يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 4305

نونهالان برتر فرنگی‌کار قمی معرفی شدند

قم نيوز : قم نیوز: پیکارهای کشتی فرنگی رده سنی نونهالان استان قم با معرفی افراد برتر اوزان مختلف به کار خود پایان داد.
نونهالان برتر فرنگی‌کار قمی معرفی شدند
به گزارش قم نیوز، در حالی که این روزها فکر و ذکر مسوولان هیئت کشتی استان قم تلاش برای تدارک امکانات و شرایط مناسب به منظور میزبانی از کشتی گیران داخلی و خارجی شرکت کننده در جام یادگار امام است، برنامه‌های تقویم این هیئت طبق روال پیش می‌رود.

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تقویم تنظیم شده هیئت کشتی استان در یازدهمین ماه از سال ۱۳۹۰ برگزاری پیکارهای کشتی رده‌های سنی پایه قهرمانی قم در قالب جشنواره این رشته پهلوانی است که در دو رشته یک رده سنی برگزار می‌شود.

در واقع این رقابت‌ها در قالب جشنواره در رده سنی نونهالان هر دو رشته کشتی آزاد و فرنگی برنامه‌ریزی شده است که ابتدا کشتی گیران شرکت کننده در پیکارهای رشته کشتی فرنگی با یکدیگر به رقابت پرداختند و نفرات برتر مشخص شدند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در هیئت کشتی استان قم، کشتی گیران حاضر در رقابت‌های رده سنی نونهالان رشته فرنگی جدال خود برای کسب عناوین برتر را در اوزان ۳۲، ۳۵، ۳۸، ۴۲، ۴۷، ۵۳، ۵۹، ۶۶، ۷۳ و ۸۵ کیلوگرم برگزار کردند.

در پایان این مسابقات ور در وزن ۳۲ کیلوگرم این علیرضا سیاحت از باشگاه خانه کشتی قم بود که در مراحل مختلف و از جمله دیدار پایانی با قاطعیت از سد حریفان خود عبور کرد و توانست عنوان قهرمانی این دوره از پیکارها را کسب کند.

در وزن ۳۵ کیلوگرم نیز رقابت مدعیان در سطح بسیار بالایی برگزار شد و در نهایت این علیرضا نجاتی دیگر فرنگی کار شرکت کننده از خانه کشتی استان قم بود که توانست در وزن ۳۵ کیلوگرم مقام قهرمانی مسابقات را به دست بیاورد.

در وزن ۳۸ کیلو گرم باز هم موفقیت‌های کشتی گیران شرکت کننده از باشگاه خانه کشتی اتفاق افتاد و در پایان این محمد جواد رضایی بود که با غلبه بر دیگر مدعیان شرکت کننده در این وزن حائز رتبه نخست و مقام قهرمانی کشتی نونهالان فرنگی قم شد.

در وزن ۴۲ کیلوگرم تلاش برای کسب عنوان قهرمانی موجب شد تا کشتی گیران شرکت کننده در رقابت‌های این وزن کشتی‌های زیبایی به نمایش بگذارند و در نهایت این ابوالفضل زینتی دیگر فرنگی کار باشگاه خانه کشتی بود که قهرمان شد.

در وزن ۴۷ کیلوگرم حامد بیرامی از باشگاه خانه کشتی با شکست حریفان بر سکوی نخست ایستاد و در وزن ۵۳ کیلو گرم نیز ایمان عیسی خانی از همین تیم عنوان نخست مسابقات کشتی فرنگی رده سنی نونهالان قهرمانی استان قم را کسب کرد.

در وزن ۵۹ کیلوگرم حسین ابراهیمی دیگر عضو باشگاه خانه کشتی با عبور از سد رقبای خود توانست عنوان قهرمانی این دوره از پیکارها را به دست بیاورد و موفقیت تیمش را در پیکارهای کشتی فرنگی نونهالان استان قم کامل تر کند.

سر انجام در وزن ۶۶ کیلو گرم کشتی گیری غیر از باشگاه خانه کشتی قم بر روی سکوی نخست قرار گرفت. در این وزن محمدرضا رضایی از باشگاه تختی بهترین عملکرد را داشت و به رقیب خود از خانه کشتی اجازه قهرمانی نداد.

در وزن ۷۳ کیلوگرم محمد رضا شکری و در وزن ۸۵ کیلوگرم علی اصغر شهبازی هر دو کشتی گیر از تیم کشتی فرنگی باشگاه خانه کشتی قم در ادامه موفقیت‌های هم تیمی‌هایشان به مقام قهرمانی رسیده و بر سکوی نخست جای گرفتند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcd.z0o2yt0ska26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما