دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 42107
منبع : آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)
همزمان با اربعین حسینی(ع)؛

خدمات فرهنگی و معرفتی در موکب حرم حضرت معصومه(س) مورد توجه باشد

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برپایی موکب این آستان در مسیر پیاده روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا، گفت: ارائه خدمات فرهنگی و معرفتی به صورت ویژه مورد توجه باشد.
خدمات فرهنگی و معرفتی در موکب حرم حضرت معصومه(س) مورد توجه باشد
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای ستاد اربعین آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، گفت: خدمت به زائران حرم حسینی(ع) در موکب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در اربعین با تکیه بر شعار خدمت به اجداد طاهرین حضرت است.

وی افزود: با توجه به اینکه این موکب به نام مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها السلام و از سوی حرم مطهر این بانو برپا می‌شود، باید سرتاپای موکب از حضرت معصومه و مادرشان حضرت فاطمه زهرا علیها السلام سخن بگوید. با توجه به جایگاه ویژه حوزه علمیه قم در این شهر، باید در کنار خدمات عمومی و تسهیلاتی زائر، به ارائه خدمات فرهنگی و معرفتی نیز به صورت ویژه ارائه شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها السلام با اشاره به آیه «هو الذی ایدک بنصره و بالمونین» گفت: خداوند در این آیه خطاب به پیامبر(ص) بیان می دارد که  با نصرت خودش و مردم این پیامبر الهی را یاری کردکرده است؛ یعنی خدا کمکهای مردمی را دوست دارد و مردم باید خودشان را در همه امور سهیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در اداره موکب از خرد جمعی و مشورت در جهات مختلف ساخت و اداره و پذیرایی و... بهره جست و از ظرفیت های مردمی در این عرصه استفاده نمود.

برپایی موکب حرم حضرت معصومه(س) در عمود ۱۰۸۰

در ابتدای این دیدار محمدجواد جهانگیرزاده گزارشی از سفر هیئتی متشکل از معاونان و مدیران آستان مقدس به عتبات عالیات در راستای برپایی موکب آستان مقدس در آیین پیاده روی اربعین حسینی ارائه داد.

وی با اشاره به دیدار های انجام شده با تولیت های اعتاب مقدسه کربلا، نجف و کاظمین و جمعی از مسئولان اجرایی عراق گفت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها السلام امسال با اقامه موکب فرهنگی و خدماتی به ارائه خدمات به زائرین اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام می پردازد.

رئیس ستاد اربعین حرم مطهر حضرت معصومه علیها السلام با اعلام این خبر گفت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته، زمینی با مساحت یازده هزار متر مربع زمین در عمود «۱۰۸۰» مسیر پیاده روی نجف تا کربلا برای راه اندازی موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها اختصاص یافته است.

وی افزود: ارائه خدمات مختلف از جمله برنامه‌های مختلف فرهنگی، پاسخگویی شرعی و معارفی به چهار زبان ترکی انگلیسی عربی و اردو، برگزاری محافل قرآنی، مجالس سخنرانی و مداحی، برپایی غرفه کودکان و برنامه های خدماتی اعم از مهمانسرای حضرت  جهت پذیرایی از زائرین، بیمارستان صحرایی، ستاد گمشدگان و ایستگاه های صلواتی و محل اسکان زائرین از خدمات ویژه این موکب خواهد بود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcd5f0o.yt0xz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما