حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت الله تسخیری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و پروفسور فاریس کایا رئیس بنیاد علم و فرهنگ استانبول سخنرانی خواهند کرد.

شایان ذکر اینکه علامه سعید نورسی از علمای دوره معاصر ترکیه بود و برای احیای اسلام در ترکیه تلاش فراوانی داشت.

وی از طلایه داران تقریب بین مذاهب بوده و علاقه وافری به اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) داشته است و هم اکنون بخش عظیمی از مسلمین در ترکیه تحت تأثیر افکار و اندیشه‌های وی هستند.

گفتنی است علامه سعید نورسی درسال ۱۹۶۰-۱۸۷۷ با روی کارآمدن آتاتورک و شروع جریان اسلام ستیزی در ترکیه، دلیرانه به دفاع از اسلام و اسلامیت برخاست؛ وی با وجود آن که از اقلیم کرد بود، ولیکن هیچ گاه قومیت و ملیت گرایی را نستود و اگر چه دارای مذاهب اهل تسنن بود.

ولیکن همیشه بر وحدت و تقریب میان امت اسلام تاکید فراوان می‌کرد؛ به گونه‌ای که اختلافات موجود میان فرق مختلف اسلامی را نشانه عقب ماندگی مسلمانان و نتیجه سیاست‌های اسلام ستیزانه دشمنان اسلام و استعمار می‌دانست.

نسل او از جانب پدر و مادر به حسنین (علیهم السلام) می‌رسید و به شدت علاقمند به ایشان بود به طوری که مسلک خود را مسلک اهل بیت (علیهم السلام) می‌دانست و رسائل و مکتوبات خود را به نام چهارده معصوم صلوات الله علیهم اجمعین مهر می‌زد.

در حال حاضر مجموعه تالیفات وی که به رسائل نور معروف است، به بیش از ۴۲ زبان زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار علاقمندان است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.j0x2yt0oja26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما