قم نيوز : قم نیوز: سرانجام از بین چهار کاراته‌کای قمی سه نفر آنها مسافر مسابقات کاراته قهرمانی مردان آسیا در سال 2012 شدند.
اعزام کاراته کاهای قمی به مسابقات کاراته قهرمانی مردان آسیا
به گزارش قم نیوز، بعد از اینکه نخستین مرحله رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان در اسفند ماه سال گذشته در زنجان برگزار شد، چهار کاراته‌کای قمی توانستند با قرار گرفتن در بین برترین‌ها، خود را به تیم ملی برسانند.

امیر مهدی‌زاده و سعید علی‌پور در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم و همچنین محمدهادی داودآبادی و ناصر نجفی در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم چهار کاراته کاری هستند که در تمام مراحل تمرینات تیم ملی کاراته با توجه به نبوغ و توانمندی‌ که از خود نشان دادند، نظر کادر فنی تیم ملی را جلب کردند.

این کاراته‌کاهای توانمند همراه با سایر ملی پوشان در تمام شش مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان از فروردین ماه زیر نظر کادر فنی تمرین کردند و حتی در مسابقات معتبر لیگ جهانی کاراته ملقب به کاراته‌وان در کشور اندونزی نیز به روی تاتامی رفتند.

هر مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته که گذشت، تعدادی از ملی پوشان با توجه به نوع عملکرد در تمرینات و اردوهای آماده سازی از اردو کنار رفته و شانس حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را از دست دادند اما کاراته‌کاهای قمی در تمام مراحل با موفقیت حضور داشتند.

سر انجام با توجه به اینکه کار انتخاب نفرات مورد نظر برای اعزام به رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا کمی برای مربیان تیم ملی کاراته سخت شد، آنها ترجیح دادند آماده‌ترین‌ها را از بین ملی پوشان اعزامی به پیکارهای کاراته وان یا لیگ جهانی انتخاب کنند.

رقابت‌های کاراته وان یا لیگ جهانی کاراته سومین دوره خود را زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی کاراته هفته گذشته در شهر جاکارتای اندونزی پشت سر گذاشت و در نهایت این ملی پوشان مستعد و توانمند کاراته ایران بودند که بالاتر از تمام مدعیان به مقام قهرمانی دست یافتند.

در رقابت‌های لیگ جهانی کاراته در اندونزی از بین چهار کاراته کای قمی سه نفر به خوبی ظاهر شدند و کسی که نتوانست انتظارات را بر‌آورده کند، پرامید ترین کاراته‌کای اعزامی قم یعنی امیر مهدی‌زاده بود که در همان دور نخست از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

با این حال سعید علی‌پور که در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم در کنار امیر مهدی‌زاده رقابت تنگاتنگی برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا داشت، در لیگ جهانی کاراته‌گوی سبقت را از مهدی‌زاده همشهری خود ربود و با کسب مقام نایب قهرمانی و نشان نقره، اعزام خود به پیکارهای قهرمانی آسیا را بر اساس نظر کادر فنی تیم ملی قطعی کرد.

همچنین محمدهادی داودآبادی و ناصر نجفی دو کاراته‌کای دیگر قمی در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم رقابت‌های لیگ جهانی کاراته بودند که در این مسابقات هر دو نفر توانمندی خود را به خوبی نشان داده و داود آبادی به مدال نقره رسید و نجفی پنجم شد.

در نهایت اینکه بر اساس ارزیابی عملکرد ملی پوشان در لیگ جهانی کاراته، ترکیب نهایی تیم ملی از سوی مربیان این تیم برای اعزام به پیکارهای قهرمانی آسیا اعلام شد و با حذف امیر مهدی‌زاده، سه کاراته‌کای دیگر قم مسافر ازبکستان شدند، رقابت‌هایی که هفته پایانی تیرماه در تاشکند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.z052yt0j5a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما