سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : 4152
آیت‌الله نوری‌ همدانی:

مظلومیت مردم بحرین دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: دیکتاتورهای جاه‌طلب مانند حکومت آل‌خلیفه برای از دست ندادن قدرت به هر راهی متوسل می‌شوند تا جایی که دل هر مسلمانی از شنیدن این مصیبت‌ها به درد می‌آید.
مظلومیت مردم بحرین دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌ همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از سپاهیان پادگان فاطمه الزهرا (س) و نیروهای ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار داشت: در روایات نقل شده که در آخرالزمان اسلام از قم به سراسر جهان صادر می‌شود طوری که کسی در دنیا نمی‌ماند مگر اینکه ندای اسلام را از قم شنیده باشد.

وی ادامه داد: ارتباط با حوزه‌های علمیه و علمای دینی در شهر قم که آشیانه اهل‌بیت (ع) است، سبب عمیق‌تر شدن روحیه دینی و گسترش علاقه به ارزش‌ها میان مردم می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دینداری در سه حوزه تعریف می‌شود، گفت: نخستین موضوع مهم در ایمان به ادیان الهی، تحکیم اعتقادات است.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد به یگانگی خداوند، صفات حق تعالی، عصمت پیامبران و روز قیامت از جمله متعلقات ایمان دینی در اسلام است.

نوری همدانی ابراز داشت: باید از معارف اسلامی پاسداری کرد و با پاسخ به شبهات دینی در مقابل مکاتب جدیدی مانند سکولاریسم، مانع از وارد شدن خلل در اعتقادات مردم شد.

وی افزود: بخش دوم از دین اسلام و شروط دینداری در اخلاق و مراقبت از ملکات اخلاقی خلاصه می‌شود که این بخش نیز باید توسط هر مسلمان جدی گرفته و مراقبت شود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: باید در این زمینه بسیار تلاش کرد اخلاق رذیله را از خود دور ساخته و اخلاق پسندیده اسلامی را جایگزین کرد.

وی ادامه داد: بخش دیگری از دینداری در اعمال ما تعریف می‌شود، چرا که یک مسلمان باید علاوه بر عقیده اسلامی در عمل هم مطابق با اسلام برخورد کند.

نوری‌ همدانی با اشاره به اینکه نظامی بودن در جمهوری اسلامی یک شغل پرافتخار و ممتاز محسوب می‌شود، افزود: ارتش و سپاه با جهاد در راه خدا سر و کار دارند و این یک توفیق بزرگ محسوب می‌شود.

وی ابراز داشت: در اسلام جهاد و آمادگی برای آن از طریق فراهم کردن آلات و ابزار چه در صحنه جنگ باشد و چه جهاد در زمینه جنگ نرم، در نزد خداوند بسیار فضیلت دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در قرآن در آیات فراوانی موضوع جهاد مطرح شده، ادامه داد: قرآن کریم مطرح می‌کند که خداوند از مومنین مال و اموال ایشان را به قیمت بهشت معامله می‌کند.

وی با بیان اینکه جهادگری همان معامله با خداست، اظهار داشت: این موضوع تنها در اسلام مطرح نشده بلکه در ادیان مختلف، مبارزه در راه خدا یک ارزش بی‌بدیل شمرده شده است.

نوری‌ همدانی عنوان کرد: خداوند هر پیامبری را برانگیخت او را با کتاب آسمانی و ابزاری برای مبارزه میان مردم فرستاد مانند پیامبر اکرم (ص) که در دستی قرآن و در دست دیگر شمشیر برای مبارزه با کفر و شرک و طاغوت داشت.

وی گفت: خط مشی ادیان الهی این است که پیامبران همراه با هدایت و راهنمایی مردم، با کسانی که در مسیر هدایت مردم اخلال ایجاد کنند، بجنگند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت جهاد در قرآن گفت: در هیچ موضوعی مانند جهاد، خداوند معارف و احکام را به تفصیل بیان نکرده است.

وی با بیان تعریف جهاد از دیدگاه متون فقهی افزود: طبق کتب فقهی هر تلاشی که در راه خدا و برای اعتلای اسلام باشد، جهاد محسوب می‌شود و این جهاد گاهی در میدان جنگ و گاهی در عرصه‌های دیگر انجام می‌شود.

نوری همدانی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز تلاش برای اعتلای ایران اسلامی در زمینه اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها نیز از جمله مصادیق جهاد محسوب می‌شود.

وی گفت: در اسلام سلطه‌گری و کشورگشایی نداریم و اگر جنگی هم صورت بگیرد باید با هدف دفاع از مسلمانان یا اعتلای اسلام و به رهبری پیامبر (ص)، امام معصوم (ع) و یا جانشین امام باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نظامیان در جمهوری اسلامی باید مالک اشتر را الگوی خود قرار دهند، اضافه کرد: طبق نامه امام علی (ع) به مالک اشتر در صف نخست جهاد در راه خدا باید هر کس آشناتر با احکام دین باشد، حضور پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مردم بحرین در مقابله با حکومت آل‌خلیفه اظهار داشت: آل‌خلیفه، آل‌سعود را به کمک گرفته تا مردم را سرکوب کند و در این راه از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند.

نوری همدانی ابراز داشت: دیکتاتورهای جاه‌طلب مانند حکومت آل‌خلیفه برای از دست ندادن قدرت به هر راهی متوسل می‌شوند، تا جایی که دل هر مسلمانی از شنیدن این مصیبت‌ها به درد می‌آید.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.k0o2yt0fxa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما