سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : 5133
در آستانه انتخابات مجلس 90 صورت می گیرد؛

تحویل شناسنامه های تعویضی و کارت ملی توسط اداره كل ثبت احوال قم

قم نيوز : قم نیوز: اداره كل ثبت احوال استان قم آمادگی خود را برای صدور و تحویل كارت ملی و شناسنامه های تعویضی در آستانه نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1390 اعلام كرد.
تحویل شناسنامه های تعویضی و کارت ملی توسط اداره كل ثبت احوال قم
به گزارش قم نیوز، ولی الله عسكری روز سه شنبه با بیان این كه كارت ملی از مدارك اصلی مورد نیاز در انتخابات است، گفت: با توجه به مواد قانونی، پایه و اساس برگزاری انتخابات ارائه شناسنامه و كارت ملی است كه این مهم جهت كنترل بر صحت و اجرای سالم انتخابات است.

وی با اشاره به صدور بیش از ۸۰۰ هزاركارت ملی تا بهمن ماه امسال افزود: افرادی كه كارت ملی خود را در اختیار ندارند و تقاضای صدور این كارت را به ثبت احوال داده اند نیز در صورت اعلام وزارت كشور می توانند با در دست داشتن قبض رسید مهر شده از ثبت احوال رای خود را بدهند.

وی در ادامه گفت: افرادی كه از طریق دفاتر پیشخوان دولت نیز تقاضای صدور كارت ملی را داده اند، می توانند با مراجعه به این دفاتر تا پایان ساعت ۲۰ هر روز كارت ملی خود را دریافت كنند.

عسكری خاطر نشان كرد: شناسنامه های صادر نشده نیز طی چند روز باقی مانده تا انتخابات، صادر می شود تا محدودیتی برای حضور مردم در انتخابات وجود نداشته باشد.

وی بر لزوم ارایه‌ شناسنامه‌ی عكس‌دار به همراه كارت شناسایی ملی جهت حضور در انتخابات تاكید كرد و افزود: هر دو نمونه شناسنامه‌ی دست نویس (جلد قرمز) و شناسنامه الكترونیكی در انتخابات دارای اعتبار است .

وی تصریح كرد: از روز سه شنبه هشتم اسفند ماه تا پایان روز انتخابات اداره ثبت احوال شهرستان قم به صورت یكسره تا ساعت ۱۹ در خدمت مراجعه كنندگان هستند تا كارت ملی و شناسنامه های صادر شده را تحویل داده و نیز مشكلات سجلی آنان را برطرف كنند.

عسكری یادآور شد: در روز ۱۲ اسفند نیز كه زمان اخذ رای است، از یك ساعت قبل از شروع اخذ رای تا پایان ساعت رای گیری، همكاران ما در اداره ثبت احوال مستقر هستند تا كارت ملی و شناسنامه های صادر شده مردم را تحویل دهند.

وی گفت: از امروز تا دوازدهم اسفند هیچگونه درخواست تعویض شناسنامه در زمینه تغییر نام و نام خانوادگی و یا تغییراتی مانند حكم دادگاه پذیرفته نمی شود و متقاضیان می توانند پس از برگزاری انتخابات درخواست خود را به اداره ثبت احوال تحویل دهند .

وی با بیان این كه متولدان ۱۲ اسفندماه ۱۳۷۲ و ماقبل آن می توانند در انتخابات شركت كنند، ادامه داد: استان قم دارای ۵۱ هزار و ۵۹۶ رای اولی است كه حضور این افراد در انتخابات به عنوان آینده سازان كشور سبب شور و نشاط مضاعف در جامعه می شود.

عسكری با بیان اینكه دشمنان داخلی و خارجی نظاره گر انتخابات ۱۲ اسفند هستند، گفت: این انتخابات فرصتی است برای نمایش اقتدار و عزت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب، كه امید است با حضور آگاهانه همه با هم به این وظیفه شرعی و ملی عمل كنیم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.s0k2yt0fsa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما