يکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 4044
مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد:

۲۴۰۰ کلاس درس در قم نیازمند هوشمند‌سازی

قم نيوز : قم نیوز: محمد حسین امین جعفری گفت: در حال حاضر دو هزار و 400 کلاس درس در قم نیازمند هوشمندسازی است.
۲۴۰۰ کلاس درس در قم نیازمند هوشمند‌سازی
به گزارش قم نیوز، محمدحسین امین‌جعفری در هشتمین جلسه شورای اداری استان که شنبه شب در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد به ارائه گزارشی در خصوص هوشمند‌سازی مدارس پرداخت و ابراز داشت: به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش، بعد از حدود پنج سال تحقیق و پژوهش و ۲۲ جلسه بحث و گفت‌وگو در شورای عالی انقلاب فرهنگی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تصویب رسید و در ۲۲ آذر توسط ریاست جمهوری رونمایی شد.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم این سند هوشمندسازی مدارس و تجهیز مدارس به فناوری‌های روز است، خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات حضرت امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی‌نظام و سند چشم‌انداز، "برنامه درس ملی و قانون پنج ساله توسعه" طراحی و عملیاتی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: در این برنامه معلم نقش کلیدی و کتاب جایگاه خاص خود را دارد و هدف گذاری برای آموزش دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: با تنوع در رسانه‌های آموزشی و متنوع سازی فضا و محیط یاد دهی و یادگیری در برنامه درسی ملی، این امکان فراهم خواهد شد تا معلمان و دانش‌آموزان تجارب جدیدی را در حوزه دانش و پژوهش کسب کنند.

امین‌جعفری هدف از هوشمندسازی مدارس را تقویت دانش‌آموزان پژوهش محور و پژوهشگر و به کار گیری دانش و فناوری‌ برتر به منظور زمینه‌سازی برای تربیت مدیران فردای میهن اسلامی عنوان کرد.

وی مدرسه، معلم، دانش آموز، محتوای الکترونیکی، مجهز شدن کلاس به سیستم هوشمند و ارتباط از طریق سیستم با خانواده را از جمله مولفه‌های اصلی و ارکان هوشمند سازی مدارس دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در تعریف مدرسه هوشمند گفت: مدرسه‌ای که در آن روند اجرای فرایند‌ها اعم از مدیریت، نظارت و کنترل یاددهی، یادگیری، مواد آموزشی و کمک آموزشی، ارزشیابی اسناد و امور دفتری و ارتباط و مبانی توسعه آنها مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و در راستای بهبود نظام آموزشی و تربیتی پژوهش محور طراحی شده است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش پرورش ما را مکلف به هوشمند‌سازی ۳۵۹ مدرسه کرده است، اظهار داشت: از این تعداد ۵۹ مدرسه دولتی و غیر دولتی هوشمند شده است.

امین جعفری با اشاره به اینکه در هر مدرسه باید هشت کلاس هوشمند شود، ابراز داشت: در حال حاضر دو هزار و ۴۰۰ کلاس درس در قم نیازمند هوشمندسازی است.

وی گفت: با ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار که از سوی استانداری و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار که از سوی اداره کل نوسازی اختصاص یافته است ما می‌توانیم تنها ۷۵۰ کلاس درس را هوشمند کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به تامین امکانات و تجهیزات لازم برای اتصال و هوشمند سازی حداقل یک واحد آموزشی یا پرورشی در هر یک از شهرستان‌های استان‌ها اقدام کند که امیدوارم دستگاه‌های استان در این زمینه عنایت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcd.o0o2yt0zoa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما