چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : 938
حجت الاسلام واعظی:

تحول در حوزه ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه تحول در هر مجموعه‌ای باعث پویایی می‌شود، تحول در حوزه و مراکز حوزوی را امری ضروی دانست.
تحول در حوزه ضروری است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام دکتر احمد واعظی در مراسم تودیع و معارفه معاونین پژوهش و فناوری اطلاعات و آموزشی فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم (ع) که با حضور اساتید و هئیت علمی این دانشگاه برگزار شد، با بیان این مطلب که برآورده کردن نیازهای جامعه نیازمند تحول در ابعاد مختلف است، تصریح کرد: آنچه باعث ماندگاری و پویایی هر مجموعه‌ای می‌شود بحث تحول است که این امر در حوزه نیز در طول سالیان گذشته مورد تاکید علما بوده و هست.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز سفر پر برکت مقام معظم رهبری به قم اذعان داشت: محور رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این سفر پر خیر و پرکت، تأکید بر بحث تحول بود که البته در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تحول در حوزه را یک امری ضروری دانست و تأکید کرد: امروز کشور ما در عرصه‌های مختلف علمی، اخلاقی... از حوزه انتظار دارد و برآورده کردن این انتظارت نیازمند تحول یا همان هم ساز شدن با اقتضائات محیطی می‌باشد که باید اهتمام ویژه به آن داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود تحقق تحول را نیازمند نیاز سنجی در همه عرصه‌ها دانست و گفت: پس از شناسایی نیازها باید در راستای رفع آنها گام برداشت که امروز برخی از گرو های علمی دانشگاه باقرالعوم(ع) در این مسیر گام برداشته و امید است تا دیگر گروهای علمی نیز در این عرصه ورود کنند.

دانشگاه باقرالعلوم (ع) توانمندی‌های حوزه را بسیج کند
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، به جایگاه و پتانسیل‌های علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) اشاره و ابراز داشت: به برکت تلاش های اساتید و مسئولین این دانشگاه ،امروز این مرکز دارای جایگاه والایی در عرصه علمی کشور است که ما باید با خدمت صادقانه قدر این نعمت را دانسته و موجبات خشنودی حضرت حق واهل بیت(ع) را فراهم آوریم.

وی فعالیت اساتید توانمند در این دانشگاه را موجب بالا رفتن انتظارات از آن دانست و گفت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) با پتانسیلی که دارد باید برخی از توانمندی‌های حوزه را در راستای رفع نیازهای جامعه بسیج کند.

ولایت علی بن ابی طالب(ع) مجوز ورود به بهشت است
حجت الاسلام واعظی بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حقیقت پل صراط اظهار داشت: آنچه از آیات و روایات اسلامى استفاده مى شود، این است که صراط پلى است بر روی دوزخ در مسیر بهشت که نیکان و بدان بر آن وارد مى‌شوند، نیکان به سرعت از آن مى‌گذرند و به نعمتهاى بى پایان حق مى‌رسند، و بدان سقوط کرده، سرازیر دوزخ مى شوند!

وی با اشاره به حدیثی نبوی مبنی بر اینکه "روز قیامت هنگامى که صراط روى جهنم قرار داده شود تنها کسانى از آن عبور مى‌کنند که اجازه ولایت علی بن ابی طالب(ع) را داشته باشد"، مجوز ورود افراد به بهشت را ولایت علی بن ابی طالب(ع) ذکر کرد و افزود: بدون شک ارتباط با پیغمبر اکرم (ص) و خاندان اهل بیت‌(ع) مى‌تواند عبور از این مسیر را آسان سازد

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd2j0n6yt0s.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما