چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 3793
دبیر كل مجلس اعلای ذكر وذاكرین سودان؛

قم، عامل وحدت بخش مسلمانان است

قم نيوز : قم نیوز: مشاور امور دینی رییس جمهور و دبیركل مجلس ملی ذكر و ذاكرین سودان، شهر مقدس قم را عامل وحدت بخش همه ادیان بویژه مسلمانان عنوان كرد.
قم، عامل وحدت بخش مسلمانان است
به گزارش قم نیوز، شیخ الصافی جعفر الصافی روز چهارشنبه در جریان بازدید از مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی در قم افزود: قرآن، رسول الله(ص)، اهل بیت(ع) و صحابه پیامبر(ص) عوامل همبستگی مسلمانان در سراسر جهان می باشند و جایگاه علمی و معنوی قم عامل وحدت بخش همه ادیان الهی و مذاهب اسلامی است.

وی ادامه داد: مسلمانان دارای قبله واحد هستند و همگان باید با شناخت متقابل و آگاهی از مسایل كلی جهان اسلام، در راستای وحدت حداكثری حركت كنند.

الصافی، وحدت مسلمانان را عامل نجات آنان توصیف كرد و افزود: اكثر مشكلات مسلمانان به مسایل داخلی آن‌ها برمی‌گردد و سوره «منافقون» در قرآن، درباره همین اختلافات داخلی و منافقین سخن گفته است.

وی بر تشكیل اتاق های فكر و همدلی بیشتر مسلمانان تاكید كرد و اظهارداشت: بر مسلمانان واجب است به جای مواجهه مستقیم با حملات برنامه‌ریزی شده دشمنان اسلام، با تشكیل اتاق‌های فكر پاسخ تحركات دشمنان را بدهند.

شیخ الصافی جعفر الصافی در راس هیئتی پنج نفره روزچهارشنبه وارد قم شد و قرار است در سفری یك روزه با برخی از شخصیت های علمی حوزه علمیه دیدار و از مراكز و سازمان های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی این شهر بازدید كند.

دیدار با آیت الله مصباح یزدی از اساتید برجسته حوزه، بازدید از جامعه المصطفی العالمیه و كتابخانه حضرت آیت الله مرعشی نجفی و درصورت قطعی شدن دیدار با حضرات آیات عظام مكارم شیرازی و نوری همدانی از برنامه های امروز این هیات دینی و مذهبی عنوان شده است.

دبیركل مجلس "ذكر وذاكرین" سودان توسط رییس جمهور این كشور منصوب می شود و جایگاه وزیر قرار دارد.

مجلس ذكر وذاكرین سودان كه یك نهاد دولتی است و مسوولیت نظارت بر مراكز فرهنگی و آموزشی قرآن را برعهده دارد، دارای ۱۵۵ عضو شامل، ۸۰ نفر معتمد و عالم و۷۵ نفراز مبلغین واندیشمندان است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.n0s2yt05sa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما